www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 159 dagen geleden)

Technologische doorbraak verkort datarecovery van versleutelde harde schijven van dagen naar uren

Kroll Ontracks snelle decodeertechnologie (‘decryption-on-the-fly’) versnelt het dataherstelproces door een gerichte aanpak van het herstellen van data op gecodeerde harde schijven.

Hoofddorp, 26 februari 2014 – Softwaredeskundigen van Kroll Ontrack, wereldleider op het gebied van data recovery, hebben een nieuwe technologie ontwikkeld die de benodigde tijd voor het herstellen van versleutelde harde schijven met een hardware- of softwareprobleem drastisch verkort. Dit is een belangrijke doorbraak in het licht van het groeiend aantal cyberaanvallen die het gebruik van versleutelde harde schijven stimuleren. De nieuwe geautomatiseerde decodeertechnologie van het bedrijf maakt het voor ingenieurs mogelijk om alleen die delen van de harde schijf aan te pakken die daadwerkelijk zijn gebruikt terwijl ook het decoderingsproces geautomatiseerd wordt. Dit zorgt voor een drastische verbetering van de gebruikelijke tijd die nodig is voor dataherstel.

Een gemiddeld dataherstelproject van een versleutelde harde schijf kan bij gebruik van de traditionele oplossingen wel vijf dagen duren. CA Technologies schat dat de tijd die hierdoor verloren gaat Noord-Amerikaanse bedrijven $26,5 miljard per jaar kost, en gemiddeld $42.000 per uur volgens Gartner, Inc.

“Simpel gezegd, hoe langer een bedrijf geen toegang heeft tot zijn data, hoe meer geld het verliest,” aldus Jeff Pederson, manager data recovery operations bij Kroll Ontrack. “Wij weten dat onze nieuwe ‘decryption-on-the-fly’ technologie een grote doorbraak betekent in de data recovery-industrie. Deze is immers van invloed op de mate waarin een bedrijf in staat is te herstellen van uitval van de IT of van andere catastrofale gebeurtenissen met minimale schade aan het bedrijf.”

Voor alle versleutelde schijven geldt dat Kroll Ontrack nauw samenwerkt met klanten om de zogenoemde “network credentials” veilig uit te wisselen. De technologie maakt gebruik van specifieke eigen imaging  software om die delen van de schijf met gebruiksgegevens aan te pakken in plaats van een image te maken van de hele schijf. De geautomatiseerde technologie wordt vervolgens gebruikt om die delen te decoderen, waardoor Kroll Ontrack eerder met het herstelproces kan beginnen en het eerder kan afronden. Dit gehele proces verkort het dataherstel van dagen naar uren.

Het gebruik van versleutelde harde schijven groeit gestaag naast een stijging van het aantal cyberaanvallen die cruciale persoons- en bedrijfsgegevens blootleggen. Zo heeft Kroll Ontrack het aantal herstelprojecten van versleutelde harde schijven sinds 2009 meer dan zien verdubbelen.

Meer informatie over datarecovery van versleutelde harde schijven.

Over Kroll Ontrack
Kroll Ontrack biedt technologische oplossingen om bedrijven, juridische instanties, overheidsinstellingen en consumenten te helpen met het kosteneffectief en efficiënt beheren, herstellen, zoeken, (her)produceren en presenteren van data. Kroll Ontrack heeft al meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van data recovery en biedt vandaag de dag producten en diensten op het gebied van data recovery, datavernietiging, digitaal forensisch onderzoek, e-discovery en datamanagement. Dankzij meer dan 200 engineers voert het bedrijf ruim 50.000 recoveries per jaar uit op verloren of corrupte data van ieder besturingssysteem en van ieder type opslagmedium. Het is een dochteronderneming van Altegrity, een toonaangevende leverancier van informatie-oplossingen. Meer informatie op de website van Kroll Ontrack: www.ontrackdatarecovery.nl of via Twitter: @KrollOntrack.

##

Voor meer persinformatie
Yellow Communications, Karin van Geelen, telefoon 023 555 34 24, e-mail karin@yellow-communications.com
Laatste van Kroll Ontrack
Kroll Ontrack lanceert een e-learning programma om het kennisniveau over data te verbeteren

Gevoelige data vaak onvoldoende gewist bij verkoop gebruikte apparatuur

5 opkomende trends in datarecovery
Verstreken tijd: 7 jaar en 159 dagen
Kroll Ontrack contact

Logo Kroll Ontrack

(+31) (0)20 - 30 13 300
  info@krollontrack.nl
  www.ontrackdatarecovery.nl
Kroll Ontrack sociaal

Kroll Ontrack tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.