www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!

InterSystems opgenomen in Gartners Magic Quadrant voor operationele databasemanagement systemen

Caché doorbreek barrières bij het vastleggen en analyseren van Big Data

CAMBRIDGE, Mass., januari  2014 InterSystems, wereldwijd leverancier van geavanceerde software technologie voor baanbrekende toepassingen, is door Gartner gepositioneerd als  Challenger in het recent gepubliceerde productoverzicht  "Gartner Magic Quadrant for Operational Database Management Systems,"  opgesteld door de analisten  Donald Feinberg, Merv Adrian en Nick Heudecker.

“Wij geloven dat onze erkenning in Gartner’s eerste Magic Quadrant voor operationele database management systemen weergeeft  hoe zeer de gebruikers onze geavanceerde technologie waarderen. Zeker wanneer het  baanbrekende applicaties betreft,  gericht op de verwerking en analyse van Big Data, alsmede de snelle uitrol daarvan”, aldus Paul Grabscheid, InterSystems Vice President voor strategische planning.

“InterSystems  heeft altijd voorop gelopen bij het introduceren van nieuwe ontwikkelingen in databasetechniek,” zegt Robert Nagle, InterSystems Vice President  Software Development. “Caché  kan bij wijze van spreken op lichtsnelheid een enorm volume  gevarieerde type data opnemen en verwerken.  Ingebouwd in Caché bevindt zich hoogwaardige technologie voor tekstanalyse, aangeduid als InterSystems iKnow. Daarmee laat zich ongestructureerde data direct analyseren. Activiteiten om  deze eerst te structureren via ontologieën (vaste datastructuren) of  woordenboekschema’s blijven achterwege. Door deze unieke technologie te combineren met de real-time analysefunctionaliteit van InterSystems DeepSee,  zijn we in staat zeer krachtige business intelligence functies te integreren met transactie georiënteerde applicaties.  Met Caché, zijn onze afnemers in staat snel alle vormen van data te extraheren en daarmee complexe informatiekubussen te bouwen waarop zij hun vragen los laten.”

Volgens de Gartner definitie omvat de markt voor operationele database management systemen (DBMS) zowel relationele als niet relationele database softwareproducten . Ze lenen zich  voor een brede reeks transactiegerichte toepassingen, waaronder standaard oplossingen als ERP, CRM, maar ook op maat gemaakte bedrijfsinformatiesystemen.  Verder voegt Gartner aan zijn definitie ook nog functies toe die de DBMS’en laten werken met geheel andere data typen als XML, tekst, audio , alsmede beeld en video content.

Het rapport "Gartner Magic Quadrant for Operational Data Base Management Systems," is te bekijken via http://www.gartner.com/technology/reprints.do?id=1-1M9YEHW&ct=131028&st=sb.

Over  InterSystems
InterSystems Corporation is wereldwijd marktleider in de levering van software voor innoverende processen in de zorg. Het hoofd­kantoor van de onderneming staat in Cambridge, Massachusetts (VS); de onderneming heeft vesti­gingen in 25 landen. InterSystems HealthShare® is een strategisch platform voor informatiesystemen in de gezondheidszorg.  Het staat organisaties toe gegevens over patiënten te vergaren en te delen. De oplossing voorziet tevens in de functionaliteit voor real-time analyse. Op basis daarvan zijn acties te initiëren via ziekenhuisnetwerken, locale zorggemeenschappen dan wel via regionale of landelijke zorgnetwerken.  InterSystems CACHÉ® is mondiaal het meest gebruikte databasesysteem voor zorgaplicaties. InterSystems Ensemble® is een platform voor het snel integreren en ontwikkelen van genetwerkte applicaties.

Meer informatie is te vinden op www.intersystemsbenelux.com of te verkrijgen bij:

David Majster
Marketing Manager Benelux & France InterSystems Benelux BV