www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl

Staad Groep live met Dynamics AX & IDMS, de standaard branche oplossing voor Importeurs & Dealers van machines en voertuigen.

Weesp 20 januari 2014: In januari 2014 is Staad Groep, de officiële importeur dealer voor Doosan grondverzetmachines voor zuid Nederland, succesvol live gegaan met het Import Dealer Management Systeem (IDMS) in combinatie met Microsoft Dynamics AX 2012, geïmplementeerd door Microsoft Gold ERP partner Pylades.

Keuze voor Pylades en Dynamics AX/IDMS
Al tijdens de eerste kennismaking tussen Staad Groep en Pylades werd duidelijk dat IDMS een zeer krachtige en unieke brancheoplossing is waarbij de machine centraal staat en alle processen rondom een machine integraal worden ondersteund. Naast wereldwijd gebruikte standaard branche oplossing voor importeurs en dealers van machines en voertuigen was Staad Groep op zoek naar een implementatie partner die de complexe bedrijfsvoering begreep en eerder binnen deze branche succesvol implementaties had uitgevoerd en dus op de hoogte is van de bedrijfsprocessen en waar de toegevoegde waarde van een dergelijke implementatie het beste behaald kan worden. In Pylades heeft Staad Groep deze business partner gevonden.

Implementeren op tijd en binnen budget
De uitgangspunten voor de start van de implementatie werden verzilverd met als resultaat een oplevering binnen tijd en binnen budget.
Jarno Dekkers, coördinator informatievoorziening en automatisering bij Staad groep zegt hier zelf over: “De implementatie is binnen budget gebleven en uitgerold op de beoogde live datum. We hebben in het begin aangegeven dat we als organisatie veel zelf willen bijdragen aan de implementatie. Pylades begreep dat en daar was het begin van een goede, constructieve en succesvolle samenwerking.” De implementatie consultants van Pylades binnen Staad Groep beschikken over jarenlange kennis van de machinehandel branche en de Pylades IDMS brancheoplossing.  Jarno Dekkers: “We hebben veel kunnen leren van de branchekennis die Pylades heeft. Als organisatie willen we graag beter worden, en mede dankzij de implementatie van Dynamics AX en IDMS hebben we veel bedrijfsprocessen kunnen verbeteren. “De standaardfunctionaliteit van Dynamics AX 2012, met aanvulling van IDMS, is voor ons zo toereikend dat we het pakket zonder verdere maatwerkoplossingen konden uitrollen.”

Goede inzichten van Pylades
Op de vraag hoe de samenwerking met Pylades tijdens de implementatie beviel zegt Jarno Dekkers: “Tijdens de implementatie heb ik, en vele collega’s met mij, veel geleerd over hoe we met een nieuw systeem moeten werken. Uiteraard moesten we wennen aan het nieuwe pakket, maar dankzij de goede inzichten van Pylades hebben we ook ervaren hoeveel fijner het werken voor ons gaat worden.”

Meerwaarde bewezen
Jarno Dekkers sluit af met: “Ik kijk terug op een spannende en plezierige tijd, in een korte tijd hebben we veel geleerd. Zo vlak na de livegang zie je dat veel mensen nog moeten wennen. Ik haal de grootste voldoening uit de gebruikers die zelf  nu naar mij toe komen met verbeterideeën of gebruikers die een functie hebben ontdekt die ik zelf nog niet kende. Juist omdat de implementatie in de basis goed is neer gezet, en de gebruikers de juiste basiskennis mee hebben gekregen, zie je nu al de veelzijdigheid van Dynamics AX zichtbaar worden. Daarmee is de meerwaarde van Dynamics AX inclusief IDMS en de implementatiepartner Pylades zeker bewezen!”

Neem voor meer informatie over Microsoft Dynamics AX 2012 en de IDMS branche oplossing contact op met e.kooijman@pylades.com

Meer informatie over Staad kunt u vinden op www.staad-groep.nl
Laatste van Pylades
Bruil kiest Dynamics 365 Finance & Operations in de cloud

Pylades lanceert Toolbox AVG en GDPR voor verenigingen

Pylades wederom benoemd tot lid van de Microsoft Dynamics Inner Circle 2017/2018
Pylades contact

Logo Pylades

info@pylades.com
  www.pylades.com/nl
Pylades sociaal

Pylades tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.