www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (7 jaar en 33 dagen geleden)
PR: Marcommit

Kronos komt met Big Data analysemogelijkheden voor workforce management

Utrecht, 28 januari 2014Kronos, wereldwijd marktleider in workforce management oplossingen, breidt haar Workforce Analytics oplossing uit met data-analyse mogelijkheden en data-visualisatie tools. Deze uitbreiding verbetert het inzicht en de begripsvorming van de kritieke data over het personeelsbestand, zonder tussenkomst van een analist. Met de uitbreiding van Workforce Analytics krijgen organisaties tijdig inzicht in problemen rondom personeelsbeheer, waardoor ze sneller corrigerende maatregelen kunnen nemen. Door grote hoeveelheden data over verzuim, overwerk, planning en productiviteit af te zetten tegen de belangrijkste key performance indicators (KPI’s), helpt Workforce Analytics organisaties met het voorspellen van arbeidskosten en het verbeteren van de productiviteit.

Data-visualisatie en herkenning
Met de nieuwe release van Workforce Analytics is het nu mogelijk om personeelsdata grafisch weer te geven. Met meer dan 45 visualisatieopties kunnen in- en externe gegevens op verschillende manieren met elkaar gecombineerd worden. Complexe en grote hoeveelheden data kunnen zo makkelijker begrepen en geanalyseerd worden. De manier waarop gegevens worden weergegeven biedt de mogelijkheid om snel patronen, trends en relaties te ontdekken, waar voorheen een ervaren analist voor nodig was. Tevens beschikt de nieuwe release van Workforce Analytics over een intuïtieve oorzaak-gevolg analyse, die het mogelijk maakt om gegevens en visualisaties te filteren en snel door te klikken naar de onderliggende oorzaak. Door optimaal gebruik te maken van de visualisatiemogelijkheden kunnen organisaties snel en eenvoudig dynamische en interactieve dashboards creëren in een intuïtieve gebruikersinterface. De Workforce Tablet Analytics maakt het tevens mogelijk om mobiel toegang te krijgen tot Workforce Analytics vanaf elk toestel.

Industriespecifieke mogelijkheden
Kronos Workforce Analytics heeft aparte versies die zijn toegespitst op de zorg, detailhandel, industrie, publieke sector en logistiek. In deze sectoren is productiviteit vaak één van de belangrijkste pijlers. Met behulp van industriespecifieke statistieken en KPI’s, geeft Workforce Analytics organisaties in deze sectoren diepgaande kennis en inzicht in de productiviteit. Voor de logistieke markt biedt Workforce Analytics distributiecentra bijvoorbeeld inzicht in de productiviteit van het personeel en in de arbeidseffectiviteit. Voor de gezondheidszorg kan er onderscheid gemaakt worden tussen zorgverlener en niet-verzorger en geeft de oplossing meer inzicht in patiëntvolume.

Rolf van Lierde, General Manager SMB solutions Benelux bij Kronos: “Het is voor veel organisaties een flinke uitdaging om big data analysemogelijkheden toe te passen op personeelsgegevens. Grote hoeveelheden gegevens zijn vaak lastig te interpreteren. De komst van Workforce Analytics is een grote sprong voorwaarts ten opzichte van de oudere methoden, gebaseerd op rapporten en grafieken. Met deze nieuwe release komt Kronos een belangrijke ‘belofte’ van big data na; het vermogen om snel en intuïtief complexe relaties in grote hoeveelheden data te begrijpen en direct daarop te sturen.”

In het whitepaper “Het potentieel van uw personeelsbestand benutten” krijgen organisaties tips aangereikt hoe zij het maximale uit hun personeelsbestand kunnen halen. Het whitepaper is te downloaden via: http://kronosglobal.nl/research/whitepaper/potentieel-van-personeelsbestand-benutten.pdf

-----------

Over Kronos
Kronos is marktleider in clougebaseerde oplossingen voor workforce management. Tienduizenden bedrijven verspreid over 100 landen – waarvan meer dan de helft deel uit maken van de Fortune 1000® – gebruiken de software van Kronos om de arbeidskosten te beheren, het risico op non-conformiteit te beperken en de productiviteit te verhogen. Voor meer informatie over de oplossingen van Kronos voor het beheer van tijd, activiteiten, planningen en afwezigheden, maar ook voor HR analysetools op maat voor een bepaalde sector, bezoek: www.kronosglobal.nl

Kronos: Workforce Innovation That Works™

Links en nuttige informatie
•  Volg Kronos op Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, en YouTube.
•  Lees de Kronos blogs over het beheer van personeel
•  Neem een kijkje op Time Well Spent voor een ludieke kijk op het beheer van personeel

Marcommit PR
Laura Rijks
kronos@marcommit.nl
Laatste van KRONOS SYSTEMS BV
Kronos momentum zet door met een sterk einde van fiscaal jaar 2015

Kronos organiseert webinar over efficiënt personeelsbeheer in de cloud

Kronos biedt nieuwe kijk op workforce management met Workforce Central 8
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 7 jaar en 33 dagen

Logo Marcommit
KRONOS SYSTEMS.. contact

Logo KRONOS SYSTEMS BV

nlinfo@kronos.com
  www.kronosglobal.nl
KRONOS SYSTEMS.. sociaal

KRONOS SYSTEMS.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys