Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (8 jaar en 160 dagen geleden)

Stijlvol en ruimtebesparend: De nieuwe Sound Bars en de eerste TV Base Speaker van Sony

Elegant design, 2.1-kanaals Virtual Surround Sound, eenvoudige installatie

• Stijlvol design dat bij de tv past
  • Kamervullende Virtual Surround Sound met krachtige bas
  • Bluetooth en NFC voor draadloze One-Touch verbinding vanaf je smartphone
  • Gebruik smartphone als afstandsbediening met de gratis SongPal-app voor iOS/Android
Las Vegas – Badhoevedorp, 7 januari 2014 - Van explosieve actie tot fluistergesprekken: met Sony krijgt je tv-geluid een extra realistische impact. Twee stijlvolle Sound Bars en een nieuwe TV Base Speaker geven je tv extra power en werken ruimtebesparend.

Wilde achtervolgingen en muziekconcerten klinken levensechter dan ooit. De HT-XT1 TV Base Speaker past elegant onder je televisietoestel. Het geluid van je favoriete tv-programma's krijgt een totaal nieuwe dimensie. De modellen van voorjaar 2014 zitten boordevol connectiviteit[i]  voor een uiterst gebruikersvriendelijke, rijke luisterervaring in iedere woonkamer.

Extra connectiviteit en een indrukwekkend geluid
De 2.1-kanaals S-Master Digital Amplifier brengt tv-programma’s, films en games tot leven met een krachtige, meerkanaals audioweergave. Je hoort de individuele instrumenten ongeëvenaard duidelijk, van diepe bastonen tot sprankelende hoge tonen. S-Force Pro Front Surround levert een rijk en kamervullend geluidsveld met een zeer brede ‘sweet spot’. Zo zit iedereen in de kamer op de goede plek.

ClearAudio+ is een nieuwe troef van de Sound Bar. Je hoeft de instellingen niet meer handmatig aan te passen: het geluidsresultaat is steeds perfect, ongeacht de geluidsbron. Van de nieuwste kaskrakers uit Hollywood tot liveconcerten op dvd of muziek vanaf je smartphone. En dankzij de ondersteuning van DTS-HD en Dolby True HD is de geluidskwaliteit steeds van het hoogste niveau, waar je ook naar luistert.

Kun je niet goed horen wat er op tv gezegd wordt? Druk op de ‘Voice’-knop en de dialoog krijgt extra focus. Er zijn meerdere modi die het stemgeluid steeds een extra boost geven – net zolang tot jij tevreden bent.

Zin in je favoriete muziek terwijl je alleen of met vrienden thuis bent? Met de Sound Bar en de TV Base Speaker is het gemakkelijker dan ooit om muziek vanaf je smartphone, tablet of Bluetooth-toestel te delen. En met NFC-compatibele toestellen is het nog eenvoudiger: raak de Sound Bar of TV Base Speaker aan met je NFC mobiele toestel en de verbinding komt meteen tot stand. Zo kun je meteen de gewenste muziek ten gehore brengen. AAC codec-compatibiliteit staat garant voor een zuiver, detailrijk digitaal geluid wanneer je via Bluetooth muziek afspeelt vanaf je iPhone of Android™-smartphone of -tablet.

En met de nieuwe SongPal-app werkt je smartphone of tablet via Bluetooth[ii] als afstandsbediening voor je Sound Bar of TV Base Speaker. Download de gratis app en gebruik dan je mobiele toestel om ClearAudio+, de subwoofer en andere geluidsinstellingen aan te passen – gewoon vanuit je luie stoel.

Sound Bar HT-CT770 en HT-CT370
Met deze twee nieuwe Sound Bars duik je onder in een wereld van meerkanaals audioplezier. De CT770 is de ideale partner voor iedere breedbeeldtelevisie. Het totale uitgangsvermogen van maar liefst 330 Watt maakt dat je altijd middenin de actie zit, of je nu naar een film kijkt of naar een concert luistert. Deze Sound Bar heeft twee 20 mm tweeterunits en een 160 mm subwooferunit. De CT370 is nog compacter en levert ondanks zijn compacte formaat een imposante 300 Watt.

De sierlijke Sound Bar is slechts 5 cm hoog. Daardoor kun je hem onopvallend voor ieder tv-toestel zetten zonder dat deze het scherm of de infrarood afstandsbedieningsensor blokkeert. Je kunt de CT370 ook aan de muur monteren. Ondanks zijn slanke verschijning levert de Sound Bar een sensationeel geluid. Dat is te danken aan een nieuwe speakerdiffusor die het geluid gelijkmatig en efficiënter over de ruimte verspreidt.

De krachtige draadloze subwoofer zorgt vanaf iedere plek in de kamer voor een diepe, rollende donder en knallende bassen. De CT370 subwoofer is extra flexibel: deze kan horizontaal op een plank of onder de bank worden gelegd of kan verticaal op de grond worden geplaatst.

TV Base Speaker HT-XT1
Zin in een krachtiger tv-geluid zonder extra kabels en extra speakers? Met de HT-X1 is dat gemakkelijker dan ooit. Deze alles-in-één-oplossing is ideaal voor een extra mediakamer, studeerkamer of slaapkamer.

De TV Base Speaker past naadloos onder ieder tv-toestel en is daarmee de ideale partner voor BRAVIA-tv’s kleiner dan 50-inch. De slanke, strakke vormgeving en de glanzende, krasvrije afwerking zorgen voor een stijlvolle verrijking in elk interieur. De installatie is kinderspel: sluit de speaker via de HDMI-ingang aan op de tv en je bent klaar voor een avondvullend entertainmentprogramma met krachtige 2.1-kanaals Virtual Surround Sound.

Je tv klinkt luider en duidelijker dan ooit dankzij de twee ingebouwde subwoofers: die zorgen voor een rijke, goed beheerste bas die actiescènes, dialogen en games extra impact geeft. En ondanks die zware bastonen hoef je niet bang te zijn dat je tv gaat meetrillen: de stevige bouw met bovenzijde van gehard glas en de slim geplaatste speakers zorgen ervoor dat de 170 Watt vermogen jou treft – en niet de tv.

Prijs en beschikbaarheid
De consumentenadviesprijs van de Sound Bar HT-CT770 is 450,- euro en hij is beschikbaar vanaf mei 2014.

De consumentenadviesprijs van de Sound Bar HT-CT370 is 450,- euro en hij is beschikbaar vanaf april 2014.

De consumentenadviesprijs van de TV Base Speaker HT-XT1 is 350,- euro en hij is beschikbaar vanaf april 2014.

[i]Drie HDMI-ingangen en een HDMI-uitgang maken eenvoudige aansluiting op je tv, Blu-ray Disc™-speler, spelconsole en kabel/satellietbox mogelijk.

[ii]Voor iOS6 en later en voor Android Ver. 2.3.3 en later.

Belangrijkste specificaties van de genoemde producten staan hier.

Over Sony
Sony biedt een geïntegreerde entertainment ervaring met elektronica, mobiel, muziek, films, games en het Sony Entertainment Network. Sony is daarmee het meest complete elektronica merk ter wereld.

Sony is bekend om zijn audiovisuele producten voor zowel de consumenten als professionele markt, zoals de 4K Ultra HD and Full HD LED BRAVIA™ televisie, Cyber-shot™ digitale camera, Handycam ®-camcorder, “α” (Alpha) digital SLR camera, Sony Tablet en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en 3D HD professionele HD-uitzendapparatuur.

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", “α”, "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site, sony.net, presscentre.sony.eu of neem contact op met:

Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland
Tel:   020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com

Gijs Fennell / Winnie Silvertand – Whizpr
Tel:   0317 410 483 / sony(at)whizpr.nl

Informatie voor consumenten
Customer Information Center – 020- 658 1888
Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 8 jaar en 160 dagen
Sony Nederland contact

Logo Sony Nederland

Sony Nederland sociaal

Sony Nederland tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric