www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Live-uitzending over Security information & Event Management (SIEM) met Rhett Oudkerk Pool

Vierde interactieve aflevering in serie ‘Security 15 Minutes Live’ van SPS

Reeuwijk, 8 januari 2014 – Op dinsdag 14 januari om 16:00 uur verzorgt SPS een nieuwe interactieve live-uitzending in de serie ‘Security 15 Minutes Live’. Dit keer is het thema: Security information & Event Management (SIEM). In 15 minuten gaat Marc Hullegie, CEO van Vest informatiebeveiliging, het gesprek aan met Rhett Oudkerk Pool, CEO van Kahuna. SIEM is een fundamenteel onderdeel van het beveiligingsraamwerk. SIEM-oplossingen stellen ondernemingen in staat om om te gaan met de toename van beveiligingsincidenten en meldingen die IT-systemen dagelijks genereren. Kijkers kunnen tijdens de uitzending via Twitter vragen stellen via #spsnowlive, deze worden direct live beantwoord.

Door real-time informatie te verzamelen uit logfiles van netwerk- en securitycomponenten, servers, laptops, desktops, applicaties, databases, et cetera, en deze vervolgens te correleren en analyseren, wordt een overzichtelijk beeld gecreëerd van de actuele status van de informatiebeveiliging. Ook worden hiermee mogelijke afwijkingen ten opzichte van het securitybeleid of externe wet- en regelgeving op heldere wijze weergegeven.

Rhett Oudkerk Pool is oprichter en visionair van het gerenommeerde Nederlandse informatiebeveiligingsbedrijf Kahuna en zal tijdens de uitzendingen meerdere vraagstukken behandelen. Wat zijn de valkuilen en beperkingen van SIEM? Hoe werkt SIEM precies? Kan men ook klein beginnen met SIEM? Rhett is regelmatig geraadpleegd door print en RTV-media. Hij trad onder meer op in actualiteitenprogramma’s als Netwerk en Zembla. Rhett maakt tevens deel uit van het Algemeen Bestuur van Nederland ICT, de brancheorganisatie van de ICT-sector.

Gratis inschrijven
De uitzendingen van de serie ‘Security 15 Minutes Live’ zijn maandelijks gratis te bekijken via het SPS Now Live kanaal op de website van SPS. Eerder waren DDoS aanvallen, Werken in de Cloud (Patriot Act) en Security Testing onderwerp van gesprek. Inschrijven voor de uitzending van 14 januari om 16:00 uur kan via: http://www.sps.nl/siem-met-rhett-oudkerk-pool-tijdens-security-15-minutes-live-14-januari.html

-------------------
Over SPS
SPS uit Reeuwijk is leverancier en ontwikkelaar van de Gensys™ Business Service Management (BSM) oplossing en aanbieder van de op Gensys gebaseerde RES-Q beheerdiensten en Datacenter services. SPS richt zich met name op de Managed Service Providers en de IT-afdelingen van middelgrote tot grote organisaties die hun IT beter willen afstemmen op de business en als Interne Service Provider meetbare diensten moeten gaan leveren. Als innovatieve IT-organisatie met ruim 19 jaar beheerexpertise bij meer dan 300 gerenommeerde klanten is SPS één van de belangrijkste spelers in de Business Service Management markt. Door tooling, processen en organisatie volledig op elkaar af te stemmen levert SPS een totale beheeroplossing inclusief blauwdruk voor beheerorganisaties en processen: “Manage IT the Gensys Way”. Meer informatie over SPS is te vinden op www.sps.nl of volg SPS op Twitter via @spsholding

SPS heeft onderzoek gedaan onder 72 Nederlandse IT-managers naar het effect van de War for Talent en de verkorte innovatiecyclus op IT-management. De onderzoeksresultaten zijn te vinden in de whitepaper 'Het vinden van een duurzame oplossing’. Deze is te downloaden via http://www.sps.nl/xdownload/het-vinden-van-een-duurzame-oplossing.html

Over Kahuna
Big Data Analytics, het analyseren van grote hoeveelheden gegevens, is een trend die sterk in opkomst is, zeker op het gebied van security. Kahuna loopt hiermee ver vooruit op de markt. Hun verrijkte Security Information & Event Management oplossing (SIEM) wordt reeds jaren ingezet als het gaat om het verzamelen, analyseren en rapporteren van grote hoeveelheden gegevens ten behoeve van Security en Compliance Management. www.kahuna.nl

Over Vest informatiebeveiliging
Vest is een onafhankelijk, gecertificeerd adviesbureau voor informatiebeveiliging. Vest onderscheidt een viertal vakgebieden waarbinnen haar kennis en ervaring is gebundeld: Audit & Forensics, Security Management, Security Architectuur, Continuity. Vest heeft oplossingen op het gebied van Audits, Penetration Testing, Security Awareness, Forensic Survey, Security Management en Business Continuity. www.vest.nl

Marcommit PR
Femke Jansen
sps@marcommit.nl
Laatste van SPS
Michiel Swaans start als sales consultant cloudoplossingen bij SPS

Rijndam Revalidatie focust op innovatie en besteedt IT-beheer volledig uit aan SPS

SPS en Mavim innoveren IT-portfoliomanagement

Logo Marcommit
SPS contact

Logo SPS

info@sps.nl
  www.sps.nl
SPS sociaal

SPS tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl