www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (6 jaar en 177 dagen geleden)
PR: LEWIS

Managed hosting provider i3D.net biedt klanten op maat gemaakte service dankzij enterprise SSD’s van Kingston

Managed hosting provider i3D.net helpt door de inzet van enterprise SSD’s van Kingston Technology Europe Co LLP – een onderdeel van Kingston Technology Company Inc., onafhankelijk wereldleider in geheugenproducten – zakelijke klanten met het realiseren van kostenbesparingen. i3D.net kan nu zowel standaard als op maat gemaakte serverconfiguraties aanbieden, waardoor het bedrijf zijn huidige groeicurve kan voortzetten.

Kingston Technology heeft zich ontwikkeld tot een belangrijke partner voor bedrijven en datacenters bij het inrichten van hun serveromgeving. Het bedrijf fungeert naast technology partner als sparringpartner voor het optimaliseren van de zakelijk (virtuele)serveromgeving.

Het in Rotterdam gevestigde i3D.net heeft meer dan 8.000 servers in 16 datacenters wereldwijd. Dagelijks maken 30.000 klanten gebruik van de online infrastructuur diensten en managed hosting oplossingen van het bedrijf, waaronder een aantal game-bedrijven. Dankzij i3D.net kunnen dagelijks meer dan een miljoen gamers hun favoriete titels spelen.

Optimaliseren van performance
Onder deze klanten in de gamewereld ziet i3D.net jaarlijks een toename van het aantal serverspecificaties. Het bedrijf besloot daarop het aantal virtual server sessies dat iedere server moet kunnen hosten te verhogen, zonder in te boeten aan performance. Voor game-klanten vertaalt deze performance zich in servers die de vertragingstijd minimaliseren, zodat bijvoorbeeld in ‘first-person shooters’ beelden elkaar razendsnel opvolgen en responsive gameplay behouden blijft.

Om dit te realiseren heeft Kingston zowel enterprise-class SSD’s als DRAM-geheugen geïnstalleerd. De nieuwe gaming platforms van i3D.net draaien op een uitgebreide cloud-infrastructuur. Voor een soepele performance hebben de servers met de platforms en data van de online games voldoende opslagcapaciteit nodig. Kingston adviseerde het gebruik van ‘high-density’ modules die ook nog geheugenslots open zouden laten voor toekomstige geheugenuitbreidingen. Dit heeft al geresulteerd in een halvering van het aantal DRAM-foutmeldingen sinds de standaardisering op Kingston geheugenmodules. Daarnaast zijn er enterprise class SSD’s geïnstalleerd om de server IO latency bottleneck het hoofd te bieden. i3D.net en Kingston’s engineers van KingstonConsult constateerden namelijk dat de beperkende performance factor de harde schijven waren en niet zozeer de processors.

“Ons streven de IOPS te verhogen is ingegeven door de wensen van onze klanten,” zegt Stijn Koster, CEO van i3D.net. “Kingston’s engineers toonden ons hoe we dat konden realiseren én geld konden besparen met de inzet van SSD’s. Als je de milliseconde lees-schrijf snelheid van een harde schijf vervangt door de microseconde timing van een SSD, dan resulteert dat in een grote IOPS per server. De nieuwe online gaming platformen kunnen nu 60 tot 100 spelers per sessie draaien op i3D.net servers. Voorheen zouden onze servers hierdoor overbelast zijn geraakt.”

Ferdi van der Zwaag, Business Development Manager Nederland bij Kingston Technology, stelt: “Het traject bij i3D.net toont de toegevoegde waarde van KingstonCare, ons programma waarmee we bedrijven kunnen ondersteunen in het terugbrengen van hun downtime en het behalen van hun SLA’s. Het geeft veel voldoening om bedrijven op deze manier te helpen met hun bedrijfsvoering.”

Over Kingston Technology Company, Inc.
Kingston Technology Company, Inc. is ’s werelds grootste onafhankelijke fabrikant van digitale geheugenproducten. Kingston ontwerpt, produceert en distribueert geheugenproducten voor desktop pc’s, laptops, servers en printers en flashgeheugens voor PDA’s, mobiele telefoons, digitale camera’s en MP3-spelers. Door zijn grote netwerk van dochterondernemingen en filialen heeft Kingston productievestigingen in Californië, Taiwan en China en verkoopkantoren in de Verenigde Staten, Europa, Rusland, Australië, Turkije, Oekraïne, India, Taiwan, China en Latijns-Amerika. Meer informatie over Kingston is te vinden op http://www.kingston.com/europe.

Kingston en het logo van Kingston zijn geregistreerde handelsmerken van Kingston Technology Corporation. Alle rechten voorbehouden. Alle andere merken kunnen het eigendom zijn van hun respectievelijke rechthebbenden.

Kingston is te vinden via:
YouTube: http://www.youtube.com/kingstontechmemory
Facebook: http://www.facebook.com/kingstontechnologyeurope
Twitter: http://twitter.com/#!/kingstontech
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/kingston
Flickr: http://www.flickr.com/photos/kingstontechnologyemea/

Kingston Technology
Ferdi van der Zwaag, Business Development Manager
E-mail: fvanderzwaag@kingston.eu

Renate van der Wal, LEWIS PR
Tel: + 31 (0) 40 235 46 00
E-mail: kingston@lewispr.com
Laatste van Kingston Technology
Kingston Digital voegt capaciteitsuitbreiding van 512GB toe aan portfolio Class 10 UHS-I SDHC/SDXC-kaarten

HyperX introduceert HyperX FURY DDR4 kits van twee voor het Intel Skylake Platform

Stijlvolle headset naar Zweeds ontwerp brengt surround sound naar je oren
Verstreken tijd: 6 jaar en 177 dagen
Kingston Techn.. contact

Logo Kingston Technology

Kingston Techn.. sociaal

Kingston Techn.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise