www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!

Internationale poll: gros vindt relatie op het werk schadelijk voor carrière

Amsterdam, 13 februari 2014 – De meeste werknemers zeggen ‘nee’ tegen liefde op het werk, omdat het hun carrière niet vooruithelpt. Volgens een internationale poll van Monster, Monsterboard in Nederland, is 39 procent van de werknemers tegen liefde op het werk, ze zouden dus nooit een romantische relatie binnen de werkmuren beginnen. Nog eens 19 procent vindt het wel schadelijk voor de carrière, maar zou toch gaan daten met een collega.  De mening van medewerkers verschilt per land. Respondenten uit de Verenigde Staten zijn het meest tegen liefdesrelaties op het werk en zouden nooit een collega daten (52%). Deelnemers uit de EU zijn het meest relaxed over relaties op het werk (24% zegt nooit te daten). De internationale peiling is gehouden op de websites van Monster en door 5100 respondenten ingevuld.

Een kwart van de respondenten (27%) verwacht dat een romance hun carrière niet zal schaden en zou een collega daten. "De gevolgen van daten met een collega kan je het beste per situatie bekijken. Goed inzicht krijgen in het beleid van een bedrijf en de cultuur is noodzakelijk," aldus Ron Katzenbauer, carrièrecoach bij Monsterboard. "Als je gevoelens hebt voor een collega is zorgvuldigheid in alle gevallen geboden. Je positie en die van de betreffende collega is namelijk een belangrijke factor. Binnen veel bedrijven is het niet toegestaan dat er een relatie ontstaat tussen twee medewerkers waarbij er een verschil is in hiërarchie. Een goede baan voor een korte vlam in gevaar brengen is nooit verstandig. Maar als je een hele speciale band hebt met een collega bedenk je dan dat het verkennen van een andere carrière gemakkelijker is dan het vinden van de ware liefde."

Culturele verschillen
Uit de Nederlandse peiling onder 200 respondenten blijkt dat Nederlanders minder bang zijn voor carrièregevolgen. 28 Procent vindt daten met een collega schadelijk en zou dit niet doen, 36 procent gelooft dat er niet veel kan gebeuren en wil best met een collega daten. Respondenten uit de VS zijn het meest tegen liefdesrelaties op werk. Meer dan de helft (52%) denkt dat relaties op het werk schadelijk zijn voor hun carrière en zou nooit overwegen een collega te daten. De Fransen bevestigen hun reputatie als land van de liefde, 49 procent zou ondanks mogelijke schade voor de carrière toch met een collega gaan daten. Indiase respondenten zijn voorzichtiger, slechts 9 procent zou met een collega daten ook al kan dit schadelijk zijn voor hun carrière. Respondenten uit EU-landen zijn over het algemeen ontspannen over liefdesrelaties op het werk: 35 procent vindt daten met een collega onschuldig en slechts 24 procent zegt op zijn hoede te zijn voor romances op het werk en zou dit ook niet overwegen.

Over de peiling
Monsterboard, de wereldwijde marktleider in het succesvol verbinden van de juiste mensen met de juiste mogelijkheden en onderdeel van vlaggenschip Monster Worldwide stelde bezoekers van de site de vraag: "Denk je dat het daten met een collega je carrière zou schaden en zou je het doen?” Monster ontving meer dan 5100 reacties. Wereldwijd werd als volgt geantwoord:

• 39% zei "Ja, schadelijk, ik zou niet daten"
• 19% zei "Ja schadelijk, maar ik zou wel daten"
• 15% zei "Niet schadelijk, maar ik zou nooit met een collega daten"
• 27% zei "Niet schadelijk en ik zou een collega best daten"

De resultaten van de huidige wereldwijde Monster poll zijn gebaseerd op stemmen van bezoekers van de websites  tussen 6 en 20 januari 2014. Een stem per gebruiker per vraag is meegeteld voor de uiteindelijke resultaten. De wereldwijde Monsterboard poll is een product van Monsterboard, vlaggenschip van Monster Worldwide en onderdeel van een reeks online polls die de mening van bezoekers peilt over een verscheidenheid aan onderwerpen met betrekking tot carrière, de economie en de werkplek. Deze peilingen zijn niet wetenschappelijk en weerspiegelen de meningen van internetgebruikers die ervoor hebben gekozen om deel te nemen.

- Einde bericht -

Over Monsterboard
Monsterboard, gevestigd in Amsterdam en opgericht in 1998, is onderdeel van Monster Worldwide, Inc (NYSE:MWW), de marktleider in het succesvol verbinden van de juiste mensen met de juiste mogelijkheden.

Monsterboard gebruikt geavanceerde technologie om werkzoekenden en betere carrièremogelijkheden bij elkaar te brengen en verzorgt bedrijfsspecifieke oplossingen om werkgevers in contact te brengen met het beste talent. Dit gebeurt zowel online als via sociale en mobiele oplossingen, waaronder het vlaggenschip: de website www.monsterboard.nl.

Vandaag de dag is Monster actief in meer dan 40 landen met ruim 200 miljoen geregistreerden op het wereldwijde Monster netwerk. Monster biedt een breed scala aan producten en diensten voor het vinden van betere banen, carrièremanagement, online recruitment en talentmanagement.

Volg Monsterboard.nl op Twitter: http://twitter.com/monsternieuws.

Laatste van Monsterboard.nl
Monsterboard start merkcampagne met nieuwe TVC

Monsterboard komt met nieuwe TVC binnen merkcampagne

Helft werknemers verwacht salarisverhoging in 2014
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Monsterboard.n.. contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl