Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 177 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Cashback-platform luidt noodklok: consument nog niet bekend met IBAN

Amsterdam, 28 januari 2014 – Nederland moet per 1 februari 2014 over zijn op IBAN (International Bank Account Number). Voor bedrijven wordt hier veel aandacht aan besteed, maar consumenten hebben vooralsnog weinig notie dat ze voortaan het langere rekeningnummer moeten gebruiken. Ared Yelkenci, algemeen directeur van cashback-platform Shopkorting signaleert dit bij de terugbetalingen via zijn cashback-platform: ‘Er is veel onwetendheid bij consumenten over IBAN. Onze klanten geven en masse nog hun oude korte rekeningnummer op.’

Na 1 februari 2014 gebruiken Nederlanders alleen nog maar IBAN als rekeningnummer. Iedereen in Europa betaalt dan op dezelfde manier, zowel contant als via pin en overschrijving. De voorbereiding voor de overgang op IBAN door banken, overheden en bedrijven is volle gang. Consumenten zijn daarentegen slecht geïnformeerd. Yelkenci: ‘Het IBAN is een veel langer rekeningnummer dan het huidige rekeningnummer, het is aangevuld met cijfers en letters. Men kent dit nummer nog niet uit zijn hoofd en op de bankpasjes staat nog het oude, korte rekeningnummer. Daardoor worden veel verkeerde IBAN-nummers of oude korte rekeningnummers opgegeven.’ Yelkenci vervolgt: ‘Wij zijn een cashback-platform. We storten geld terug op de rekeningnummers van gebruikers die een online aankoop hebben gedaan via een bij ons aangesloten webshop. Zonder juist rekeningnummer kunnen we het geld niet terugstorten. We merken dat we vanaf begin dit jaar al veelvuldig gebruikers hebben moeten nabellen en mailen om het juiste rekeningnummer te achterhalen. Er heerst veel onduidelijkheid bij consumenten.’

Banken zetten oude rekeningnummers in het adresboek van de internetbankieromgeving automatisch om naar IBAN. Ook bedrijven, organisaties en overheden zetten de rekeninggegevens van hun huidige klanten automatisch om naar IBAN. Maar van nieuwe klanten hebben bedrijven, organisaties en overheden het IBAN-nummer nog niet. Consumenten kunnen hun IBAN vinden op rekeningafschriften en de internetbankieromgeving, maar nog niet op hun bankpasjes. Yelkinci: ‘We verwachten dat dit probleem pas helemaal uit de lucht is als alle bankpasjes van consumenten zijn vervangen door pasjes met het IBAN-nummer.’

Over Shopkorting.nl
Shopkorting.nl is eind 2008 opgericht en biedt geregistreerde leden een gratis extra korting (cashback) bovenop de online korting van hun internetaankoop bij een aangesloten webwinkel. Gemiddeld ontvangt Shopkorting ruim 200.000 unieke bezoekers per maand. De shopkorting wordt automatisch verrekend door een speciale tracking technologie. De korting komt binnen 48 uur in het persoonlijke account van de leden terecht en kan na goedkeuring op ieder moment worden uitbetaald. Lidmaatschap van het casback-platform is geheel gratis. Shopkorting is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Zie www.shopkorting.nl ,www.shopkorting.be, @shopkorting en www.youtube.com/user/shopkorting.

Dit persbericht is ook online te vinden.

Informatie voor de pers
L& DJ PR
Margreet Poolman
T 020-4210565
E margreet@l-dj.nl
Laatste van Shopkorting.nl
Bonusway neemt Shopkorting.nl over en leidt Nederlandse e-commerce loyaliteitsmarkt

Nederlanders sparen steeds meer kortingsbonnen

Maak van keuze voor zorgverzekeraar geen halszaak; zeven tips van Shopkorting
Verstreken tijd: 8 jaar en 177 dagen

Logo Lubbers De Jong
Shopkorting.nl contact

Logo Shopkorting.nl

Shopkorting.nl sociaal

Shopkorting.nl tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks