www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Cashback shoppen in 2014 geduchte concurrent van Air Miles

Amsterdam, 9 januari 2014 – Sparen voor artikelen met Air Miles en zegeltjes is steeds minder populair onder consumenten. Door hogere bespaarpercentages, gebruiksgemak en het sparen voor artikelen die klanten daadwerkelijk willen hebben, wint het zogenaamde cashback shoppen snel aan terrein. Ared Yelkenci, algemeen directeur van cashback-platform Shopkorting verwacht dat deze manier van sparen een vogelvlucht neemt in 2014.

Cashback shoppen is een moderne versie van het oeroude zegeltjes plakken. Via lidmaatschap van een cashback-platform krijgen leden geld terug op hun online aankopen bij aangesloten webwinkels. Nederlanders omarmen deze vorm van besparen steeds meer wegens het gebruiksgemak en de hogere rendementen, vooral als het om duurdere producten gaat. De kortingen bij een cashback-platform kunnen oplopen tot maar liefst 20 procent van het aankoopbedrag. Lid worden is gratis.

Niet ieder halfjaar naar de Efteling
Het oudste nog actieve spaarprogramma is van Douwe Egberts en stamt uit 1924. Nadelen van het oer-Hollandse zegeltjes sparen zijn met name het geduld dat de consument er voor moet opbrengen en de vaak kortlopende acties, waardoor spaarders het risico lopen zegels te kort te komen. Het rendement van volle spaarkaarten en Air Miles is daarnaast betrekkelijk laag: de besparingen schommelen gemiddeld rond de vier procent. Yelkenci: ‘Bovendien spaar je vaak voor artikelen uit een nietszeggende shop, waar je hard moet zoeken tot je iets naar je gading vindt. Op een gegeven moment heb je voldoende badhanddoeken, mokken of theeglazen en je hoeft ook niet ieder halfjaar naar de Efteling.’

Miljoenen euro’s aan korting
Cashback-platformen werken niet met digitale spaarkaarten. In plaats daarvan komt de korting die een consument krijgt als deze via Shopkorting een product van een aangesloten webwinkel bestelt, binnen 48 uur in het persoonlijke account te staan en wordt na autorisatie teruggestort op zijn of haar rekeningnummer. De consument heeft de keuze uit miljoenen producten bij alle aangesloten webshops, waaronder Bol.com, Zalando en De Bijenkorf.

De populariteit van cashback shoppen blijkt uit de uitbetaalde kortingen van Shopkorting.nl. Sinds de oprichting in 2008 heeft het cashback-platform al ruim 1 miljoen euro aan kortingen teruggestort naar haar leden.

Over Shopkorting.nl
Shopkorting.nl is eind 2008 opgericht en biedt geregistreerde leden een gratis extra korting (cashback) bovenop de online korting van hun internetaankoop bij een aangesloten webwinkel. Gemiddeld ontvangt Shopkorting ruim 200.000 unieke bezoekers per maand. De shopkorting wordt automatisch verrekend door een speciale tracking technologie. De korting komt binnen 48 uur in het persoonlijke account van de leden terecht en kan na goedkeuring op ieder moment worden uitbetaald. Lidmaatschap van het casback-platform is geheel gratis. Shopkorting is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Zie www.shopkorting.nl en www.shopkorting.be.

Dit persbericht is ook
online te vinden.

Informatie voor de pers
L& DJ PR
Margreet Poolman
T 020-4210565
E margreet@l-dj.nl
Eerder van Shopkorting.nl
24 okt 2018 Nederlanders sparen steeds meer kortingsbonnen

22 dec 2014 Maak van keuze voor zorgverzekeraar geen halszaak; zeven tips van Shopkorting

10 dec 2014 Een derde van de Nelderlanders koopt geen kerstcadeaus

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl