www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (7 jaar en 110 dagen geleden)
PR: LEWIS

Onderzoek ChainLink: RFID-technologie steeds vaker toegepast in retail

Verbeterd voorraadbeheer belangrijkste reden voor snelle opkomst RFID

Tyco Retail Solutions, leverancier van geïntegreerde retail performance- en veiligheidsoplossingen en onderdeel van Tyco Integrated Fire & Security, presenteert de resultaten van nieuw onderzoek* naar de snelle opkomst van RFID-technologie in retail, uitgevoerd door ChainLink. Hieruit blijkt dat retailers RFID juist nu toepassen om de nauwkeurigheid van het voorraadbeheer te verbeteren, het aantal nee-verkopen te verminderen en de beschikbaarheid in de winkel te optimaliseren.

Vergeleken met de traditionele, handmatige manier om barcodes te scannen, maakt RFID het mogelijk om balanstellingen tot 25 keer sneller uit te voeren. Regelmatige, accurate balanstellingen verbeteren de vooraadnauwkeurigheid meestal met 20 tot 30 procent en een aantal retailers kan hiermee zelfs een voorraadnauwkeurigheid van 99 procent realiseren. Dit zorgt voor betrouwbare waarschuwingen zodra de voorraad aangevuld moet worden, zodat het aantal nee-verkopen vaak met 15 tot 30 procent wordt verminderd en de beschikbaarheid in de winkel wordt verhoogd. Het onderzoek toont aan dat retailers die RFID breed inzetten, een omzettoename zien in de categorieën waar ze RFID ook op artikelniveau inzetten. Dit komt voornamelijk doordat er minder vaak ‘nee’ verkocht hoeft te worden.

In het onderzoeksrapport is onder andere aandacht voor de redenen van retailers om RFID te implementeren en voor de manieren waarop ze de technologie gebruiken. RFID wordt nu nog vooral geïmplementeerd voor voorraadbeheer. Retailers geven daarnaast aan dat RFID in de toekomst gebruikt zou kunnen worden voor diefstalpreventie en bij de winkeluitgang. In de meeste gevallen gaat het om het gebruik van RFID voor diefstalpreventie in combinatie met RFID voor voorraadbeheer en het bijvulproces.

Gezien de implementaties van RFID zich blijven ontwikkelen, is er in het onderzoek ook aandacht besteed aan de leerpunten uit eerdere projecten. Er werd onder andere gevraagd waarom eerdere RFID-projecten on hold zijn gezet of zijn geannuleerd. Respondenten noemden als belangrijkste redenen een gebrek aan goed gedefinieerde gebruikers-cases, gebrek aan ondersteuning bij de uitvoering en andere prioriteiten die voorrang kregen. Deze antwoorden onderschrijven het belang van gebruikerscases en implementatieplannen die de snelste ROI opleveren, zodat de voordelen groot genoeg zijn om het te winnen van andere initiatieven die aandacht vragen van het management.

Een veelvoorkomend struikelblok zijn artikelen met een snelle ROI. Volgens het onderzoeksrapport ligt voor veel retailers de focus op producten met ‘high mix complexity’, zoals mode-items, inkjet cartridges, bepaalde cosmetica, geuren en bepaalde sportartikelen. Al deze artikelen zijn er in veel verschillende variaties (maat, kleur en stijl) en retailers willen het liefst zoveel mogelijk varianten etaleren. Dit zorgt immers dat zodra een klant binnenloopt, zoveel mogelijk varianten beschikbaar zijn. Een hogere voorraadbeschikbaarheid op de winkelvloer zorgt uiteindelijk voor een stijging in omzet. RFID helpt de voorraadnauwkeurigheid verhogen en stimuleert de tijdige bijvulling, zodat deze omzetstijging ook mogelijk is.

Ann Grackin, CEO van ChainLink Research: “De afgelopen jaren heeft de RFID-technologie grote stappen gemaakt. Er zijn normen opgesteld en de prijzen voor systemen en tags zijn gedaald. Bovendien is RFID veel betrouwbaarder geworden. Er zijn inmiddels software-applicaties beschikbaar die geïntegreerd kunnen worden in de IT-systemen van de retailer en die op winkelniveau erg gebruiksvriendelijk zijn. De technologie is verder ontwikkeld en er zijn meer ervaren implementatiepartners die bovendien meer ervaring hebben opgedaan met retail en integratie met bestaande systemen. Retailers die RFID op artikelniveau toepassen, profiteren van operationele en financiële voordelen en meer klanttevredenheid ten opzichte van concurrenten die geen RFID gebruiken. Voor retailers die nog geen RFID toepassen, is het dus zeker verstandig om dit te overwegen.”

Raadpleeg voor meer informatie het ChainLink onderzoeksrapport.

* Voor het onderzoek werden meer dan 120 retailers in Noord- en Zuid-Amerika en Europa ondervraagd.
Laatste van Tyco Integrated Fire & Security
Tyco Integrated Fire & Security stelt Hans Oomes aan als Commercial Director Benelux

Tyco Retail Solutions neemt ShopperTrak over

Tyco implementeert IQ Messenger in Willem-Alexander Kinderziekenhuis van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC)
Verstreken tijd: 7 jaar en 110 dagen
Tyco Integrate.. contact

Logo Tyco Integrated Fire & Security

tifsnl@tycoint.com
  www.tyco.nl
Tyco Integrate.. sociaal

Tyco Integrate.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Nextmoves
Logo Onguard
Logo Red Hat, Inc.