www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (7 jaar en 119 dagen geleden)

Zevende overwinning G Data in vergelijkende test Consumentenbond

G Data InternetSecurity 2014 als één van de weinige pakketten "zijn geld waard"

De Consumentenbond geeft niet alleen het blad de Consumentengids uit, maar ook de Digitaalgids. Hierin wordt veel geschreven over internet en technologie. Ook publiceert de  gids jaarlijks een test waarin verschillende beveiligingspakketten met elkaar worden vergeleken.  Dit jaar lieten de testers zich zeer kritisch uit over de meeste van de 18 pakketten die zij hebben bestudeerd. Gelukkig waren er ook lovende woorden over enkele pakketten. G Data gaat er in de test van 2014 voor de zevende keer vandoor met de winst. G Data InternetSecurity 2014 is volgens de testers zowel 'Beste uit de test' als 'Beste Koop'.

Opvallend is dat de Consumentenbond geen goed woord over heeft voor de agressieve marketingmethodes van veel antivirus-fabrikanten. Het automatisch verlengen van abonnementen en het ongevraagd afschrijven van de verschuldigde bedragen van de creditcard van de klanten is de testers een doorn in het oog. Ook fronst de bond over de upselling-methodes van sommige leveranciers, waarbij aantrekkelijke functionaliteiten in het pakket pas te gebruiken zijn na een bijbetaling. Het feit dat G Data niet meedoet aan dergelijke praktijken, gecombineerd met de zeer duidelijke gebruikersinterface, levert G Data InternetSecurity 2014 de hoogste score op het gebied van gebruiksvriendelijkheid van de test op. Omdat deze goede gebruikservaring gepaard gaat met de hoogste detectiescore bij de virusscan, krijgt G Data het volgende eindoordeel:

“Voor het vijfde jaar op rij één van de bestscorende producten uit onze test. In 2014 is het menu aangepast en dat is een stuk gebruiksvriendelijker.”

Overigens deed G Data InternetSecurity het niet alleen in de laatste vijf jaren goed in de test. Sinds de eerste deelname van het pakket aan de test in 2005, werden er in totaal al zeven overwinningen geboekt, namelijk in 2005, 2007, 2008, 2011, 2012, 2013 en zoals nu is gebleken, ook in 2014.

Jan Van Haver, Country Manager van G Data Benelux zegt: “Het doet ons goed om bevestiging van de Consumentenbond te krijgen dat ons product inderdaad nog steeds de beste bescherming biedt. Ook vinden wij het prettig om van een onafhankelijke expert te horen dat wij een gebruiksvriendelijke oplossing bieden en dat wij er als bedrijf de juiste normen en waarden op nahouden als het gaat om de relatie met onze klanten.”

G Data InternetSecurity 2014 maakt gebruik van de nieuwe CloseGap-technologie om de best mogelijke onmiddellijke bescherming tegen virussen, hackers, spam en andere online bedreigingen te bieden. G Data CloseGap combineert proactieve en op virushandtekeningen gebaseerde beschermingstechnieken voor een actieve hybride bescherming die ook nieuwe, nog onbekende bedreigingen kan herkennen en blokkeren. De firewall werkt onzichtbaar in de achtergrond en vertraagt de computer niet. De nieuwe, intuïtieve gebruikersinterface toont alle kritieke informatie over de beveiligingsstatus van de computer in één overzicht. De geïntegreerde kinderbeveiliging beschermt kinderen en tieners tegen ongepaste websites.

Versies en prijzen:

G Data InternetSecurity 2014 voor 1 pc: adviesprijs € 39,95
G Data InternetSecurity 2014 voor 3 pc’s: adviesprijs € 54,95
Laatste van G Data Security
AV-TEST: maximale score G DATA Internet Security voor Android

G DATA DeepRay levert een doorbraak in de strijd tegen cybercriminaliteit met behulp van Artificial Intelligence

G DATA kondigt nieuwe versie van zijn bekroonde security oplossing aan
Verstreken tijd: 7 jaar en 119 dagen

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group
Logo Diamanti

www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nl