www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (7 jaar en 174 dagen geleden)

Sophos maakt dataprotectie platformonafhankelijk met SafeGuard Encryption 6.1

Oosterhout,– 11 februari 2014  – Sophos introduceert vandaag SafeGuard Encryption 6.1. Eindgebruikers en IT-beheerders kunnen met SafeGuard Encryption 6.1 veilig data uitwisselen tussen Windows-systemen, Mac-computers en mobiele apparaten. De jongste versie van de encryptiesoftware van Sophos beveiligt data ongeacht waar deze zich bevindt. De encryptie wordt bovendien vanuit één punt geregeld en beheerd. Een uitkomst in moderne organisaties waar een veelheid aan apparaten en besturingssystemen naast elkaar wordt gebruikt.

SafeGuard Encryption 6.1 ondersteunt native encryptie van Apple (Apple FileVault 2) en Microsoft (BitLocker). Dit zorgt voor een versnelling van de versleuteling van schijven die zeven maal hoger ligt dan die van vergelijkbare producten. De opstarttijd is tot drie keer sneller dan die van alternatieve producten.

Sophos is de enige aanbieder die deze native device encryption naast device encryption, cloud, mobile, removable and file share encryptie in één applicatie aanbiedt. Het beheer van encryptie op alle apparaten, platforms en in de cloud vindt plaats vanaf één console.

De encryptiebenadering van Sophos stelt gebruikers in staat hun werk veilig te delen met collega’s, partners en klanten via de cloud en met alle mogelijke apparaten die ze daarvoor gebruiken. Zo kan een Windows-gebruiker via de cloud versleutelde data delen met een Mac-gebruiker. Alleen geautoriseerde gebruikers krijgen toegang tot de data.

Data centraal
“Professionals raken eraan gewend hun werkzaamheden op een variëteit aan pc’s en handhelds en op verschillende besturingssystemen te kunnen doen. Het verheugt ons dat wij ze daarin met SafeGuard Encryption 6.1 van dienst kunnen zijn”, zegt Pieter Lacroix, managing director Benelux bij Sophos. “Zij kunnen dat bovendien doen zonder tijd- of productiviteitsverlies. Met SafeGuard Encryption 6.1 biedt Sophos organisaties encryptie waarin de data centraal staat.”

“Vanaf het begin hebben we BitLocker ontworpen voor encryptie op platformniveau om de beste prestaties op het gebied van integratie, betrouwbaarheid en provisioning te kunnen bieden”,  zegt Terry Myerson, Executive Vice President bij Microsoft. “Sophos SafeGuard biedt het beste van twee werelden door gebruik te maken van alles wat BitLocker zo goed maakt en daar innovatieve compliance- en enterprisetoepassingen aan toe te voegen. Dit is echt een schoolvoorbeeld van hoe partners waarde kunnen toevoegen aan het Windows-platform.”

Comparex, een belangrijke partner van Sophos, heeft SafeGuard Encryption geadviseerd bij diverse van zijn klanten. “Sophos is een ideale partner voor ons. Hun producten sluiten aan op de behoeften van onze klanten. Wij geloven dat Sophos SafeGuard Encryption een belangrijke stap voorwaarts is in het optimaal beveiligen van data”, zegt Michel  van Teijlingen, Commercieel Directeur bij Comparex. “Sophos SafeGuard is makkelijk te beheren en stelt organisaties in staat met een enkel product haar kroonjuwelen, gebruikers en hun gegevens, adequaat te beveiligen.”

Over Sophos
Meer dan 100 miljoen gebruikers in 150 landen rekenen op Sophos voor de beste bescherming tegen complexe bedreigingen en dataverlies. Sophos levert security- en databeschermingsoplossingen die eenvoudig in te zetten, te beheren en te gebruiken zijn. Zo biedt Sophos prijswinnende oplossingen aan voor endpoint security, web security, e-mail security, network security, mobile security en encryptie. Deze worden ondersteund door Sophos Labs, een wereldwijd netwerk van threat intelligence centra. Het hoofdkwartier van Sophos bevindt zich in Oxford (UK) en in Boston (VS). Meer informatie over Sophos op: www.sophos.com.

##

Voor meer persinformatie en beeldmateriaal:
Yellow Communications, Marjolein Bos, telefoon 023 555 34 14, marjoleinbos@yellow-communications.com
Verstreken tijd: 7 jaar en 174 dagen
Sophos Benelux contact

Logo Sophos Benelux

salesbenelux@sophos.com
  www.sophosbenelux.com
Sophos Benelux sociaal

Sophos Benelux tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.