www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2027 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Beveiliging en beschikbaarheid Interxion’s dienstverlening op hoogste internationale niveau

Aanbieder van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten ontvangt SOC 2-audit rapportage

Schiphol-Rijk, 27 februari 2014 – Het Nederlandse Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, maakt bekend dat het de SOC 2-audit rapportage heeft ontvangen voor zijn AMS3- en AMS5-datacenters. Hiermee is onafhankelijk bevestigd dat Interxion de beveiliging en beschikbaarheid van zijn dienstverlening richting zijn klanten structureel kan garanderen volgens de hoogste internationale standaarden.

SOC 2 is toepasbaar op uitbestede diensten en heeft betrekking op de niet-financiële processen. Onder invloed van de enorme groei in cloud-diensten is SOC 2 uitgegroeid tot de de-facto standaard voor datacenters. Bij SOC 2, voorheen SAS 70, worden alle aspecten die van invloed zijn op de uiteindelijke dienstverlening aan klanten meegenomen. Zo worden behalve de infrastructuur en de systemen voor koeling en beveiliging bijvoorbeeld ook het informatiebeheer en personeelsmanagement onder de loep genomen.

Over een tijdvak van een half jaar zijn bij Interxion de systemen en processen in opzet en werking in kaart gebracht. KPMG heeft vervolgens een onafhankelijke audit uitgevoerd om vast te kunnen stellen in hoeverre de dienstverlening naar klanten is gewaarborgd. Dit heeft geresulteerd in het assurancerapport SOC 2, waarin onder meer beschreven staat dat Interxion:
  • Zijn datacenterdiensten hoogwaardig heeft beveiligd tegen ongeautoriseerde toegang op welke manier dan ook;
  • De beschikbaarheid van zijn dienstverlening kan garanderen zoals overeengekomen;
  • De integriteit van zijn dienstverlening kan waarborgen;
  • Informatie die als vertrouwelijk is aangemerkt, beveiligt zoals vastgelegd; en
  • Persoonlijke informatie verzamelt, gebruikt, bewaart, vrijgeeft en verwijdert overeenkomstig de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de eigen privacyrichtlijnen.
Michael van den Assem, Algemeen Directeur van Interxion Nederland: ‘De SOC 2-standaard verschaft bedrijven en organisaties die hun IT-infrastructuur bij ons coloceren een onafhankelijk bewijs dat wij alle aspecten die van invloed zijn op onze dienstverlening tot in de finesses beheersen. Middels het SOC 2-rapport kunnen onze klanten op hun beurt aantonen dat ze volledig in control zijn wat betreft de diensten die ze aan Interxion hebben uitbesteed.’

- EINDE –

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 34 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 500 connectiviteitsproviders en 19 Internet exchanges bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam en 1 in Hilversum Media Park. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

De afbeelding is ook in hoge resolutie beschikbaar

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

L&DJ PR
Wilco Rutenfrans