Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2494 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Exact versnelt logistiek proces van handels- en productiebedrijven

Ondernemers besparen tijd en verminderen aantal fouten dankzij koppeling Transsmart

Delft, 20 februari 2014 - Exact helpt bedrijven in de handels- en productiebranche door Exact Online te koppelen met Transsmart. De real-time koppeling met Transsmart automatiseert het logistieke proces tussen ondernemers, vervoerders en klanten en zorgt ervoor dat vanuit Exact Online direct een transportzending is aan te maken. Bedrijven kunnen met de oplossing het foutpercentage terugbrengen naar bijna nul procent en tot wel 2,5 uur op een dag besparen.

Uit de Exact MKB Cloud Barometer 2013 blijkt dat kostenbeheersing (55 procent) en kostenverlaging (43 procent) voor productiebedrijven de grootste uitdagingen zijn. Bedrijven in de handelssector hebben de meeste moeite met het vinden van nieuwe klanten (53 procent), direct gevolgd door kostenbeheersing (44 procent). Door de koppeling met Transsmart zijn handels- en productieondernemingen, die Exact Online gebruiken, in staat de transportkosten beter te beheren en wordt één van de belangrijkste pijnpunten aangepakt.

Voordelen
Door de koppeling met Transsmart wordt de afhandeling van het logistieke proces veel eenvoudiger. Via een lijst, die Transsmart beschikbaar maakt in Exact Online, wordt een vervoerder geselecteerd op basis van geschiktheid, kosten of levertijd. Deze vervoerder is vervolgens direct vast te leggen, waarbij ook de papierwinkel in orde wordt gebracht. Dit scheelt erg veel tijd bij het uitzoeken van de beste verzendoptie en het voorbereiden van de eigenlijke verzending. Tijd die de ondernemer weer kan besteden aan acquisitie of innovatie. Ook ontvangt de klant automatisch een Track & Trace e-mail in de huisstijl van de verzender, waardoor de klantenservice minder tijd kost.

De koppeling verbindt verschillende schakels van de logistieke keten waardoor samenwerken makkelijker wordt. De informatie die ontstaat tijdens het transportproces wordt naadloos uitgewisseld tussen alle partijen in de keten. Hierdoor kan manuele arbeid op het logistieke proces worden gereduceerd. Bovendien neemt de kans op fouten af omdat processen zijn geïntegreerd. Omdat het een cloud-oplossing betreft, hoeven bedrijven geen grote investeringen vooraf te doen en is de oplossing snel in gebruik te nemen.

Fokke Jan Middendorp, eigenaar van 5 Pillars Research BV dat onder de naam Bluem een professionele verzorgingslijn voor de mond vermarkt naar meer dan twintig landen, is één van de eerste gebruikers: “We wilden het logistieke proces slimmer en efficiënter organiseren en het aantal fouten fors verminderen. Dat is gelukt. Doordat de processen geïntegreerd zijn, worden er veel minder fouten gemaakt. Een handige functionaliteit van Transsmart is dat een klant zelf via de transporteur kan aangeven waar en wanneer hij de bestelling wil ontvangen. Hierdoor is het aantal retourbestellingen afgenomen, wat ons veel onnodige kosten scheelt, en ook is het serviceniveau naar de klant veel hoger.”

Beschikbaarheid
Transsmart is direct beschikbaar voor klanten met Exact Online Handel en Exact Online Productie via het Exact App Center. Meer informatie over Transsmart en de koppeling met Exact is hier te vinden.

Over Exact:
Exact is een softwareleverancier die wereldwijd bedrijfsprocessen van ondernemers ondersteunt. De focus op financiële processen is sinds het begin in 1984 uitgebreid tot een compleet ERP-pakket voor het midden- en kleinbedrijf. Dagelijks helpen innovatieve oplossingen als Exact Globe Next, Exact Synergy Enterprise en Exact Online wereldwijd meer dan 100.000 lokale en internationale bedrijven bij de aansturing van hun onderneming.

Exact ontwikkelt gerichte cloud- en on-premises-oplossingen voor diverse sectoren, waaronder accountancy, productie, groothandel & distributie en zakelijke dienstverlening. Het hoofdkantoor van Exact is gevestigd in Delft, Nederland. De onderneming is sinds juni 1999 genoteerd aan de NYSE Euronext Amsterdam. De omzet in 2013 bedroeg € 213 miljoen. Voor meer informatie over Exact ga naar:http://www.exact.nl/.

Voor meer informatie:
Exact Holding N.V.
Jelle Zuidema
T: +31 (0)15 711 5462 of +31 (0)6 4179 4588
E: jelle.zuidema@exact.com

Transsmart
Pieter Schalk
E. verkoopbinnendienst@transsmart.com

Whizpr
Jarka Bloemberg / Marieke Fennis / Yvon Reitsma
E. exact(at)whizpr.nl
Laatste van Exact Software Nederland B.V.
Exact sluit convenant met Fontys Hogeschool ICT

RS Finance wint Exact Cloud Award 2016/2017

Exact breidt nationale en internationale activiteiten uit
Exact Software.. contact

Logo Exact Software Nederland B.V.

+31(0)15 - 711 51 00

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CompTIA

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl