www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!

De nieuwe Sony Handycams: betere, soepelere, stabielere beelden

Full HD-camcorders met grote beeldsensor, hoge bit rate opname, verbeterde SteadyShot en heldere projector

• Full HD Handycam CX900E met lichtsterke 1.0-inch Exmor R CMOS-sensor, XAVC S-opnames met hoge bit rate en handmatige instellingen
  • Verbeterde SteadyShot: 13x stabieler1 voor nog betere beelden
  • Krachtige, nieuwe, supersnelle BIONZ X-beeldprocessor voor hoogwaardige beeldkwaliteit
  • Vier nieuwe projectormodellen met externe video-ingang voor projectie van content vanaf je telefoon, camera of pc
  • Verbeterde functies, zoals ingebouwde projector met nog meer helderheid en Keystone Adjustment, geavanceerde geluidsopties met My Voice Cancelling, Motion Shot Video en Picture Effect
  • Wifi en NFC voor One-Touch draadloze verbinding en afstandsbediening via je smartphone

Las Vegas – Badhoevedorp, 7 januari 2014 - De Handycam zit boordevol krachtige beeldtechnologieën voor hoogwaardige Full HD-video’s en detailrijke foto’s.

De nieuwkomers van het voorjaar 2014 worden aangevoerd door de prestigieuze HDR-CX900E – een toestel dat een nieuwe standaard zet voor de beeld- en geluidskwaliteit van een Handycam – en dat in een uiterst compacte behuizing. Daarnaast zijn er nog vijf modellen met sterke punten, zoals Balanced Optical SteadyShot voor superstabiele beelden, verbeterde projector, draadloze uitwisselmogelijkheden en op afstand te bedienen vanaf je smartphone.

Handycam CX900E: professionele prestaties in een compacte vormgeving
De revolutionaire HDR-CX900E is het nieuwste en beste op het gebied van beeld, geluid en professionele functies. Je zelf opgenomen video’s bereiken er een nieuw niveau van creatieve expressie mee. Dit is zondermeer de beste Handycam: een bijzonder gebruiksvriendelijke videocamera vol handige functies. Het is de eerste Handycam met een grote 1.0-inch lichtsterke Exmor R CMOS-sensor voor de meest gedetailleerde beelden. Geniet bij elk beeld opnieuw van uitzonderlijke beeldkwaliteit met bijzonder weinig ruis – ook bij opnames met weinig licht.

De CX900E kan ook Full HD-video’s vastleggen met een zeer hoge bit rate van 50 Mbps in het nieuwe XAVC S-videoformaat. Ambitieuze filmmakers kunnen zo, net als bij professionele camera’s, alle details en emoties in elke scène vastleggen, zelfs bij snelle panoramaopnames die met normale camcorders lastig zijn. Als extraatje wordt met High Frame Rate Recording elke nuance van een snelle bewegingssequentie, zoals een loper of danser, met 120 fps (beelden per seconde) vastgelegd. Die opnames zijn dan in professionele slow motion bekijken, op één vijfde van de normale snelheid.

Dankzij de grote sensor in combinatie met de ZEISS Vario-Sonnar T*-lens met 7-schijvendiafragma kan ook een uiterst creatieve wazige achtergrond worden gecreëerd. Drie verwisselbare ingebouwde ND-filters beperken waar nodig de hoeveelheid licht die in de camera binnenkomt voor filmbeelden met een professioneel scherpte-diepte (bokeh-effect) zonder dat je de sluitertijd hoeft aan te passen – zelfs in de felle zon.

De HDR-CX900E biedt nog volop andere professionele functies voor serieuze liefhebbers. Zo is er een heldere, contrastrijke OLED elektronische zoeker voor opnames met een grote kijkhoek. En dankzij de comfortabel geplaatste lensring en handmatige draaischijf kun je de focus, zoom, belichting, gain/ISO en sluitertijd met een enkele vingerbeweging aanpassen.

Slimme technologie voor betere opnames
De lichtsterke Exmor R CMOS-sensor met hoge resolutie in alle nieuwe Handycam-modellen brengt de mooiste momenten tot leven in sfeervolle gedetailleerde Full HD-video’s en -foto’s.

De nieuwe BIONZ X-beeldverwerker is krachtiger en sneller dan ooit. De beelden krijgen nog meer detail en zonespecifieke ruis wordt onderdrukt voor de mooiste video’s en foto’s in zeer hoge resolutie. De camera is ook uitgerust met Balanced Optical SteadyShot – tot 13x effectiever dan voorheen[i] – waarmee trillende handen geen probleem meer zijn, van groothoekopname tot telelens.

De snelle beeldverwerkingsmogelijkheden van de vernieuwde BIONZ X-beeldprocessor maakt meer mogelijk dan ooit. De zoomratio van de nieuwe modellen is merkbaar verbeterd. By Pixel Super Resolution biedt nog meer detail bij video’s die met een vergrotingsfactor tot wel 60x[ii] zijn vastgelegd dankzij Clear Image Zoom – een primeur voor de Handycam. En dankzij de eerder genoemde verwerkingspower kun je nu met de Handycam films opnemen in AVCHD Full HD, tegelijk met internetvriendelijke MP4-video. Die laatste, compactere versie kun je dan gemakkelijk delen en via je smartphone online zetten dankzij de ingebouwde draadloze NFC aanraak- en wifi-functie. Daarnaast kan de revolutionaire Handycam CX900E Full HD-beelden in een hoge bit rate van 50 Mbps in XAVC S-formaat vastleggen, tegelijk met MP4 voor internetgebruik.

Zie zelf het verschil
De ingebouwde projector in vier van de nieuwe Handycam-modellen[iii] is beter dan ooit. Projecteer grote, heldere beelden op de muur of een ander wit vlak voor je eigen geïmproviseerde bioscoopvoorstelling. Een leuke manier om de avonturen van de dag de revue te laten passeren als je geen pc of tv bij de hand hebt. Met de nieuw ontwikkelde output van 50 lumen projecteert de Handycam® PJ810E heldere beelden tot een maximale schermgrootte van ca. 200-inch”/5 m.

Electronic Keystone Correction[iv] is een nieuwe toevoeging. Scheve of vertekende hoeken worden gecorrigeerd als de projector niet recht voor het witte vlak staat. En voor nog meer flexibiliteit werkt de projector nu ook met externe video-input. Dus sluit je digitale camera, notebook of smartphone aan op de Handycam en geniet van de leukste of mooiste beelden in superformaat, waar je ook bent.

De Xtra Fine LCD-display op enkele modellen is uitgerust met WhiteMagic Display         Technologie[v]. Bijkomende witte pixels worden gebruikt om de helderheid van de display te verbeteren. Je zult het verschil vooral merken op zonnige dagen: de weergave op het lcd-scherm is dan veel beter te zien.

Na de opnames creëer je met Motion Shot Video – beschikbaar op de meeste modellen[vi] – een prachtige opeenvolging van over elkaar geplaatste beelden waarmee je elk moment van de actie te zien krijgt. Een krachtige tool waarmee je een golfswing, de serveertechniek bij tennis of andere snelle (sport) acties kunt analyseren.

Zelf opgenomen video’s klinken beter dan ooit
Bij hoogwaardige beeldkwaliteit hoort een geraffineerd geluid. De Handycam heeft het allemaal.
Niemand wil tijdens een schoolsportwedstrijd horen wat papa of mama ervan vond. My Voice Cancelling dempt stemfrequenties van vlak achter de camera, zonder het volume van de hoofdrolspeler en andere voorgrondgeluiden te beperken. Goedbedoelde aanmoedigingen worden teruggebracht tot gefluister, zodat het onderwerp voor zichzelf kan spreken.

Draadloze verbinding met je smartphone met één aanraking
Via de ingebouwde wifi[vii] en NFC verstuur je videoclips en foto’s met één aanraking draadloos van je Handycam naar je smartphone of tablet. Dit is een nieuwe functie voor de Handycam. Raak je Handycam aan met je NFC-compatibele mobiele telefoon en de Smart Remote Control wordt geactiveerd. Daarmee start en stop je de opnames via je mobieltje. Ideaal voor ‘selfies’ of groepsscènes waarbij je niet heen en weer wilt rennen tussen de groep en de camcorder. Dankzij wifi kun je ook draadloos films en foto’s afspelen op je tv[viii]. Download de gratis PlayMemories Mobile App voor je iOS- of Android-toestel om direct van start te gaan.

Accessoires voor de Handycam
De ECM-GZ1M Gun Zoom Microphone biedt superdirectionele opnamemogelijkheden waarmee geluiden en stemmen van ver bij de camera vandaan haarscherp worden vastgelegd. De ECM-W1M Wireless Microphone maakt gebruik van Bluetooth-technologie voor opnames tot op 100 m van de camcorder. In Interactive Communication Modus kunnen de persoon voor en achter de camera een gesprek met elkaar voeren. En de ECM-AW4 Wireless Microphone kan opnames maken tot op 50 m afstand. De ECM-GZ1M, ECM-W1M en ECM-AW4 zijn compatibel met alle Handycam- en cameramodellen met Sony’s Multi Interface Shoe.

De VF-K46MP MC Protector is compatibel met de PJ530E. Deze beschermt het lensoppervlak tegen vuil en krassen zonder de Balanced Optical SteadyShot-operatie te belemmeren. De PCK-LS35W Monitor Protect Sheet voor het 3.5-inch scherm van de CX900E is voorzien van antireflecterende en antivingerafdrukcoating. De PCK-LS30W Monitor Protect Sheet is compatibel met Handycam-modellen met een 3.0-inch scherm, zoals de PJ810E enPJ530E.

Prijs en beschikbaarheid
De Sony Handycam Full HD camcordercollectie is beschikbaar in zwart vanaf februari 2014 (CX900 vanaf april2014) en kan nu worden gereserveerd via Sony Store Online www.sony.nl.

De consumentenadviesprijs van de verschillende modellen:
De HDR-CX900EB is 1500,- euro.
De HDR-PJ810EB is 1000,- euro.
De HDR-PJ530EB is 600,- euro.
De HDR-PJ330EB is 400,- euro.
De HDR-PJ240EB is 350,- euro.
De HDR-CX240EB is 250,- euro.

[i] Balanced Optical SteadyShot nu 13x stabieler van groothoek tot tele; Optical SteadyShot Intelligent Active Mode nu 13x stabieler bij groothoek
[ii] 60x voor HDR-PJ530E, HDR-PJ330E, HDR-PJ240E en HDR-CX240E. 24x voor HDR-CX900E en HDR-PJ810E

[iii] HDR-PJ810E, HDR-PJ530E, HDR-PJ330E and HDR-PJ240E

[iv] HDR PJ810E only

[v] HDR PJ810E only
[vi] Behalve HDR-CX900E
[vii] Behalve HDR CX240E, of HDRPJ240E
[viii] DNLA-renderercompatibele tv en toegangspunt vereist. Niet compatibel met XAVC S-formaat

-------------------------

De belangrijkste specificaties van de genoemde producten staan hier

Over Sony
Sony biedt een geïntegreerde entertainment ervaring met elektronica, mobiel, muziek, films, games en het Sony Entertainment Network. Sony is daarmee het meest complete elektronica merk ter wereld.

Sony is bekend om zijn audiovisuele producten voor zowel de consumenten als professionele markt, zoals de 4K Ultra HD and Full HD LED BRAVIA™ televisie, Cyber-shot™ digitale camera, Handycam ®-camcorder, “α” (Alpha) digital SLR camera, Sony Tablet en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en 3D HD professionele HD-uitzendapparatuur.

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", “α”, "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site, sony.net, presscentre.sony.eu of neem contact op met:

Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland
Tel:   020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com

Gijs Fennell / Winnie Silvertand – Whizpr
Tel:   0317 410 483 sony(at)whizpr.nl

Informatie voor consumenten
Customer Information Center – 020- 658 1888

Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl