www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (8 jaar en 138 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Akamai verbetert DDoS-beveiligingsoplossing Kona Site Defender

Verbeteringen in Web Application Firewall bieden sterkere bescherming tegen DDoS- en andere aanvallen, en zorgen voor minder ‘false positives’

Amsterdam, 4 februari 2014 - Organisaties worden steeds vaker geconfronteerd met pogingen om websites onbereikbaar te maken via DDoS-aanvallen of om intellectueel eigendom of andere informatie te stelen. Akamai, het leidende cloudplatform voor het afleveren, optimaliseren en beveiligen van online content en bedrijfsapplicaties, heeft verbeteringen doorgevoerd in zijn web application firewall (WAF), onderdeel van de web-beveiligingsoplossing Kona Site Defender. Met deze verbeteringen worden de effectiviteit en nauwkeurigheid van deze beveiligingsoplossing aanzienlijk verhoogd.

Wanneer klanten gebruikmaken van de nieuwe standaardinstellingen voor de web application firewall in Kona Site Defender, kunnen ze rekenen op een gemiddelde nauwkeurigheid van 96 procent. Deze instellingen zorgen voor een duidelijke verlaging van het aantal ‘false positives’ (het ten onrechte aanmerken van dataverkeer als een aanvalspoging), waardoor aanvallen beter kunnen worden geïdentificeerd en geblokkeerd, terwijl legitiem dataverkeer gewoon wordt doorgelaten.

Deze verbeteringen zijn mogelijk dankzij een nieuw testraamwerk, waarmee Akamai in staat is om zeer grote hoeveelheden data te analyseren die zijn verzameld door het Akamai Intelligent Platform. Hiermee analyseert het bedrijf webaanvallen terwijl ze plaatsvinden (met een gemiddeld dagelijks volume van 1,5TB aan data en ruim 10 miljoen web application firewall-events). Op basis van deze analyses zijn nieuwe standaardconfiguratieregels ontwikkeld die meer aanvalsvarianten detecteren en blokkeren, zonder dat legitiem dataverkeer hierdoor wordt beïnvloed. Ook is Kona Site Defender nu in staat om nieuwe aanvalsvormen te detecteren en tegen te houden die door veel andere oplossingen nog niet worden ontdekt, waaronder PHP-injecties en Remote File Inclusions.

De Kona Web Application Firewall is onderdeel van Kona Site Defender, Akamai’s web-beveiligingsoplossing. Het is een zeer schaalbare verdedigingsservice aan de rand van het netwerk die ontworpen is om aanvallen via de application layer – zoals Distributed Denial of Service (DDoS) -aanvallen en SQL-injectie aanvallen – te detecteren en te pareren. De Kona WAF kan zeer snel opschalen om de prestaties van websites op peil te houden, en kan aanvalsverkeer reeds dichtbij de bron tegenhouden. Zo wordt de infrastructuur van klanten beschermd en blijven web applicaties beschikbaar voor gebruikers.

Over Akamai
Akamai is een vooraanstaand leverancier van cloud diensten voor het afleveren, optimaliseren en beveiligen van online content en bedrijfsapplicaties. De kern van de Akamai-oplossingen is het Akamai Intelligent Platform, dat zorgt voor betrouwbaarheid, veiligheid, inzicht en expertise. Akamai neemt de complexiteit weg rond verbindingen in een steeds mobielere wereld, het 24/7 voorzien in consumentenbehoeften en zorgt ervoor dat organisaties de cloud veilig kunnen inzetten. Meer informatie over hoe Akamai het tempo van innovatie in een ‘hyperconnected’ wereld versnelt, is te vinden op: www.akamai.nl, of blogs.akamai.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS, Akamai Persdesk, tel. 023 - 562 82 08, e-mail akamai@mcspr.nl
Laatste van Akamai
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Websuper Picnic haalt € 600 miljoen op om internationale groei te versnellen

Cis Marring en Marietje Schaake treden toe tot nieuwe RvC Quantum Delta NL
Jules Pieters nieuwe countrymanager voor Login Consultants en Basefarm Nederland

Zenitel benoemt Elbo Technology tot Center of Excellence voor Nederland

DTEX Systems en iSOC24 gaan partnership aan voor Cyber Security Operations en Insider Risk Intelligence in de Benelux

Een op de tien onderzochte cybersecurityincidenten bij organisaties wordt door Kaspersky als ernstig beschouwd
Verstreken tijd: 8 jaar en 138 dagen
Akamai contact

Logo Akamai

+31-208881050
  www.akamai.com
Akamai sociaal

Akamai tweets

Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Jortt BV
Logo NPRM NV
Logo Stylonic.nl
Logo Landelijk Kenniscentrum Financiële Vitaliteit (LKFV)
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo True (Broad Horizon)
Logo PQR

+ Foto/illustratie/logo