www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2086 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Anaplan boekt sterke groei in 2013 en verstevigt positie als leider in Enterprise Business Modeling & Planning

Wereldwijde vraag naar in-memory platform zorgt voor recordgroei in derde achtereenvolgende jaar

Utrecht, 4 februari 2014Anaplan, toonaangevend leverancier van cloud-gebaseerde in-memory modellerings- en planningoplossingen voor finance, sales en operations, rapporteert een sterke groei over 2013. Het bedrijf verviervoudigde in 2013 zijn klantenbestand en omzet. De groei werd veroorzaakt door de wereldwijde vraag naar Anaplans intuïtieve in-memory modellerings- en planningplatform. Dit platform biedt de directe toegang en toegankelijkheid die zakelijke gebruikers nodig hebben om snellere en betere beslissingen te nemen.

Het bedrijf trapte het derde achtereenvolgende groeijaar af met het openen van een Europees hoofdkantoor in Parijs in februari 2013. In maart werd een vestiging in Stockholm geopend en in augustus een Benelux-vestiging in Utrecht. Anaplan creëerde ook aanwezigheid in Zuidoost-Azië met de opening van een kantoor in Singapore. Daarnaast bleef het bedrijf werken aan de ontwikkeling van partneractiviteiten in Australië en Nieuw-Zeeland. Naast de bestaande vestigingen in York en Windsor breidde Anaplan ook uit in het Verenigd Koninkrijk door de overname van Vue Analytics, de Master Reseller van het bedrijf in de regio.

Anaplan telt momenteel negen vestigingen wereldwijd en verwacht in de eerste helft van 2014 weer nieuwe kantoren te openen. Het lost daarmee de belofte in om wereldwijd uit te breiden en zijn unieke platform te introduceren in lokale markten. In 2013 voegde Anaplan meer dan honderd blue chip-bedrijven toe aan zijn klantenbestand, waaronder Akamai, Aviva, Boston Scientific, Condé Nast, HP, Intuit en Procter & Gamble. Zij kozen voor Anaplan om kritische businessevents voor te blijven, de potentiële impact ervan snel te kunnen modelleren en direct actie te kunnen ondernemen.

“Wij sloten in het afgelopen jaar meerdere miljoen-dollardeals. Dat kwam niet als een verrassing, aangezien onze ongeëvenaarde groei een weerspiegeling is van de prangende vraag van bedrijven naar toegankelijke en flexibele analysemogelijkheden voor hun zakelijke gebruikers”, zegt Frederic Laluyaux, CEO van Anaplan. “Bedrijven zijn in staat om heel eenvoudig gigantische volumes data naar een centrale hub over te brengen. Hierop kunnen zakelijke gebruikers complexe scenario’s en what-if-analyses loslaten, en plannen ontwikkelen met behulp van de ingebouwde in-memory calculatie- en modellering-engine. Wij zien klanten scenario’s draaien op  honderd miljard gevulde cellen en duizenden gelijktijdige gebruikers.”

Het cloud-platform van Anaplan is gebouwd op de gepatenteerde in-memory HyperBlock™-calculatie-engine. Die biedt ongeëvenaarde directheid, kracht en schaalbaarheid. De intuïtieve gebruikersinterface van Anaplan, de geïntegreerde community en het gemak waarmee de oplossing in gebruik is te nemen, zorgen voor meer samenwerking tussen sales, marketing, financiële administratie, IT en andere afdelingen binnen ondernemingen. In 2013 breidden de vaste Anaplan-klanten Diageo en Kimberly-Clark het aantal gebruikers en use cases verder uit binnen hun bedrijven.

Overige hoogtepunten in 2013
  • Anaplan verdrievoudigde zijn partnerecosysteem en voegde gerenommeerde partijen als Deloitte en Accenture toe.
  • Anaplan verdrievoudigde zijn medewerkersbestand en breidde ook het senior managementteam uit met nieuwe mensen voor strategische sales, engineering en productontwikkeling.
  • In maart 2013 nam Anaplan Vue Analytics in het Verenigd Koninkrijk en Cloud EPM in Azië over.
  • In maart 2013 rondde het bedrijf een ‘Series C’ durfkapitaalfinancieringsronde af van drieëndertig miljoen dollar, die geleid werd door Meritech Capital Partners. Dit werd in april opgevolgd door extra financiering vanuit Salesforce.com en andere strategische investeerders.
  • Anaplan organiseerde zijn eerste jaarlijkse Hub Conference in mei in het Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco. In oktober volgde de eerste jaarlijkse Europese gebruikersconferentie in het London Film Museum. Anaplan Hub is een tweedaagse conferentie waar klanten en experts van gedachten wisselen over hoe analytics, data en gebruiksgemak samenkomen en het modelleren en plannen voor de toekomst transformeren. De eerste bijeenkomst in San Francisco trok meer dan driehonderd bezoekers. De eerste plannen voor de editie 2014 zijn al gemaakt.
  • Anaplan breidde zijn app library uit naar meer dan honderd templates, waaronder een cloud-app voor financiële consolidatie. Deze verbindt data, processen en mensen op het gebied van sales, operations en financiën.
####

Over Anaplan
Anaplan transformeert de wereld van businessmodelling en planning. Wij hebben ons platform vanaf de grond opgebouwd om bedrijven in staat te stellen in realtime te plannen, samen te werken en te handelen. Zo blijven zij kritische business-events voor, zijn potentiele consequenties snel te modelleren en is direct actie te ondernemen.

Met het cloudplatform van Anaplan zijn mensen, plannen en kosten continu in lijn te brengen met marktkansen. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming met zijn hoofdkantoor in San Francisco (VS), en heeft vestigingen in vier continenten. Voor meer informatie: www.anaplan.com. Volg ons op Twitter: @anaplan.

Perscontact:
Jayne Goodman