www.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 161 dagen geleden)
PR: LVTPR

De kou komt eraan: ken je thermostaat voor optimaal comfort

• Honeywell geeft praktische tips om de komende vrieskou te doorstaan
  • Koud in huis: meerderheid van de huiseigenaren trekt liever meer kleren aan dan de verwarming hoger te zetten
  • Twee derde van de Nederlandse huiseigenaren mist de thermostaat enorm als hij die niet zou hebben
AMSTERDAM, 7 januari 2014 – Hoewel het sinds de officiële start van de winter op 21 december 2013 nog niet écht koud is geweest, kan de winterkou elk moment toeslaan. Honeywell geeft tips om zo comfortabel mogelijk de winter door te komen. Uit onderzoek uitgevoerd door Team Vier, blijkt dat bij dalende temperaturen 56 procent van de huiseigenaren in Nederland meer kleding aantrekt als het in zijn/haar huis koud aanvoelt. Minder dan een derde (28 procent) zet dan de verwarming hoger. Opvallend genoeg trekken vrouwen eerder meer kleding aan dan mannen. Maar liefst 65 procent mist de thermostaat als ze die niet zouden hebben.

Twee derde van de huiseigenaren in Nederland heeft een programmeerbare thermostaat. Aangezien januari en februari gemiddeld de koudste maanden van het jaar zijn, raadt Honeywell huiseigenaren aan zich nog meer te verdiepen in hoe zij hun huis verwarmen. Met de vrieskou in het vooruitzicht kunnen zij het optimale uit hun centrale verwarming halen door de juiste instellingen te programmeren. Hierdoor voelt elk huis zo comfortabel mogelijk aan – niet alleen wat temperatuur betreft, maar ook gezien de energiekosten.

“De winter is nog maar net begonnen, dus het is goed om er zeker van te zijn dat we ons huis op de juiste manier verwarmen”, zegt Bob Heil, Country Sales Leader bij Honeywell Nederland. “Binnen vijf minuten heb je je thermostaat doorgrond. Dat bespaart je veel geld en maakt je huis comfortabeler.”

Vijf praktische tips van Honeywell: hoe doorsta je de vrieskou thuis?

1. Stel een nauwkeurig verwarmingsschema in. De meeste huizen gebouwd na 2000*, zijn heel efficiënt af te koelen en te verwarmen. Als je je verwarming zo programmeert, dat ze een uur voordat je thuiskomt of wakker wordt al het huis verwarmt, verspil je je geld. Een slimme thermostaat weet hoe lang nodig is om een ruimte te verwarmen. Zo heeft je woning de juiste temperatuur op het moment dat je thuiskomt, zonder lange tijd voor niets te verwarmen.

2. Bouw geen kasten om je radiatoren en hang er geen gordijnen voor. De radiatoren wegwerken staat misschien mooier, maar je voelt het in je portemonnee. De warmte van de radiator blijft namelijk achter de gordijnen of radiatorbekleding hangen, waardoor het langer duurt voor de kamer op temperatuur is. Zo verbruik je meer energie dan nodig is om de ruimte op temperatuur te krijgen.

3. Ontlucht je verwarming. Het is goed om je verwarming te ontluchten. Dit draagt eveneens bij aan efficiënter gebruik van je verwarming.

4. Zet je thermostaat ’s ochtends gerust een standje lager op bijvoorbeeld 18 graden Celsius. In de ochtend heeft je lichaam namelijk een lagere temperatuur, waardoor je met een minder hoge stand van de thermostaat hetzelfde comfort ervaart als in de avond bij 20 graden Celsius.

5. Verwarm kamers alleen op de momenten waarop je ze daadwerkelijk gebruikt. Je laat het licht toch ook niet branden in de ruimtes waar je niet bent? Moderne thermostaten geven je de mogelijkheid de verwarming per kamer te regelen. Zo bespaar je energie en geniet je altijd van de juiste temperatuur in de juiste kamer. Meer informatie is te vinden op www.kijkvoelbeleef.nl.

Kennis van de thermostaat bespaart geld en biedt comfort
Maar liefst 75 procent (CBS & ECN) van onze energierekening bestaat uit kosten voor verwarming en warm water. Met moderne oplossingen voor de verwarming heb je dan ook meer controle dan alleen een temperatuuraanpassing. Profiteer dus van het grote aantal verwarmingsmogelijkheden dat er is. Maak een paar minuten tijd vrij om je slimme thermostaat te leren kennen en een verwarmingsschema te programmeren voor de momenten waarop je thuis bent. Dit zorgt voor meer comfort.

Honeywell lanceerde onlangs evohome: een nieuwe, intelligente manier van verwarmen die de temperatuur per kamer draadloos regelt. Zo heb je altijd de juiste temperatuur op de juiste plaats op het juiste moment – en dat allemaal via een smartphone-app. Bovendien voorkom je dat je ruimtes die je niet gebruikt, onnodig verwarmt.

#          #          #

Het onderzoek
Honeywell gaf onderzoeksbureau Team Vier opdracht onderzoek te doen naar comfort in huis. In totaal werden 661 mensen in Nederland ondervraagd over hun verwarmingsgewoonten. 52 procent van de respondenten was vrouw en 48 procent man. Alle respondenten zijn huiseigenaar, hebben een cv-ketel en zijn achttien jaar of ouder. Het kwantitatieve onderzoek is online uitgevoerd in week 38 en 39 in 2013. De onderzoeksresultaten zijn getoetst op een significantieniveau van 95 procent.

Over evohome
evohome is een nieuwe, intelligente en draadloze verwarmingsregelaar die de warmte in alle kamers in een huis apart regelt. Hierdoor profiteren bedrijven en consumenten van de juiste temperatuur op de juiste plek op het juiste moment. Met de slimme zoneregeling is het mogelijk alleen die ruimten te verwarmen, die in gebruik zijn, in plaats van constant het gehele huis of kantoor. Met deze innovatieve Honeywell-oplossing stellen gebruikers tot maximaal twaalf zones in. Zo is elke ruimte individueel te verwarmen voor een maximaal comfort en efficiënt energieverbruik. Meer informatie over evohome en gecertificeerde Honeywell-installateurs is te vinden op evohome.honeywell.com of kijkvoelbeleef.nl.

*Bron: http://www.spotzi.nl/huis/bouwjaar-woning-zoeken/

Over Honeywell
Honeywell (www.honeywell.com) is een in de Fortune 100 genoteerde technologie- en productieonderneming die actief is op meerdere gebieden en klanten over de gehele wereld voorziet van luchtvaartproducten en -services; meet-, regel- en besturingstechnologieën voor gebouwen, woningen en industrie; turbocompressoren en materialen die aan hoge prestatie-eisen moeten voldoen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Morris Township, New Jersey (Verenigde Staten) en de aandelen van Honeywell worden verhandeld op de effectenbeurzen van New York, Londen en Chicago. Meer nieuws en informatie over Honeywell vindt u op www.honeywellnow.com.

#          #          #

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal, stuur een e-mail naar honeywell@lvtpr.nl.
Laatste van Honeywell
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie