www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nl
Datum: (6 jaar en 179 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Cashback shoppen in 2014 geduchte concurrent van Air Miles

Amsterdam, 9 januari 2014 – Sparen voor artikelen met Air Miles en zegeltjes is steeds minder populair onder consumenten. Door hogere bespaarpercentages, gebruiksgemak en het sparen voor artikelen die klanten daadwerkelijk willen hebben, wint het zogenaamde cashback shoppen snel aan terrein. Ared Yelkenci, algemeen directeur van cashback-platform Shopkorting verwacht dat deze manier van sparen een vogelvlucht neemt in 2014.

Cashback shoppen is een moderne versie van het oeroude zegeltjes plakken. Via lidmaatschap van een cashback-platform krijgen leden geld terug op hun online aankopen bij aangesloten webwinkels. Nederlanders omarmen deze vorm van besparen steeds meer wegens het gebruiksgemak en de hogere rendementen, vooral als het om duurdere producten gaat. De kortingen bij een cashback-platform kunnen oplopen tot maar liefst 20 procent van het aankoopbedrag. Lid worden is gratis.

Niet ieder halfjaar naar de Efteling
Het oudste nog actieve spaarprogramma is van Douwe Egberts en stamt uit 1924. Nadelen van het oer-Hollandse zegeltjes sparen zijn met name het geduld dat de consument er voor moet opbrengen en de vaak kortlopende acties, waardoor spaarders het risico lopen zegels te kort te komen. Het rendement van volle spaarkaarten en Air Miles is daarnaast betrekkelijk laag: de besparingen schommelen gemiddeld rond de vier procent. Yelkenci: ‘Bovendien spaar je vaak voor artikelen uit een nietszeggende shop, waar je hard moet zoeken tot je iets naar je gading vindt. Op een gegeven moment heb je voldoende badhanddoeken, mokken of theeglazen en je hoeft ook niet ieder halfjaar naar de Efteling.’

Miljoenen euro’s aan korting
Cashback-platformen werken niet met digitale spaarkaarten. In plaats daarvan komt de korting die een consument krijgt als deze via Shopkorting een product van een aangesloten webwinkel bestelt, binnen 48 uur in het persoonlijke account te staan en wordt na autorisatie teruggestort op zijn of haar rekeningnummer. De consument heeft de keuze uit miljoenen producten bij alle aangesloten webshops, waaronder Bol.com, Zalando en De Bijenkorf.

De populariteit van cashback shoppen blijkt uit de uitbetaalde kortingen van Shopkorting.nl. Sinds de oprichting in 2008 heeft het cashback-platform al ruim 1 miljoen euro aan kortingen teruggestort naar haar leden.

Over Shopkorting.nl
Shopkorting.nl is eind 2008 opgericht en biedt geregistreerde leden een gratis extra korting (cashback) bovenop de online korting van hun internetaankoop bij een aangesloten webwinkel. Gemiddeld ontvangt Shopkorting ruim 200.000 unieke bezoekers per maand. De shopkorting wordt automatisch verrekend door een speciale tracking technologie. De korting komt binnen 48 uur in het persoonlijke account van de leden terecht en kan na goedkeuring op ieder moment worden uitbetaald. Lidmaatschap van het casback-platform is geheel gratis. Shopkorting is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Zie www.shopkorting.nl en www.shopkorting.be.

Dit persbericht is ook
online te vinden.

Informatie voor de pers
L& DJ PR
Margreet Poolman
T 020-4210565
E margreet@l-dj.nl
Laatste van Shopkorting.nl
Bonusway neemt Shopkorting.nl over en leidt Nederlandse e-commerce loyaliteitsmarkt

Nederlanders sparen steeds meer kortingsbonnen

Maak van keuze voor zorgverzekeraar geen halszaak; zeven tips van Shopkorting
Verstreken tijd: 6 jaar en 179 dagen

Logo Lubbers De Jong
Shopkorting.nl contact

Logo Shopkorting.nl

Shopkorting.nl sociaal

Shopkorting.nl tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise