www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 164 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Intel CEO onthult producten en initiatieven voor meer intuïtieve belevingen en beter beveiligde apparaten

SAMENVATTING
  • Intel CEO Brian Krzanich demonstreert nieuwe, door Intel ontworpen designs voor ‘wearables’ (apparaten die op het lichaam gedragen worden), waaronder intelligente oorplugs met biometrische en fitnessfuncties, een intelligente koptelefoon die altijd aan is en integreert met bestaande draagbare technologieën en een intelligente kom waarin mobiele apparaten draadloos kunnen worden opgeladen.
  • kondigt strategische samenwerking aan met luxe-retailer Barneys New York, de Council of Fashion Designers of America en de internationale modeontwerper en curator Opening Ceremony, om de mogelijkheden te onderzoeken voor intelligente technologie die op het lichaam wordt gedragen.
  • Presentatie van Intel Edison, een nieuwe, op Intel Quark-technologie gebaseerde computer in een SD-kaart, met ingebouwde draadloze communicatie en ondersteuning voor verschillende besturingssystemen.
  • Krzanich kondigt ‘Intel Make It Wearable’ wedstrijd aan.
  • CEO maakt plannen bekend om onderdelen van mobiele beveiligingsproducten van McAfee gratis aan te bieden, om zo mobiele apparaten beter te beschermen. Dit jaar zal ook Intel Device Protection-technologie worden geïntroduceerd, die de beveiliging van op Intel gebaseerde Android-toestellen binnen zakelijke omgevingen zal verbeteren.
  • Krzanich onthult de Intel Security-merknaam, die gebruikt zal worden voor alle beveiligingsproducten van Intel. Hij deelde tevens mee dat McAfee-producten op zeker moment zullen worden overgezet naar het Intel Security-merk.
  • Intel ondersteunt als eerste microprocessorfabrikant apparaten die zowel Windows als Android kunnen draaien op hetzelfde systeem.
International Consumer Electronics Show (CES), Las Vegas, 7 januari 2014 - Intel CEO Brian Krzanich heeft een reeks producten, initiatieven en strategische relaties aangekondigd die het innovatietempo voor een verscheidenheid aan mobiele en op het lichaam draagbare apparaten moeten verhogen. Ook kondigde hij een wedstrijd aan waarin uitvinders worden uitgedaagd om nieuwe, met internet verbonden apparaten te bedenken die op het lichaam kunnen worden gedragen. Krzanich deed deze aankondigingen tijdens zijn pre-show keynote voor de 2014 International Consumer Electronics Show (CES), die deze week in Las Vegas plaatsvindt.

In zijn keynote beschreef Krzanich hoe het computerlandschap verandert en hoe beveiliging zo belangrijk is geworden dat het op geen enkel apparaat mag ontbreken. De wereld staat op de drempel van een tijdperk van geïntegreerde computertechnologie, die niet wordt gedefinieerd door het apparaat maar door de integratie van deze technologie in het dagelijkse leven van mensen, waardoor nieuwe mogelijkheden ontstaan. Als voorbeeld noemde hij een aantal nieuwe technologieën die Intel dit jaar zal aanbieden. Zo zal het bedrijf apparaten voorzien van menselijke zintuigen, via een nieuwe familie van hardware- en softwareproducten, genaamd Intel RealSense-technologie.

De CEO van Intel vertelde ook hoe het bedrijf twee kritieke uitdagingen aanpakt die hun schaduw werpen over consumentenelektronica: de beveiliging van data en van apparaten, en zogenaamde ‘conflictmineralen’ afkomstig uit de Democratische Republiek Congo. Volgens Krzanich is Intel een belangrijke mijlpaal gepasseerd en zijn de mineralen die worden gebruik voor de vervaardiging van microprocessors in Intels fabrieken ‘conflict-vrij’ - volgens audits die zijn uitgevoerd door derden, of volgens directe controle door Intels toeleveringsorganisatie.

“Twee jaar geleden vertelde ik aan een aantal collega’s dat we een vast doel moesten hebben, een engagement om redelijkerwijs vast te kunnen stellen dat de metalen die in onze microprocessors worden gebruikt, ‘conflict-vrij’ zijn”, aldus Krzanich. “We voelden ons verplicht om veranderingen door te voeren in onze toeleverketen, zodat we kunnen garanderen dat ons bedrijf en onze producten niet onbedoeld worden gebruikt om misdaden tegen de menselijkheid te financieren in de Democratische Republiek Congo. En hoewel wij deze mijlpaal zijn gepasseerd, is dit pas een begin. We blijven audits uitvoeren en waar nodig veranderingen doorvoeren.”

Intel Inside wearables
Volgens Krzanich is Intel actief bezig met een aantal producten en initiatieven om innovatie te stimuleren van apparaten die op het lichaam kunnen worden gedragen. Intels benadering van deze volgende evolutie van computertechnologie is om referentiemodellen te ontwerpen en beschikbaar te maken voor klanten om zelf dit soort ‘wearable’ computers te kunnen ontwikkelen.

De CEO van Intel noemde een aantal van deze referentieontwerpen, waaronder intelligente oorplugs met biometrische en fitness-functies, een intelligente koptelefoon die altijd klaar is om gekoppeld te worden met bestaande draagbare technologieën en een intelligente kom waarin apparaten draadloos kunnen worden opgeladen.

Krzanich kondigde verder een samenwerking aan Barneys New York, de Council of Fashion Designers of America en Opening Ceremony, om de mogelijkheden te onderzoeken voor intelligente technologie die op het lichaam wordt gedragen en om de dialoog en samenwerking tussen de mode- en de technologiesector te versterken. Hij gaf tevens de aftrap voor de Intel ‘Make It Wearable’ wedstrijd: een wereldwijd initiatief waarbij Intel slimme en creatieve geesten uit de hele wereld uitdaagt om de verschillende factoren te adresseren die een positieve invloed kunnen hebben op het gebruik van wearables en andere computertechnologie, zoals zinvolle gebruiksmodellen, vormgeving, batterijlevensduur, beveiliging en privacy.

Naast het ontwikkelen van referentieontwerpen voor ‘wearable’ technologie, zal Intel een aantal toegankelijke en laaggeprijsde platforms aanbieden. Hiermee moet het voor uitvinders en kleine bedrijven gemakkelijker worden om innovatieve ‘wearables’ of andere kleine apparaten met internetconnectiviteit te bouwen.

In dit kader kondigde Krzanich Intel Edison aan; een nieuwe, op Intel Quark-technologie gebaseerde computer in een SD-kaart, met ingebouwde draadloze communicatietechnologie en ondersteuning voor verschillende besturingssystemen. Intel Edison zal het voor uitvinders, ondernemers en ontwerpers van consumentenproducten gemakkelijker maken om snel innovatieve producten te ontwikkelen - van prototype tot productiemodellen.

Betere beveiliging van data en van apparaten
Krzanich onthulde de Intel Security-merknaam, die gebruikt zal worden voor Intels beveiligingsproducten en -diensten. Daarbij maakte hij bekend dat McAfee-producten na verloop van tijd zullen worden overgezet naar de Intel Security-merknaam, met behoud van het bekende rode schild.

“Het beveiligen van digitale identiteitsinformatie wordt steeds complexer nu mobiele apparaten en toepassingen een almaar grotere rol spelen in ons dagelijkse leven”, zegt Krzanich. “Intel wil zijn inspanningen om onze digitale wereld te beveiligen opvoeren om zo de bedreigingen voor persoonlijke informatie op mobiele en draagbare apparaten voor te blijven.”

Krzanich maakte bekend dat Intel van plan is om onderdelen van McAfee’s beveiligingsoplossingen voor mobiele apparaten gratis beschikbaar te stellen. Deze oplossingen helpen bij het beschermen van data en mobiele toestellen, waaronder Apple iPhones, Apple iPads en Android-apparaten. Meer informatie hierover wordt de komende maanden bekendgemaakt.

Hoewel ‘Bring Your Own Device’ met succes bij organisaties wordt toegepast, hebben veel bedrijven het gebruik van Android-apparaten verboden omdat deze niet voldoen aan de gestelde beveiligingseisen. Intel Security komt dit jaar met Intel Device Protection-technologie, waarmee ervoor kan worden gezorgd dat Android-apparaten op basis van Intel-technologie voldoen aan strenge beveiligingseisen, zowel thuis als op het werk.

Conflict-vrije Intel microprocessors
Sinds jaren lijdt de Democratische Republiek Congo (DRC) onder regionale conflicten. Volgens een rapport(1) aan de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties, is de handel in mineralen een financieringsbron voor bewapende groeperingen. Een aantal van deze zogenaamde ‘conflictmineralen’ wordt gebruikt in tal van producten, waaronder elektronica.

Intel heeft een procedure geïmplementeerd in zijn toeleveringsorganisatie dat controleert of zijn toeleveranciers – de bedrijven die het tanatum, tin, tungsten en goud leveren dat wordt gebruikt in de productie van microprocessors in de Intel-fabrieken – niet onbedoeld conflicten in de DRC financieren. Krzanich riep de hele elektronicasector op om het voorbeeld van Intel te volgen.

Uitgebreide informatie over de aankondigingen van Intel tijdens CES 2014, inclusief achtergrondinfo, foto’s en video’s, is te vinden op http://newsroom.intel.com/docs/DOC-4620.

1) http://www.un.org/sc/committees/1533/egroupguidelines.shtml

Over Intel
Intel, marktleider in computerinnovatie, ontwikkelt en bouwt essentiële technologieën die dienen als de bouwstenen voor computerapparatuur over de hele wereld. Meer informatie over Intel is te vinden op www.intel.com/pressroom en op http://blogs.intel.com. Intel is ook te volgen via Twitter: http://twitter.com/intel of http://twitter.com/IntelNederland.

Voor meer informatie:
Intel Benelux, Kristof Sehmke, Communicatie Manager, telefoon +32 (0)3 450 08 11,
e-mail: kristof.sehmke@intel.com, of
MCS PR, Perlita Fränkel, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: perlita@mcspr.nl.

Intel en het Intel-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen en merken kunnen geclaimd worden als het eigendom van anderen.
Laatste van Intel

Logo E-mergo
Logo Schneider Electric
Logo GrassGreener Europe