www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 160 dagen geleden)

Geniet op meer manieren van High-Resolution Audio van Sony

Draagbare audioproducten en nieuwe home cinema voor een levensecht geluid

• SRS-X9 Wireless Speaker Systeem
  • BDV-N9200W, BDV-N7200W en BDV-NF7220 3D Blu-ray™ Home Cinema Systemen
Las Vegas – Badhoevedorp, 7 januari 2014 - Geniet op nog meer manieren van muziek zoals bedoeld door de artiest. Met het nieuwe, uitgebreide High-Resolution Audio-assortiment van 2014 en een groeiend aanbod High-Resolution-muziek biedt Sony een luisterervaring die niet onderdoet voor een plekje in de geluidsstudio of concertzaal. Of je nu thuis bent of onderweg, met High-Resolution Audio van Sony staat je een absoluut nieuwe luisterervaring te wachten. Een 192KHz/24bit High-Resolution Audiobestand bevat circa zesmaal zoveel audio-informatie als een standaard cd-opname. Sony biedt een stijlvol Wireless Speaker Systeem en drie complete Blu-ray Disc Home Cinema Systemen.

Wanneer livemuziek of ander analoog geluid wordt omgezet in digitale formaten zoals cd en MP3, gaat een groot deel van het oorspronkelijke geluid onherroepelijk verloren. High-Resolution Audio behoudt veel meer details tijdens het conversieproces van analoog naar digitaal en levert daardoor een meer authentieke muziekbelevenis die je veel meer raakt.

SRS-X9 Wireless Speaker Systeem
Een krachtig geluid met diepe bassen, gecombineerd met een ultramoderne vormgeving die in elk interieur past: de nieuwe SRS-X9 is met geen ander draagbaar draadloos speakersysteem te vergelijken.

Het 2.1-kanaals speakersysteem biedt krachtige, breed spectrum audio met rijke, goed afgebakende bassen dankzij de bi-amp subwoofer en dubbele passieve radiator. Er zijn maar liefst zeven aandrijfeenheden met Super Tweeters aan de voor- en bovenzijde voor sprankelend hoogwaardig geluid. Die worden aangedreven door de achtkanaals S-Master HX[i] Audioversterker met een totaalvermogen van 154W RMS – meer dan genoeg om ook op volledig volume onvervormde hoge tonen en diepe, krachtige bassen te leveren.

Sony’s geavanceerde Digital Sound Enhancement Engine (DSEE HX)[ii] verfijnt en herstelt het audiosignaal, waarbij subtiele hoogfrequente harmonieën worden gecreëerd die bij zwaar gecomprimeerde MP3- en AAC-bestanden meestal verloren gaan.

Met de ingebouwde wifi kun je High-Resolution geluid vanaf je pc of via je thuisnetwerk streamen. Vanaf je Smartphone en met Sony’s nieuwe SongPal-app[iii] krijg je probleemloos toegang tot populaire online muziekstreamingdiensten zoals Music Unlimited, Spotify en Tune-in Radio. Ook Apple AirPlay wordt ondersteund, waardoor je draadloos kunt luisteren naar de muziek op je iPad of iPhone. En als je een NFC-compatibele smartphone of tablet hebt, volstaat een enkele aanraking met de SRS-X9 voor draadloze One-Touch Transfer.

BDV-N9200W, BDV-N7200W en BDV-NF7220 3D Blu-ray Disc Home Cinema Systemen
Er zijn nu drie nieuwe, complete Home Cinemasystemen met High-Resolution Audio voor een nog rijkere kijk- en luisterervaring. Meerkanaals 5.1 surround sound (BDV-N9200W/N7200W) vult de ruimte met elke explosie en elk crescendo. Je waant je in het hart van de actie of in het muziektheater. Je zit altijd op de eerste rij met een thuisbioscoop van Sony.

De geavanceerde DSP-technologie brengt stemmen, instrumenten en geluidseffecten ongeëvenaard detailrijk tot leven. Digital Music Arena legt voor het eerst het authentieke geluid van een van de bekendste concertlocaties van Groot-Brittannië vast. De ingenieurs van Sony hebben de unieke audiokenmerken van de O2 London Arena tot in de details in kaart gebracht, gebruik makend van geavanceerde analysetechnieken. Deze unieke kenmerken worden nu in je eigen woonkamer gereproduceerd. Zo zit je altijd op de beste plek.

Bekijk hier de video: Capturing the sound of London’s O2 Arena

Uniek bij Sony is de Magnetic Fluid Speaker-technologie. Deze technologie biedt een natuurgetrouwe weergave van de kleinste details van elke soundtrack – van gefluisterde dialogen tot daverende explosies.

Luister via streaming naar muziek vanaf je thuisnetwerk of een usb-drive of speel draadloos audio af via je NFC-compatibele smartphone of tablet met One-Touch Listening. Met One-Touch Mirroring zie je op je tv-scherm wat er op je mobiele toestel gebeurt.

Nog meer muziek: De High-Resolution Audiocatalogus blijft groeien
Er bestaat een snel groeiend aanbod muziek met hoge resolutie met een enorme selectie aan artiesten en labels, in alle genres van oud tot nieuw. Sony biedt ook zijn eigen online ‘gateway’ via http://www.sony.nl/hub/audio-met-hoge-resolutie. Muziekliefhebbers kunnen hier kiezen uit een steeds ruimer aanbod High-Resolution-opnames.

Prijs en beschikbaarheid
De consumentenadviesprijs van de Home Cinema BDV-N9200W is 900,- euro en hij is beschikbaar vanaf april 2014.

De consumentenadviesprijs van de Home Cinema BDV-N7200W is 700,- euro en hij is beschikbaar vanaf april 2014.

De consumentenadviesprijs van de Home Cinema BDV-NF7220 is 600,- euro en hij is beschikbaar vanaf maart 2014.

De consumentenadviesprijs van de SRS-X9 is 700,- euro en hij is beschikbaar vanaf april 2014.

[i] Digital amp technology, uniquely developed for high resolution audio, reduces distortion and noise at wider frequency ranges. It allows to reproduce high frequency sound in detail
[ii] De DSEE HXTM verbetert bestaande geluidsbronnen naar bijna de kwaliteit van High Resolution Audio. Je hebt het gevoel dat je in de studio of de concertzaal zit.
[iii] SongPalTM is een mobiele applicatie waarmee je je compatibele Sony audiotoestellen op eenvoudige en intuïtieve wijze bedient. Installeer de app op je mobiele telefoon en je hebt je muziek helemaal in de hand, inclusief de instellingen van het toestel.

-----------------------

De belangrijkste specificaties van de genoemde producten staan hier.

Over Sony
Sony biedt een geïntegreerde entertainment ervaring met elektronica, mobiel, muziek, films, games en het Sony Entertainment Network. Sony is daarmee het meest complete elektronica merk ter wereld.

Sony is bekend om zijn audiovisuele producten voor zowel de consumenten als professionele markt, zoals de 4K Ultra HD and Full HD LED BRAVIA™ televisie, Cyber-shot™ digitale camera, Handycam ®-camcorder, “α” (Alpha) digital SLR camera, Sony Tablet en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en 3D HD professionele HD-uitzendapparatuur.

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", “α”, "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site, sony.net, presscentre.sony.eu of neem contact op met:

Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland
Tel:   020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com

Gijs Fennell / Winnie Silvertand – Whizpr
Tel:   0317 410 483 / sony(at)whizpr.nl

Informatie voor consumenten
Customer Information Center – 020- 658 1888
Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 8 jaar en 160 dagen
Sony Nederland contact

Logo Sony Nederland

Sony Nederland sociaal

Sony Nederland tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric