Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (7 jaar en 68 dagen geleden)
PR: Influx PR & Communicatie

MKB Brandstof is live met Pega-applicatie ontwikkeld door BPM Company

Amsterdam, 11 februari 2014 – MKB Brandstof is in januari live gegaan met het BPM-softwareplatform van Pegasystems ter optimalisatie van zijn bedrijfsprocessen in de backoffice. BPM Company ontwikkelde en implementeerde voor MKB Brandstof de Pega-applicatie als middenlaag tussen de front-end websitesystemen en de back-end administratiesystemen die de registratie van transacties en de verzending van facturen afhandelt. De kracht van deze Pega-middenlaag zit in de flexibiliteit en de schaalbaarheid binnen de back-end systemen om zo het groeiende aantal klanten van MKB Brandstof beter te kunnen bedienen.

MKB Brandstof introduceerde zo’n acht jaar geleden als eerste een brandstofpas voor de kleinzakelijke markt. Inmiddels wordt de succesvolle Nationale Tankpas gebruikt door bijna 80.000 MKB’ers en ZZP’ers om op eenvoudige wijze hun tanktransacties te betalen en hun administratie te beheren. “We zijn een tijdlang alleenheerser in deze markt geweest, maar er komen steeds meer initiatieven van andere partijen bij”, aldus Jeroen Melein, verantwoordelijk voor Operations & IT bij MKB Brandstof. “Om voorop te blijven lopen in de markt en tegelijkertijd aan de klantverwachtingen te voldoen, moeten we sneller kunnen acteren. Onze toenmalige ICT-oplossing was niet meer afdoende voor wat we nodig hadden en om te kunnen anticiperen op toekomstige aanpassingen. We misten onder meer de flexibiliteit om snel dingen in de markt te kunnen zetten.”

Pegasystems kwam als winnaar uit het Proof-of-Concept traject dat door MKB Brandstof werd opgestart. Melein: “Pega scoorde hoog op betrouwbaarheid in combinatie met innovatie binnen hun software. Bovendien wilden we samen bewijzen dat, ondanks dat het Pega-platform vaak wordt ingezet bij grotere organisaties, het ook geschikt is voor het modelleren van het volledige bedrijfsproces van kleinere organisaties, zoals MKB Brandstof. Andere belangrijke voordelen zijn dat we vanuit de operationele feedback continu verbeteringen kunnen aanbrengen. Het is via Pega heel simpel om een proces aan te passen. Dit geeft de business de mogelijkheid om snel te kunnen schakelen en snel en eenvoudig nieuwe functionaliteit toe te voegen. Denk aan een parkeer-app of uitbreiding van onze dienstverlening met elektrisch laden met onze pas.”

Over de samenwerking met BPM Company is Melein erg tevreden: “Hun manier van zakendoen spreekt ons erg aan. Het is niet zomaar een consultancyorganisatie, maar we zijn een samenwerking aangegaan in de vorm van een partnership voor langere tijd. We hebben goede gesprekken gevoerd om te bekijken hoe we de migratie van onze bedrijfsprocessen naar de Pega middleware het beste konden aanpakken. Uiteindelijk is gezamenlijk gekozen voor een gefaseerde uitrol.”

Eelco Vissinga, Managing Director BPM Company is trots op deze mijlpaal: “Dit is het eerste project dat wij als alliance partner van Pega volledig zelfstandig hebben gestuurd en gemanaged. En het resultaat mag er zijn: een krachtige applicatie geheel conform de verwachtingen van de klant en opgeleverd binnen de gestelde deadline. MKB Brandstof beschikt nu over een stevig fundament voor zijn backofficeprocessen en is voorbereid op de toekomst.”

Derk-Jan Brand, Director Pegasystems Benelux: “Wij zijn blij met de succesvolle implementatie van het Pega BPM-platform door onze partner BPM Company. MKB Brandstof is een goed voorbeeld van een innovatief BPM-traject dat aantoont dat onze ‘Build for Change’ software ook zeer geschikt is om flexibele oplossingen te realiseren binnen kleinere organisaties die binnen het MKB-segment vallen.”

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website:
www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems biedt toonaangevende organisaties een vernieuwende manier om hun klantervaring te optimaliseren en operationele processen te automatiseren. Onze gepatenteerde Build for Change®-technologie stelt zakelijke gebruikers in staat om bedrijfskritische systemen te creëren en te ontwikkelen. Pegasystems is erkend leider in business process management en staat ook op de ranglijst als leider in customer relationship management-software van toonaangevende analisten. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

Over BPM Company
BPM Company is begin 2011 opgericht met als visie het verbeteren van bedrijfsprocessen voor zowel grote als kleine bedrijven door middel van BPM-software. Sindsdien is BPM Company steeds verder gegroeid en ontwikkeld. Onze consultants hebben vanuit verschillende rollen jarenlange ervaring met BPM software en acteren in de bredere context van een BPM oplossing. Onze consultants hebben succesvolle BPM implementaties uitgevoerd of een belangrijke bijdrage daaraan geleverd. Sinds 2011 is BPM Company alliance partner van Pegasystems. Meer informatie over BPM Company is te vinden op: www.bpmcompany.nl

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.
Laatste van Pegasystems
Nieuw onderzoek Pega onthult driestappenplan voor succesvolle implementatie van slimme automatisering

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid
Verstreken tijd: 7 jaar en 68 dagen

Logo Influx PR & Communicatie
Pegasystems contact

Logo Pegasystems

info@pega.com
  www.pega.com
Pegasystems sociaal

Pegasystems tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters