www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (8 jaar en 160 dagen geleden)

Epson introduceert tweede generatie smart glasses tijdens CES

Ontdek de kracht van augmented reality met de kleinere en lichtere Moverio BT-200

Amsterdam, 7 januari 2014 - Epson introduceert met de Moverio BT-200 tijdens CES in Las Vegas een nieuwe manier om de wereld te bekijken. De BT-200 is het eerste apparaat met augmented reality (AR), dat u thuis en onderweg kunt gebruiken. Deze tweede generatie, binoculaire (twee ogen) see-through multimediabril borduurt voort op het succes van de BT-100, maar is half zo groot en weegt 60 procent minder dan zijn voorganger. Daarmee weegt de bril nog maar 88 gram1. Met de BT-200 krijgen ontwikkelaars die apps voor de consument en de zakelijke markt ontwikkelen toegang tot de onbeperkte mogelijkheden van AR. De BT-200 is beschikbaar vanaf mei 2014 voor een prijs van € 699.

Draagbare technologie is de toekomst: de nieuwe Moverio zit vol met functies en mogelijkheden voor AR, voor een digitaal verbeterde blik op de echte wereld. Met de waarnemingstechnologie, inclusief een front-facing camera, gyroscoop, gps-systeem, kompas en accelerometer, kan het systeem de bewegingen van een gebruiker en de wereld om hem heen nauwkeurig bepalen.

Hans Dummer, Head of Visual Imaging, Epson Europe: “Draagbare elektronica voor consumenten is een belangrijk groeisegment met een geschatte wereldwijde waarde van meer dan 8 miljard dollar in 20172. We hebben de BT-200 ontwikkeld om te profiteren van deze stijgende vraag naar draagbare elektronica. De BT-200 is het enige3 betaalbare binoculaire see-through apparaat op de markt, dat content projecteert in het gehele gezichtsveld van de kijker. Het is geen aankondiging zonder vervolg, maar een werkelijke propositie, getuigende het feit dat we al sinds 2011 op deze markt aanwezig zijn met een bestaand en verkrijgbaar product."

Apps die voor u zijn gemaakt: de Moverio Apps Market maakt optimaal gebruik van het te (updateable) opensource Android-besturingssysteem waar de BT-200 mee is uitgerust, waardoor gebruikers toegang hebben tot speciaal ontworpen apps. De ontwikkelaarssite komt in maart 2014 online en biedt ontwikkelaars alle benodigde hulpmiddelen en informatie om apps te ontwikkelen voor de in mei beschikbare Moverio. Naast de consumententoepassingen kan de BT-200 worden ingezet als een zeer effectief visueel hulpmiddel in een grote hoeveelheid commerciële en verticale markttoepassingen, waaronder training, logistiek, wetenschap, geneeskunde, beveiliging, onderwijs en meer.

De BT-200 biedt gebruikers een waargenomen scherm tot 812 cm in qHD-resolutie. De BT-200 haalt niet alleen het beste uit AR-software, maar gebruikers kunnen er ook 2D- en 3D-films mee bekijken met geïntegreerd Dolby Digital Plus-geluid. Ervaar films, games en apps op een nieuwe manier. Neem het heft in eigen hand met het multi-aanraakscherm en gebruik applicaties op de snelle dual core 1.2GHz-processor van van de Moverio. De batterij heeft een levensduur van zes uur waardoor u niet zonder stroom komt te zitten
Verbind met internet via Wi-Fi en download apps uit de Moverio Apps Market naar een intern geheugen van 8 GB of verhoog het geheugen tot 32 GB met een SD-kaart. De BT-200 kan via Bluetooth 3.0, DLNA en Miracast4 ook met andere apparaten, inclusief smartphones, verbonden worden.

1. Gewicht is exclusief kabel.
2. Bron: Futuresource Consulting, wearable technology market-rapport, november 2013.
3. Epson-product met adviesprijs van € 699.  Goedkoopste product van concurrenten met vergelijkbare functies beschikbaar vanaf € 4699. Gegevens zijn afkomstig van websites van fabrikanten en zijn juist vanaf november 2013.
4. Epson is van plan om een Wi-Fi- en Wi-Fi Certified Miracast™-certificering van de Wi-Fi Alliance® te verkrijgen.

-Einde-

Opmerking voor de redacteur: afbeeldingen met hoge resolutie zijn verkrijgbaar op aanvraag.
Ga voor meer informatie naar: www.epson.co.uk/moverio

Wat is augmented reality (AR)? AR vergroot de huidige waarneming die de gebruiker heeft van de realiteit. Dit wordt bewerkstelligd door de fysieke, werkelijke wereld te vergroten met computer-gegenereerde, zintuiglijke invoer zoals video, grafische beelden, geluid of gps-gegevens. Van de weergave van routebeschrijvingen en handige tips voor de ogen van de gebruiker bij het ontdekken van een nieuwe stad tot het vertalen van borden die in een andere taal zijn weergegeven. Van innovatieve games waar de wereld om u heen het speelterrein wordt tot de uitvoering van een lastige taak met behulp van een real-time weergave. De mogelijkheden voor augmented reality zijn bijna oneindig.

Informatie over Epson
Epson is wereldwijd toonaangevend op gebied van innovatie en biedt een uitgebreid productgamma variërend van inkjet printers en printsystemen, 3LCD-projectoren en industriële robots tot sensoren en andere micro apparatuur. Epson is toegewijd om de visie en verwachtingen van klanten wereldwijd te overstijgen en biedt customer value op basis van compacte, energiebesparende, precisie technologieën voor grote ondernemingen, thuiskantoren, handelsmarkten en industrie.

De Epson Group, geleid door het in Japan gevestigde Seiko Epson Corporation, telt wereldwijd meer dan 68.000 werknemers in 96 bedrijven, en is trots op haar voortdurende bijdrage aan het mondiale milieu en de gemeenschappen waarin de groep actief is. http://global.epson.com

Informatie over Epson Europe
Epson Europe B.V., gevestigd in Amsterdam, is het regionale hoofdkantoor voor Europa, het Midden-Oosten, Rusland en Afrika. Met een personeelsbestand van 1.727 werknemers behaalde Epson Europe in het boekjaar 2012 een omzet van 1.540 miljoen euro. www.epson.eu

Voor meer informatie:
Pride PR
Gijs Roeloffzen / Ivette van der Elst
T: 0031 71 568 00 28
E: epson@pridepr.nl
Laatste van Epson Europe B.V.
Epson presenteert haar meest geavanceerde reeks professionele inkjetprinters op drupa 2016

Persuitnodiging: Epson op IFA 2015

Epson introduceert de EcoTank, voorzien van genoeg inkt voor twee jaar printen, zonder gebruik van inktpatronen
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 8 jaar en 160 dagen
Epson Europe B.. contact

Logo Epson Europe B.V.

Sander Bosman
  sander.bosman@epson.eu
  www.epson.nl
Epson Europe B.. sociaal

Epson Europe B.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric