www.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2049 dagen geleden)
PR: carolijn peelen bv

Husqvarna verbetert concurrentiepositie wereldwijd met multidomein MDM oplossing van Stibo Systems

Laren, 4 februari 2014 – Stibo Systems, marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen, kondigt aan dat Husqvarna Group, ‘s werelds grootste fabrikant van outdoor power producten, Stibo Systems gekozen heeft om haar supply chain processen te optimaliseren en verkoop- en inkoopmethoden te verbeteren.

De implementatie van het MDM platform STEP stelt Husqvarna in staat om in alle 100 landen waar het bedrijf actief is data beter te structureren, de kwaliteit ervan te verbeteren, en belangrijke product- en leveranciersinformatie te delen. Dankzij nauwkeurige business informatie zal de organisatie haar analyse en besluitvorming verbeteren, strategischer inkopen en meer verkopen.

Om onze marktpositie vast te houden, moeten we als bedrijf ontwikkelen en verbeteren waar mogelijk. We willen op dit moment de nadruk leggen op de optimalisatie van business informatie. Dit zien wij als strategisch en zeer belangrijk voor het hele bedrijf,” zegt Ulf Axelsson, director of IT strategy and architecture bij Husqvarna. “Wij vertrouwen erop dat de Master Data Management oplossing van Stibo Systems hier een belangrijke, positieve bijdrage aan zal leveren, en ons een aanzienlijk concurrentievoordeel zal bieden."

Vanaf 2014 zal STEP stapsgewijs worden geïmplementeerd.

"Wij zijn er trots op dat een marktleider als Husqvarna onze oplossing als beste match voor haar business selecteert.” zegt Mikael Lyngsø, CEO Stibo Systems. "We kijken ernaar uit om samen met Husqvarna te zorgen voor een verbeterd bedrijfsresultaat via betere strategische informatie."

Over Husqvarna
Husqvarna Group is wereldwijd de grootste producent van outdoor power producten, waaronder kettingzagen, heggenscharen, grasmaaiers en tuintractoren. Het van origine Zweedse bedrijf is Europees marktleider in de irrigatie-installaties voor consumenten onder het merk Gardena. De groep is ook één van de marktleiders in boorapparatuur en diamantgereedschappen voor de bouw- en steenindustrie

De Husqvarna Groep telt 15.400 medewerkers. Noord-Amerika en Europa zijn de belangrijkste markten, en de Groep heeft productie- en verkoopvestigingen in ruim 100 landen. Husqvarna producten zijn ontworpen voor zowel consumenten als professionele gebruikers.

In het verleden maakte Husqvarna wapens, naaimachines, gehaktmolens, keukenapparatuur en fietsen, alsmede bromfietsen, motorfietsen en andere apparaten. Het bedrijf is opgericht in 1689.

Tot 2006 was Husqvarna onderdeel van het Electrolux-concern. Sinds 2006 is het bedrijf zelfstandig en genoteerd aan de beurs van Stockholm. Voor meer informatie: www.husqvarnagroup.com

Over Stibo Systems
Stibo Systems is wereldwijd marktleider in multidomein Master Data Management (MDM) oplossingen. Klanten vertrouwen op Stibo Systems voor cross channel consistentie van product-, klant- en leverancier-data. Dit stelt hen in staat om betere besluiten te nemen, de verkoop te bevorderen en aandeelhouderswaarde te vergroten. In de afgelopen 30 jaar heeft Stibo Systems honderden bedrijven ondersteund bij het creëren van één betrouwbare, centrale informatiebron. Stibo Systems is particulier eigendom en onderdeel van de Stibo A/S groep, die is opgericht in 1794. Het hoofdkantoor van Stibo Systems is gevestigd in Aarhus, Denemarken. Voor meer informatie: www.stibosystems.nl

Contact Stibo Benelux