Datum: (1681 dagen oud)
PR: Marcommit

Toekomst IT afhankelijk van inzet high productivity platform

Utrecht, 13 februari 2014 – Het inzetten van een high productivity platform dat agile applicatieontwikkeling mogelijk maakt, is noodzakelijk voor organisaties om toekomstbestendig te zijn en te blijven. Dit is nodig omdat de huidige enterprise-architectuur veel organisaties momenteel beperkt om op gewenste snelheid mee te veranderen met de markt. Dit stelt ITvisors, IT-consultancybedrijf, in haar nieuwste whitepaper ‘Hoe krijgt IT het stuur weer in handen?’ waarin uiteengezet wordt hoe de enterprise-architectuur middels een high productivity platform geflexibiliseerd kan worden.

Enterprise aPaaS
De opkomst van high productivity platforms, ook wel Enterprise Application Platform-as-a-Service (Enterprise aPaaS) genoemd, wordt tevens onderschreven door analisten. Door een dergelijk platform op te nemen binnen de huidige architectuur, kan IT een totaal beheerplatform neerzetten dat de architectuur versterkt en gelijktijdig het ontwikkelproces radicaal  versimpelen en versnellen. Dit stelt organisaties in staat om beter in te spelen op kansen in de markt om zo te kunnen innoveren en differentiëren. De business en IT kunnen gezamenlijk werken aan agile applicatieontwikkeling.

Kees van Mierlo, directeur van ITvisors: “Bij veel organisaties is de huidige enterprise-architectuur te rigide geworden om nog mee te kunnen met de dynamiek van de markt. De afweging om een high productivity platform wel of niet op te nemen in de architectuur is dus eigenlijk overbodig als de IT-afdeling de organisatie klaar wil maken voor de toekomst. Er zijn al diverse spelers op de markt die een dergelijk innovatief high productivity platform aanbieden, zoals Mendix, waarmee web-based, snel en agile een maatwerksysteem ontwikkeld kan worden, zonder tussenkomst van een programmeur. Door een strategische inzet kan IT tegemoet komen aan de wensen en eisen van de business. Gelijktijdig kan er vanaf één gecentraliseerd platform controle gehouden worden over het totale IT-landschap en gewaakt worden over zaken zoals management, documentatie, maintenance en security.”

ITvisors schreef een whitepaper over het flexibiliseren van de enterprise-architectuur middels een high productivity platform. In dit whitepaper krijgen IT-managers handvatten aangereikt hoe zij dit platform succesvol kunnen inzetten binnen de huidige architectuur. Deze whitepaper is te downloaden via http://www.itvisors.nl/nieuws/it-manager-staat-voor-een-driesprong/

---------

Over ITvisors
ITvisors is een IT-consultancybedrijf met ervaren en gedreven business consultants die organisaties helpt om effectieve ERP- en ECM-informatiesystemen te ontwikkelen of aan te passen aan de eisen van nu. Op basis van kennis en ervaring adviseert en ondersteunt ITvisors organisaties bij de implementatie van Mendix, SAP, EMC Documentum en xPression. ITvisors is partner van Mendix en gelooft dat Mendix de oplossing is om het IT-landschap future proof te maken. Doordat ITvisors jarenlange ervaring heeft van zowel de systems of records als de business, kan zij organisaties optimaal begeleiden om Mendix in te zetten binnen de architectuur. Een klantgerichte aanpak staat hierbij altijd centraal. Met dit in ogenschouw vertaalt ITvisors de bedrijfsdoelstellingen in doelmatige IT-oplossingen. ITvisors handelt altijd vanuit het gedachtegoed dat IT geen doel op zich is, maar een hulpmiddel. Meer informatie op: www.itvisors.com