www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Sligro Food Group versnelt haar business intelligence met Teradata Data Warehouse

Teradata helpt de marktleider in retail en groothandel de data-analyse voor vraaggestuurde bedrijfsprocessen te verbeteren

AMSTERDAM – Teradata (NYSE: TDC), leider in analytische data platformen, applicaties en diensten, maakt bekend dat Sligro Food Group, een Europees toonaangevende wholesaler in de voedingsdistributie en foodservice, Teradata data warehouse heeft gekozen voor haar voorspellende analyses. Dankzij dit nieuwe krachtige platform kan het voedingsbedrijf zijn ambitie om beter op toekomstige klant- en marktontwikkelingen in te spelen, in praktijk omzetten en verder van een aanbodgedreven naar een vraaggedreven operationeel model evolueren.

Met deze investering in een strategisch business intelligence (BI) platform, zal Sligro Food Group data van haar verschillende divisies en activiteiten interpreteren en kwalitatieve managementinformatie sneller beschikbaar maken. De Teradata Data Warehouse Appliance laat Sligro toe zijn informatievoorziening te verbeteren, de dienstverlening voor e-commerce op een hoger niveau te tillen en de supply chain te stroomlijnen door de behoeften van haar klanten beter in kaart te brengen.

“De Teradata Data Warehouse brengt de voordelen van BI dichter bij onze kernactiviteiten. Teradata stelt ons in staat de beschikbare gegevens tot op het laagste niveau en met goede systeemprestaties aan de users aan te bieden,” zegt Pepijn van der Veen, teamleider Softwareontwikkeling bij Sligro Food Group. “Met Teradata hebben we een partner gevonden die lokaal én binnen onze sector de nodige referenties kan voorleggen. De uitrol is dan ook heel efficiënt en snel uitgevoerd. Na vier maanden reeds was het systeem operationeel voor de eindgebruikers.”

“De wholesale- en retailsector in het algemeen staan sinds enkele jaren enorm onder druk om snel wijzigende aankooppatronen bij zowel zakelijke als individuele klanten te herkennen en er zich aan aan te passen. Er is daarom nood aan betere inzichten om deze complexe uitdagingen aan te gaan,” zegt Hermann Wimmer, President Teradata EMEA. “Met het nieuwe analytisch dataplatform van Teradata baseert Sligro Food Group haar strategie voortaan op geïntegreerde data.”

Over Sligro Food Group
Sligro Food Group bestaat uit foodretail- en foodservicebedrijven die zich direct en indirect richten op de Nederlandse foodmarkt. Dit gebeurt bij Foodservice als groothandel en bij Foodretail als groothandel en detaillist. Bezoek www.sligrofoogroup.nl voor meer informatie.

Over Teradata
Teradata Corporation (NYSE: TDC), wereldwijde leider in analytische data platformen, marketing en analytische applicaties, en consulting services, ondersteunt het concurrentievermogen van organisaties door de waarde van hun data en customer relationships te verhogen. Bezoek teradata.com voor meer informatie.
Laatste van Teradata Netherlands
Teradata als leider gepositioneerd in zes rapporten van topanalisten

Teradata neemt startup StackIQ over om mogelijkheden van Teradata Everywhere en IntelliCloud te vergroten

Zorgen over security van dataopslag in de cloud geen obstakel bij adoptie bedrijven

Logo Lubbers De Jong
Teradata Nethe.. contact

Logo Teradata Netherlands

Teradata Nethe.. sociaal

Teradata Nethe.. tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl