www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

Lexmark door IDC MarketScape uitgeroepen tot leider in slimme MFP’s

Naarden - 13. January 2014

Lexmark, Inc (NYSE: LXK) is uitgeroepen tot leider in slimme multifunctionele producten (MFP’s) in het recent verschenen IDC MarketScape 2013 Smart MFP-rapport. Het rapport analyseert de strategieën en aanpak van leveranciers van slimme MFP’s.

Onderzoeks- en adviesbureau IDC definieert ‘leiders’ als bedrijven die al langere tijd leidend zijn in de markt met zowel het aanbod als de gekozen strategie. Ook blijkt uit het rapport dat Lexmark een leiderschapspositie inneemt op het gebied van managed print services en het uitgebreide software ecosysteem[1].

”In vergelijking met andere aanbieders heeft Lexmark veel technologie zelf in huis. Het bedrijf heeft niet alleen hardware-technologieën intern ontwikkeld of van buitenaf verworven, maar het beschikt ook over verschillende software oplossingen op het gebied van mobiliteit, cloud, capture, content-/procesmanagement en managed print services. Dit biedt Lexmark de mogelijkheid om snel in te spelen op ontwikkelingen en om proces verbeterende oplossingen op maat te maken", aldus het rapport[1].

“Het aanbod van Lexmark behoort tot één van meest uitgebreide binnen de managed print services-markt en het Lexmark A4 MFP-portfolio is hier een cruciaal onderdeel van”, aldus het IDC MarketScape-rapport. “De focus op software en bedrijfsprocessen onderscheidt het bedrijf van de vele concurrenten. Bovendien richt Lexmark zich met deze focus op een grote groeimarkt. Lexmark heeft daarnaast door haar strategie, die zich richt op de verticale markt, een sterke aanwezigheid in document intensieve sectoren, waaronder detailhandel, bankwezen en overheid.

“Slimme MFP’s zijn cruciaal om onze klanten te helpen met hun ongestructureerde content-uitdagingen”, zegt Niels Priem, General Manager Benelux bij Lexmark. “We zijn trots dat we door IDC erkend worden voor ons technologische leiderschap. We zullen ons blijven inzetten voor het ontwikkelen van innovatie apparaten en oplossingen die direct en op lange termijn waarde bieden aan onze klanten.”

Verdere informatie:

[1] IDC MarketScape:U.S. Smart Multifunction Peripheral 203 Vendor Assessment, doc #245058, December 2013

Over IDC MarketScape
Het IDC MarketScape-model voor leveranciersanalyse werd ontwikkeld om een beeld te geven van de competitieve slagkracht van IT-bedrijven, telecombedrijven en sectorspecifieke leveranciers in bepaalde markten. De gebruikte onderzoeksmethode rangschikt leveranciers op basis van zowel kwalitatieve als kwantitatieve criteria. Het resultaat is één enkele grafische voorstelling van de positie van elke leverancier op een bepaalde markt. IDC MarketScape biedt een duidelijk kader om het product- en dienstenaanbod, de capaciteiten en strategieën en de huidige en toekomstige commerciële succesfactoren van IT-bedrijven, telecombedrijven of sectorspecifieke leveranciers op een zinvolle manier met elkaar te vergelijken. Voor inkopers van technologieproducten en –diensten is het analysemodel een transparant instrument om zelf de sterke en zwakke punten van hun huidige en toekomstige leveranciers te vergelijken.

Over Lexmark
Lexmark heeft een unieke focus op het verbinden van ongestructureerde, geprinte en digitale informatie binnen bedrijven met de processen, applicaties en mensen die dit het meeste nodig hebben. Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar www.lexmark.nl.

Blijf op de hoogte van Lexmark: bekijk de Lexmark Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @LexmarkNL.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Rosalie Heikens van LEWIS PR
Tel: +31 (0)40 235 4600
E-mail: rosalie.heikens@lewispr.com
www.lewispr.com

Petra Nemitz van Lexmark
E-mail: petra.nemitz@lexmark.com
Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel