www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Duitse mobiele telecomprovider E-Plus Group gebruikt hybris voor zijn omnicommerce ‘Telco 2.0’-platform

Amsterdam, 9 januari 2014 - hybris software, een SAP-onderneming en ’s werelds snelst groeiende commerce platform provider, maakt bekend dat E-Plus, een van de grootste mobiele telecomproviders in Duitsland, de hybris B2C Commerce Suite heeft gekozen als fundament voor zijn nieuwe omnicommercesysteem ‘Telco 2.0’. Daarnaast zal E-Plus de hybris Telco Accelerator uitrollen, inclusief een aanpasbare webwinkel die gereed is voor productie, met standaardfunctionaliteit specifiek voor de telecomsector. Hiermee kan E-Plus een veel snellere time-to-value realiseren en wordt de total cost of ownership aanzienlijk verlaagd.

Met ruim 24 miljoen abonnees is E-Plus na T-Mobile (38 miljoen abonnees) en Vodafone (37 miljoen abonnees) de grootste mobiele telecomprovider in Duitsland. Tot de merken van de E-Plus Group behoren het ‘flat rate’ merk BASE, de mobiele discounters Simyo en Blau, en het oorspronkelijke merk E-Plus. Met de merken Ay YILDIZ en Ortel Mobile richt E-Plus Group zich op allochtone klanten in Duitsland. Het nieuwste merk is Yourfone.de, dat flat-rates biedt over alle mobiele netwerken via postpaid-abonnementen.

“Al vanaf het eerste contact met hybris was duidelijk dat zij de telecomsector echt begrijpen, evenals onze pijnpunten als provider”, zegt Volker Glaeser, Digital Platform Director van E-Plus Gruppe. Toen we vervolgens begonnen te kijken naar de mogelijkheden van het platform van hybris, werd al snel duidelijk dat het vergelijkbare oplossingen in de markt ver voorbijstreefde. Dit dankzij de omnichannelbenadering, de functionele mogelijkheden voor de telecommarkt en – zeer belangrijk voor ons – een snelle time-to-value.”

E-Plus zal de hybris B2C Commerce Suite draaien in combinatie met Telco Accelerator, samen met PCM (Product Content Management, OMS (Order Management System) en WCMS (Web Content Management System). Het nieuwe hybris-platform ondersteunt ook de ontwikkeling van nieuwe bedrijfsmodellen, zoals marktplaatsen voor het handelen in gebruikte mobiele telefoons.

Met hybris kan E-Plus direct profiteren van de volgende mogelijkheden die het platform en de B2C Commerce Suite bieden:
  • een echte omnichannelbeleving voor klanten, met op ieder apparaat hetzelfde overzicht van producten en abonnementen;
  • de ontwikkeling van een prijssegmentatiestrategie met een gepersonaliseerde klantbeleving, onder andere met relevante aanbiedingen voor toestellen en abonnementen, om zo de conversie te verhogen;
  • ingebouwde multisite-, multilanguage- en multibrandmogelijkheden om nieuwe zakelijke kansen te ontwikkelen en te benutten – zelfs in reeds verzadigde markten;
  • de mogelijkheid om alle productinformatie en relaties te beheren via hybris’ master data management (MDM): een vereiste voor een naadloze crosschannel consumentenbeleving.
“Telecomproviders zijn op zoek naar nieuwe omzetbronnen zoals over-the-top (OTT), clouddiensten en value-added services (VAS), gericht op kleine ondernemingen en consumenten. Daarnaast gaan telco’s zich ook steeds meer bezighouden met video en digitale content, en experimenteren ze met nieuwe verkoopmodellen. Omdat hybris Commerce Suite het meest veelzijdige en flexibele verkoopplatform is, ontworpen voor uitbreiding, groei en innovatie, is het bij uitstek geschikt om deze initiatieven te ondersteunen,” zegt Moritz Zimmermann, Chief Technology Officer bij hybris.

Dankzij de hulp van implementatiepartner CGI, het feit dat de functionaliteit van het platform en de oplossingen uitstekend aansluiten op de behoeften van E-Plus, en de snelle time-to-value die de Telco Accelerator-oplossing biedt, is de eerste fase van het project al in november 2013 live gegaan. Dit na een recordimplementatietijd van slechts drie maanden.

Kijk voor meer informatie over hybris en wat het bedrijf kan betekenen voor telecombedrijven op: http://www.hybris.com/en/products/telecommunication.

Over hybris software
hybris software, een SAP-onderneming, helpt organisaties over de hele wereld bij de online verkoop van goederen, diensten en digitale content. Als enige combineert het hybris-platform commerce- en betaalsoftware en de cloud tot één oplossing voor mobiele en webcommerce, product content management, product asset management en product subscription management. Deze oplossing helpt bedrijven die actief zijn in zakelijke en consumentenmedia, entertainment en software bij het vergroten van de omzet en bij het opbouwen van duurzame digitale relaties met klanten. Innovatie is de basis van hybris: content providers kunnen zich richten op een breed scala aan nieuwe bedrijfsmodellen, zoals gemeten paywalls, microtransacties, dynamic bundling en fysieke en digitale goederen in één transactie. De ‘frictionless commerce’ API’s van hybris bieden gebruikers van spelconsoles, smart tv’s en het Internet of Things een geavanceerde commercebeleving. Toonaangevende bedrijven en organisaties over de hele wereld – waaronder Thomson Reuters, Experian, BBC, Houghton Mifflin Harcourt, Ladbrokes, Nest, Checkpoint, Handelsblatt, Pearson Bookworld, Telegraaf Media Groep, Tamedia en Sanoma Media – vertrouwen op hybris. Verder levert hybris zijn diensten aan ruim 500 van 's werelds bekendste merken in retail, mode, telecom, productie en distributie. Meer informatie is te vinden op www.hybris.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, hybris persdesk, e-mail hybris@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.
Eerder van SAP Hybris
8 mrt 2018 Consument is helemaal klaar met stalkgedrag bedrijven

27 feb 2018 SAP introduceert drie oplossingen ter ondersteuning van GDPR compliancy

14 feb 2018 Consument beëindigt relatie met bedrijf bij gebrek aan transparantie
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureau