www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
Datum: (2071 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Imtech Toegangstechniek volledig over op Field Service Suite van ORTEC en Sigmax

De monteurs van Imtech Toegangstechniek werken al ruim twee jaar met mobiele software applicatie op een handcomputer. Onlangs heeft Imtech ook het geavanceerde Field Service Suite planningsysteem van ORTEC en Sigmax in gebruik genomen. De planners monitoren hiermee real-time de actuele stand van zaken in het veld dankzij de naadloze koppeling tussen het plansysteem en de mobile devices in het veld.

Imtech Toegangstechniek koos er in de eerste fase van het project bewust voor om eerst live te gaan met de mobiele software en in een tweede fase met de planningssoftware. Rik Kant, Service Manager van Imtech Toegangstechniek, legt uit waarom: “We vonden het belangrijk om eerst de papieren processen in het veld te vervangen door een geautomatiseerd mobiel systeem. In het verleden faxten we de werkopdrachten iedere avond door naar de monteurs. Op locatie registreerden zij de uitgevoerde werkzaamheden en verbruikte materialen op papier. Deze werkwijze was tijdrovend en bijzonder foutgevoelig. Sinds de implementatie van de mobiele oplossing alleen al kunnen we onze onderhoud en servicewerkzaamheden sneller factureren aan onze klanten.”

Met de ingebruikname van het planningssysteem, verdeelt Imtech alle werkopdrachten automatisch over de monteurs. De oplossing houdt hierbij rekening met de benodigde kwalificaties van monteurs, openingstijden van de klanten van Imtech Toegangstechniek en tijdsafspraken. Dankzij de directe koppeling tussen het plansysteem en de mobiele devices, zien de planners real-time de actuele stand van zaken op locatie. Daarmee kan Imtech Toegangstechniek makkelijk inspelen op veranderingen in de planning en haar klanten hier tijdig over informeren.

Rik Kant: “Voor ons was het belangrijk om een goede aansluiting te vinden tussen het ‘oude’ en het ‘nieuwe’ plannen met de Field Service Suite. Zo konden we onze klanten waar we jaarlijks groot onderhoud uitvoeren vroegtijdig blijven informeren.  ORTEC en Sigmax boden ons een goede stapsgewijze aanpak waarmee dat goed mogelijk werd.  De onderhoudsprojecten worden nu volledig automatisch overgenomen uit ons ERP-systeem naar de dagelijkse planning met de Field Service Suite. In elke fase werden we goed ondersteund bij het testen en implementeren van de systemen waardoor de livegang uitermate soepel is verlopen”, aldus Rik Kant.

Imtech Toegangstechniek wil op termijn ook graag inspecties uitvoeren met behulp van Field Service Suite. Op een tablet kunnen de monteurs dan alle gedetailleerde werkinstructies en tekeningen ten behoeve van de inspecties raadplegen.

Over Imtech
Imtech Toegangstechniek is onderdeel van Imtech Nederland B.V.  Imtech Nederland is een innovatieve technische dienstverlener die, met ruim 3.000 medewerkers, haar bijna 5.000 klanten geïntegreerde duurzame en inventieve oplossingen aanbiedt, met een aantoonbare waarde voor klanten, op het gebied van elektrotechniek, ICT en werktuigbouw in de markten van gebouwen en industrie. Van advies, ontwerp en installatie tot en met professioneel beheer en onderhoud. Imtech biedt talloze oplossingen die bijdragen aan een duurzame samenleving, bijvoorbeeld op het gebied van energie en milieu. Imtech Nederland maakt deel uit van de beursgenoteerde Europese technische dienstverlener Royal Imtech N.V.

Wat is de Field Service Suite?
De Field Service Suite optimaliseert de bedrijfsprocessen van field service organisaties en is een gezamenlijke oplossing van ORTEC en Sigmax. Voor meer informatie. www.fieldservicesuite.nl

Over ORTEC
ORTEC is een van de grootste aanbieders van geavanceerde optimalisatie-oplossingen voor planning. De ORTEC producten en diensten leiden tot een optimale rit- en routeplanning, belading van voertuigen en pallets, personeelsinzet, vraagvoorspelling, logistieke netwerkplanning en magazijn beheer. ORTEC biedt zowel stand-alone, alsook maatwerk en SAP®-gecertificeerde oplossingen, ondersteund door strategische partners. ORTEC heeft meer dan 1750 klanten wereldwijd, 700 werknemers en verschillende kantoren in Europa, Noord-en Zuid Amerika en Zuid-Oost Azie. Voor meer informatie: www.ortec.nl

Over Sigmax

Sigmax levert innovatieve mobiele oplossingen voor de handhaving – en toezichtstaken van gemeenten, politie en het openbaar vervoer, de technische buitendienstprocessen van field service en inspectiebedrijven en klantspecifieke mobiele vragen. Daarnaast richt Sigmax de ICT infrastructuur van bedrijven in en houdt deze – op afstand – in orde. Sigmax’ mobiele oplossingen vinden internationale erkenning, hebben meerdere prijzen gewonnen en zijn de basis voor marktleiderschap in verschillende segmenten. Tot de klantenkring behoren bedrijven als Bosch, Schiphol, ProRail, alle OV bedrijven in Nederland, ruim 70 Nederlandse en Belgische gemeenten & politieregio’s. Voor meer informatie: www.sigmax.nl.