Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
Datum: (6 jaar en 133 dagen geleden)

Epson breidt reeks commerciële fotoprinters uit

Epson’s eerste schaalbare microlab maakt gebruik van nieuwe compacte zeskleuren fotoprinter

Amsterdam, 27 februari 2014 – Epson breidt zijn reeks commerciële fotoprinters uit met de lancering van de SureLab D7 Studio. Deze schaalbare en flexibele oplossing kan geheel worden aangepast aan de eisen van klanten en kan op de winkelvloer worden gebruikt als een zelfbedieningsterminal voor fotoafdrukken of als microlab voor fotoproductie achter de toonbank. Het microlab bevat de nieuwe SureLab D700-printer, die ook als zelfstandig product kan worden gekocht. De SureLab D700 is de eerste compacte fotoproductieprinter met zes kleuren, waarmee een breed scala aan media- en formaatopties wordt aangeboden. De printer is ideaal voor de fotoproductiehandel, onafhankelijke fotowinkels, evenementfotografen, minilabs, copyshops en bedrijven die hoogwaardige panoramische beelden, wenskaarten of gecombineerde printopdrachten op aanvraag moeten afdrukken. De SureLab D7 en D700  zijn vanaf juni 2014 verkrijgbaar.

SureLab D7 Studio
De SureLab D7 Studio kan hoogwaardige foto's, panoramische afbeeldingen, leporello's en kaarten afdrukken op talloze media, waaronder glanzende en zijdeglanzende media en matte media op papierbasis, vanaf 102 tot 210 mm breed en vanaf 89 tot 1000 mm lang. De SureLab D7 Studio biedt ook ondersteuning voor een groot aantal invoer- en aansluitmogelijkheden, zoals geheugenkaarten, USB, CD/DVD, Bluetooth, Facebook en smartphones/tablets, zodat het snel en eenvoudig is om ontwerpen en foto's op creatieve wijze en met resultaten van topklasse af te drukken.
Marc Boehmer, productmanager bij Epson Europe zegt: “De SureLab D7 Studio biedt een op maat gemaakte en schaalbare oplossing voor kopieerwinkels, retailketens en fotowinkels. Deze kunnen hun activiteiten uitbreiden door het aanbieden van producten en services die een nieuwe inkomstenstroom bieden, en kunnen hierbij optimaal profiteren van de lage kosten per afdruk.”

De SureLab D7 Studio bevat een zelfbedieningsterminal met aanraakscherm voor het bestellen van fotoafdrukken en maximaal twee printers. Er kunnen drie uitbreidingen worden toegevoegd, waarmee het aantal printers dat aan de terminal is gekoppeld op maximaal acht kan worden gebracht. Deze kunnen tegelijkertijd worden gebruikt en worden allemaal bediend via het multi-touch scherm van 22 inch. Het paneel met LED-verlichting kan geheel aan de kleurthema's van de winkel van de klant worden aangepast, terwijl op het multi-touch scherm digitale reclame naar keuze van de klant kan worden weergegeven.

Op basis van het eerder succes van Epson in professionele fotoafdrukken wordt scherpe en levendige beeldkwaliteit gegarandeerd via de bewezen Micro PiezoTM-printkoptechnologie en UltraChrome D6-S-inkt. De SureLab D7 Studio vereist weinig onderhoud en heeft een duurzaam mes, wat de uitvaltijd vermindert en tijd en geld bespaart.

SureLab D700
De SureLab D700 combineert levendige kleuruitvoer met betrouwbaarheid en rentabiliteit. In tegenstelling tot de beschikbare kleurensublimatieprinters die alleen op beperkte media afdrukken, onderscheidt de SureLab D700 zich door het gebruik van de uitstekende flexibiliteit van de Epson-inkjettechnologie. Dit model kan op een breed scala aan media en formaten afdrukken, waaronder glanzend, zijdeglanzend en matte media op papierbasis, vanaf 10 tot 21 cm breed en vanaf 8,9 tot 100 cm lang. Behalve foto's drukt de printer moeiteloos kaarten, uitnodigingen, folders en brochures af. Hierdoor is deze geschikt voor copyshops en fotografen die hun bestaande activiteiten willen uitbreiden door bijbehorende producten en services te bieden ten behoeve van een nieuwe inkomstenstroom, terwijl ze optimaal blijven profiteren van de lage kosten per afdruk.

Kristin Saus-Opuszynski, senior business manager bij Epson Europe: 'Na de succesvolle introductie van de SureLab D3000 voor fotoproductie van grote oplagen, is de SureLab D700 de logische volgende stap voor Epson. De printer is compact en levert korte of middellange productieruns en kan worden gebruikt voor kioskafdrukken. De printer is tegelijkertijd een oplossing voor mobiele labs en kan worden gebruikt op locatie bij evenementen of schoolfotografie zonder in te leveren op afdrukkwaliteit en mediaflexibiliteit.

De rentabiliteit van de SureLab D700 wordt verhoogd door de grote dienstintervallen en lage onderhoudsvereisten. De downtime en onderhoudskosten worden verlaagd door een duurzaam mes, waardoor productiviteit wordt verhoogd en gebruikers hun klanten een consistente en betrouwbare service kunnen bieden.

Op basis van het eerdere succes van Epson in professionele fotoafdrukken wordt scherpe en levendige beeldkwaliteit gegarandeerd met de bewezen Micro Piezo-printkoptechnologie. De SureLab D700 beschikt over een breed kleurenspectrum wanneer deze samen wordt gebruikt met UltraChrome D6-S-inkt van Epson. De afgedrukte beelden zijn scherp en gedefinieerd dankzij de hoge resolutie van 1440 dpi x 720 dpi (maximum), inktdruppels van variabele grootte en nauwkeurige plaatsing van druppels.

-Einde-

Informatie over Epson
Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en biedt een uitgebreid productgamma variërend van inkjet printers en printsystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots tot sensoren en andere micro apparatuur. Epson is toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten wereldwijd te overstijgen en biedt customer value op basis van compacte, energiebesparende, precisie technologieën voor grote ondernemingen, thuiskantoren, handelsmarkten en industrie.

De Epson Group, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 73.000 werknemers in 94 bedrijven, en is trots op haar voortdurende bijdrage aan het mondiale milieu en de gemeenschappen waarin de groep actief is.

Informatie over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.655 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2012 een omzet van 1.540 miljoen euro. http://www.epson.eu/

Ecologische Visie 2050

Voor meer informatie:
Pride PR
Gijs Roeloffzen / Ivette van der Elst
T: 0031 71 568 00 28
E: epson@pridepr.nl
Laatste van Epson Europe B.V.
Epson presenteert haar meest geavanceerde reeks professionele inkjetprinters op drupa 2016

Persuitnodiging: Epson op IFA 2015

Epson introduceert de EcoTank, voorzien van genoeg inkt voor twee jaar printen, zonder gebruik van inktpatronen
Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy

Cloud ontvangt grootste deel technologiebudget Limburgse bedrijven

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Plus500 benoemt David Zruia als nieuwe CEO en meldt een recordaantal Actieve Klanten

Lexmark gecertificeerd volgens de ISO 20243-norm

Simac Masic implementeert PC’s van HPS Industrial in farma-industrie

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Verstreken tijd: 6 jaar en 133 dagen
Epson Europe B.. contact

Logo Epson Europe B.V.

Sander Bosman
  sander.bosman@epson.eu
  www.epson.nl
Epson Europe B.. sociaal

Epson Europe B.. tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo