www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
Datum: (7 jaar en 160 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Information Builders helpt retailers hun business uit te breiden

Toonaangevende merken verbeteren hun informatie-uitwisseling en daarmee hun bedrijfsresultaten

Information Builders biedt specifieke oplossingen voor de retail-sector waarmee gebruikers een significante ROI bereiken. Door het effectief analyseren en uitwisselen van de data die zij in huis hebben alsmede door gestroomlijnde communicatie tussen geografisch verspreide vestigingen en kantoren, zijn deze retailers beter in staat hun huidige en toekomstige klanten te bedienen – en daarmee hun omzet en groei op te voeren.

Omdat de detailhandelssector zo gedistribueerd van karakter is, kan het een flinke uitdaging zijn om te waarborgen dat data efficiënt en effectief worden verzameld, geanalyseerd en gedeeld. Geavanceerde BI-oplossingen stellen retailers in de gelegenheid om gemakkelijk data uit tal van bronnen te integreren en te analyseren teneinde in real-time een accuraat en compleet beeld van de organisatie te verschaffen. Daardoor kunnen de winkelbedrijven vaststellen waar groeipotentieel ligt en hoe dat kan worden omgezet in daadwerkelijke sales en omzet. Information Builders heeft tal van retail-klanten die haar oplossingen gebruiken om in real-time de analyse en uitwisseling van data mogelijk te maken, hetgeen ze nodig hebben om de resultaten onderaan de streep te verbeteren en om hun groei te op te voeren. Deze klanten zijn onder meer:
  • Bata, de wereldwijde leverancier van schoeisel en modeaccessoires met ruim 5.000 winkels in meer dan zestig landen. Bata wilde de regio-managers uitrusten met een tool voor de mobiele toegang tot schone, accurate en actuele data en rapportages. Voorheen vertrouwde het bedrijf op papieren rapporten die lastig actueel te houden waren, en waaruit buiten de kantooromgeving moeilijk informatie te distilleren was. Om dit probleem op te lossen, is Bata overgestapt op WebFOCUS Mobile van Information Builders. Deze oplossing laat managers rechtstreeks vanaf hun mobiele apparaten en op verspreide winkellocaties rapporten samenstellen. Ze kunnen afscheid nemen van de papieren rapporten waar ze vroeger van afhankelijk waren. Met WebFOCUS wordt Bata’s data automatisch opgeslagen in de centrale database en kunnen ze indien nodig à la minute worden benaderd voor analyse. De regiomanagers van Bata beschikken nu over mobiele apparaten die hen voor elke afzonderlijke winkel voorzien van real-time updates over sales, voorraad en andere KPIs. Dit toegenomen inzicht met real-time momentopnamen geven regiomanagers de mogelijkheid om specifieke gebieden van de business in real-time te analyseren – zoals winkelbezoek versus verkoop – en beter geïnformeerde beslissingen te nemen over de personeelsinzet, winkelvoorraden en winkeluitbreidingen.
  • Wendy’s, een van de grootste hamburgerketens ter wereld, wilde het merk vernieuwen om de groei van sales en bestedingen te stimuleren en om een bovengemiddelde klantervaring te bieden. Als onderdeel van deze doelstelling was het nodig om de data van de verkooppunten en de back-office te vertalen in bruikbare informatie waarmee de besluitvorming van het managementteam kon worden verbeterd. Wendy’s bedrijfsrapportage was voornamelijk een batch-proces dat veel rekenkracht van het mainframe vergde, los van de benodigde tijd en menskracht. Om deze problemen aanpakken, is Wendy’s het WebFOCUS-platform van Information Builders gaan gebruiken, dat gebruikers in staat stelt om in de data te down-drillen en alles te bekijken, van high-level samenvattingen die de hele wereld weergeven tot aan detailrapporten tot op het niveau van transacties in afzonderlijke restaurants. Dit soort inzicht maakt het Wendy’s mogelijk beter geïnformeerde beslissingen te nemen, verbeteringspotentieel te vinden, training en opleiding te geven als het nodig. Daarnaast kan men nu profiteren van meetbare verbeteringen van de winst en de marge in zowel in de eigen restaurants in Noord-Amerika als in de restaurants van de franchisehouders en in de VS en de rest van de wereld.
  • Lipari Foods is een regionale groothandel in voedingsmiddelen die een veelheid aan delicatessen, bakkerijproducten en kruidenierswaren verzorgt in twaalf staten in het midwesten van de VS. Lipari had behoefte aan een tool voor self-reporting die medewerkers en klanten betere toegang moest geven tot transactionele data en een self-service BI-omgeving die zichtbaarheid kon geven in elke stap van het rapportageproces. Voordat Lipari investeerde in BI-technologie, bestond het rapporteren uit handmatige, eenmalige acties waarin specifieke rapporten werden gecreëerd als respons op specifieke bedrijfsbehoeften. Bovendien waren er ook geen self-service reporting tools voor niet-technische medewerkers om de enorme hoeveelheid aan beschikbare data te benaderen en te gebruiken. Om hier een einde aan te maken, is Lipari gestandaardiseerd op het WebFOCUS-platform van Information Builders. Ad-hoc rapportage is overgelaten aan teamleden. Managers hebben nu in real-time vanaf zowel desktops als mobiele devices gemakkelijk toegang tot cruciale bedrijfsdata. Het rapportageproces is sterk verbeterd – wat voorheen het creëren van tot honderd rapporten vergde, doet WebFOCUS nu in een uur. Managers krijgen significant meer tijd en kunnen beter geïnformeerd en op het juiste moment bedrijfsbeslissingen nemen.
“De sterk concurrerende en snelle retail-wereld produceert dagelijks een verbijsterende hoeveelheid data over producten, medewerkers, klanten, winkelbezoek, sales en meer,” zegt Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. “Bedrijven moeten die data gebruiken en ervan leren om effectieve en geïnformeerde groeistrategieën te stimuleren en de omzet te verhogen. Information Builders geeft de retail-klanten geavanceerde BI-tools die hen helpen te kapitaliseren op hun bedrijfsdata en te groeien in een concurrerende omgeving.”
Laatste van Information Builders
Information Builders introduceert iWay 8

Information Builders en Plainwater slaan handen ineen op gebied van Business Intelligence

Nieuwste trends rond self-service business intelligence en analytics centraal tijdens International Summit 2017 van Information Builders