www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (8 jaar en 135 dagen geleden)
PR: Progress Communications

CloudVPS introduceert Content Delivery Network

Websites laden tot 70% sneller dankzij gratis internationaal distributienetwerk van CloudVPS

Rotterdam, 6 februari 2014 - Cloud provider CloudVPS biedt vanaf vandaag snelle internationale verspreiding van website content via een gratis Content Delivery Network (CDN). Een content delivery network is een distributienetwerk van snelle servers die over meerdere datacenters rond de wereld zijn verspreid. Hierdoor kunnen statische bestanden zoals plaatjes door het CDN systeem vlak bij de bezoeker van de website worden opgeslagen. Deze content zal vervolgens bij het opvragen van de pagina razendsnel worden ingeladen.

Vaak is het grootste deel van de content van een site statisch dus dit kan een enorm effect op de laadtijd van de pagina hebben. CloudVPS biedt haar CDN samen met het internationale telecombedrijf Level 3, waardoor er wereldwijd 93 plekken zijn vanaf waar content ingeladen kan worden. “Een steeds groter deel van onze klanten bedient een wereldwijd publiek,” zegt Lennard Zwart, CEO van CloudVPS. “Er is een directe relatie tussen het succes van een website en de laadsnelheid. Deze factor wordt voor websitebezoekers steeds belangrijker. Laadt de site niet snel genoeg, dan zijn ze geneigd om vroegtijdig te vertrekken. Voor exact.com, de internationale website van Exact Software, waarvoor we de eerste CDN-pilot hebben uitgevoerd, hebben wij de wereldwijde afleversnelheid van de statische content met 69,5% verbeterd.”

Level 3 technologie
Level 3 heeft haar tier-1 internationale bandbreedte netwerk gebruikt om één van de grootste CDN’s ter wereld te creëren, met een capaciteit van 26.8 terabit per seconde. Het netwerk gebruikt op 93 wereldwijde locaties meer dan 15.000 servers om internationale content gemiddeld 70% sneller af te leveren. Bestanden die meerdere malen binnen dezelfde geografische regio worden opgevraagd, zullen door het CDN worden opgeslagen op een snelle server binnen een datacentrum in die regio. Klanten kunnen via de CloudVPS interface eenvoudig bepalen welke bestanden beschikbaar moeten zijn voor gebruik binnen het CDN.

Exact.com pilot succesvol
“De CDN-pilot was zeker een succes.” vertelt Ebo Eppenga, Marketing & Communication manager bij Exact, een internationaal financieel software bedrijf. “Vanwege onze internationale aanwezigheid is het extreem belangrijk voor ons om een snelle website aan onze bezoekers te presenteren. CDN technologie is essentieel om dit doel te bereiken.” Tijdens de pilot is vanaf 21 internationale locaties de webperformance gemeten van de homepage van exact.com. Na activatie van het CDN verminderde de laadtijd van de statische content van de homepage met gemiddeld 69,5%. Nu kunnen stappen genomen worden om ook de dynamische content te versnellen.

CDN scoort op Google
Google beoordeelt sites onder meer op hun laadsnelheid bij het bepalen van de zoekresultaten: hoe hoger de laadsnelheid, hoe hoger de siteranking. Hier kun je op inspelen door op meerdere plekken ter wereld servers met relevante content te plaatsen, maar ook door het inzetten van een CDN. Dit betekent dat een CDN dus niet alleen een kostenbesparing oplevert door hoge hostingkosten in het buitenland te elimineren, maar ook zorgt voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines.

Gratis dienst
Bestaande en nieuwe klanten van CloudVPS kunnen kosteloos gebruik maken van de nieuwe CDN-dienst. Zij blijven gewoon de normale kosten voor uitgaand verkeer betalen. Als de content in het cloud storage platorm, de CloudVPS Object Store, wordt opgeslagen, dan zijn de kosten € 357,50 voor 10 Terabyte CDN-verkeer. De prijzen van alternatieve CDN-aanbieders liggen doorgaans 3 tot 5 maal hoger. “Het is onze verantwoordelijkheid om te zorgen voor een supersnel en betrouwbaar netwerk, waar ook ter wereld. Wij zien dat als een basiselement van onze dienstverlening en dat is de reden dat wij voor het CloudVPS CDN geen extra kosten rekenen,” aldus Zwart.

Over CloudVPS
CloudVPS loopt voorop op cloud gebied in Nederland. Het bedrijf werd in 2006 opgericht door een groepje pioniers dat software wilde maken om clusters van servers gemakkelijk aan te kunnen sturen. De zelfontwikkelde programmatuur bleek uitermate geschikt voor het aanbieden van cloud diensten en inmiddels bedient CloudVPS een imposante lijst bedrijven vanuit een netwerk dat over drie A-klasse datacentra is verspreid. CloudVPS heeft een grote public cloud waar flexibel capaciteit kan worden afgenomen. Daarnaast heeft het bedrijf een groot aantal private clouds en maatwerk clusters geïmplementeerd. CloudVPS loopt voorop met betrekking tot cloud gerelateerde certificering en open source cloud technieken zoals OpenStack.

Ondanks het behaalde succes rusten de mensen van CloudVPS niet op hun lauweren. Lennard Zwart, CEO van CloudVPS, heeft zichzelf tot missie gesteld om de publieke cloud de basis van elke IT infrastructuur te maken. Cloud computing kan volgens hem net zo veilig zijn als de server in je eigen kelder en omdat CloudVPS zich aan strikte privacy richtlijnen houdt, zal data nooit zomaar met derden worden gedeeld.

Persinformatie
Wilt u meer informatie over de cloud diensten van CloudVPS of heeft u interesse in de opinie van CEO Lennard Zwart over de ontwikkelingen rondom IT-certificatie voor Cloud Computing, flexibele en private clouds, privacy en OpenStack? Neemt u dan contact op met het PR-bureau van CloudVPS, Pride PR:

Karlijn Stoelinga
cloudvps@pridepr.nl
Link naar newsroom CloudVPS
Laatste van CloudVPS
CloudVPS introduceert NextVPS

CloudVPS lanceert Europees OpenStack IaaS-platform van de toekomst

CloudVPS kiest Mirantis voor leveren van innovatief nieuw OpenStack IaaS-platform
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 8 jaar en 135 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials