ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 160 dagen geleden)

Sony introduceert ‘s werelds kleinste en lichtste Ultra HD 4K-camcorder

Formaat nieuwe Sony 4K-camcorder (FDR-AX100E) is nog maar een kwart van het vorige model (FDR- FDR-AX1E)

• Vanuit één hand Ultra HD 4K-video’s opnemen
  • Lichtsterke 1.0-inch Exmor R CMOS-sensor voor de hoogste haalbare Ultra HD 4K-beeldkwaliteit, ook bij weinig licht
  • Nieuwe BIONZ X-beeldprocessor
  • ZEISS Vario-Sonnar T 29 mm groothoeklens met 12x optische zoom en Optical SteadyShot
  • Professionele bediening met handmatige ring, draaischijf en ingebouwde ND-filters
  • NFC voor One-Touch aanraakverbinding en wifi voor afstandsbediening via je smartphone

* ‘4K’ verwijst in dit persbericht naar een Ultra HD-resolutie van 3840 x 2160 pixels.

Las Vegas – Badhoevedorp, 7 januari 2014 - Sony’s nieuwste Ultra HD 4K Handycam AX100E is ideaal als je de mooiste momenten in de hoogst mogelijke resolutie wil vastleggen en afspelen op je 4K BRAVIA TV. De compacte behuizing is 75% kleiner en 66% lichter dan de eerder geïntroduceerde 4K Handycam (FDR-AX1E) en zit eveneens boordevol toptechnologie van Sony. De AX100 leent zich perfect voor opnames met één hand.

Dit is de eerste 4K Handycam met een grote 1.0-inch lichtsterke Exmor R CMOS-sensor. Deze is veel groter dan de sensor in normale (consumenten)camcorders. Het resultaat: Professionele 4K Ultra HD-beelden (3840 x 2160 pixels) met vier maal zoveel details dan Full HD met een mooie scherpte-diepte (bokeh-effect).

De 4K-beeldsensor is gecombineerd met Sony’s ultrakrachtige BIONZ X beeldprocessor met zonespecifieke ruisonderdrukking en detailweergavetechnologie voor de meest levensechte, realistische resultaten. Samen met de geavanceerde Cinematone Gamma/Colour-functie en progressieve 25p-opname levert dit warme, rijk gekleurde beelden op.

De Handycam AX100E is voorzien van een nieuw ontwikkelde ZEISS Vario-Sonnar T*-lens met 12x optische zoom, speciaal afgestemd op 4K-opnamekwaliteit. De definitie is tot in de hoekjes van het scherm uiterst gedetailleerd dankzij het objectief met 11 groepen en 17 elementen, inclusief AA (Advanced Aspherical)- en ED-lenselementen.

Het objectief werkt in harmonie met de grote 1.0-inch sensor, de BIONZ X-beeldverwerker en de ZEISS-lens met 7-schijvendiafragma. Daardoor kun je rekenen op de meest scherpe video- en foto’s, plus de mogelijkheid om professionele scherpte-diepte (bokeh-effecten) te creëren. Optical SteadyShot houdt de beelden stabiel en schokvrij wanneer je vanuit de hand opneemt.

Dual Video Recording – nog een primeur voor deze 4K Handycam – stelt de filmer in staat om tegelijk hoogwaardige filmbeelden en onmiddellijk uitwisselbare MP4-bestanden te creëren. Leg films vast in XAVC S (tot 4K/60Mbps of HD/50Mbps) of AVCHD om ze later in de hoogste resolutie te bekijken of te bewerken. Tegelijkertijd wordt een compactere versie in lagere resolutie opgeslagen, in MP4-formaat. Raak na het filmen je NFC-compatibele smartphone of tablet aan om de webvriendelijke MP4-clips vanaf je AX100E over te brengen. De leukste filmpjes kun je dan meteen online delen met je vrienden.

Voor nog meer creatieve mogelijkheden is er High Frame Rate Recording, waarmee je een actie vastlegt in maar liefst 120 progressieve frames per seconde[i] in HD-kwaliteit (1280x720). Bekijk deze beelden op je pc in een professionele vloeiende slow motion – net als wanneer op tv die beslissende penalty langzaam in de herhaling wordt overgedaan.

Ultra HD 4K-video’s en -foto’s op je 4K-tv bekijken, is nu simpeler dan ooit: sluit gewoon de meegeleverde HDMI-kabel aan. En als je niet via een 4K-tv kijkt, worden de 4K-beelden automatisch aangepast naar 2K Full HD via Super-Sampled Full HD Playback. De enorme hoeveelheid data in elk 4K-frame wordt ook dan optimaal benut.

Als extraatje kun je het display van de camcorder tijdens 4K-weergave aanraken. De directe omgeving van de aangeraakte zone wordt dan aangepast naar Full HD.

Handige, professionele functies
De Handycam AX100E geeft je alle controle over de 4K-opnames. Beelden kadreren gaat plezieriger dan ooit dankzij de heldere, contrastrijke OLED Tru-Finder met een grote kijkhoek. Er zijn meerdere filters – Clear, 1/4 filter, 1/16 filter of 1/64 ND (Neutral Density) – waarmee je bepaalt hoeveel licht in het objectief binnenkomt. Zo kun je de sluitertijd en het diafragma perfect afstemmen voor nog meer creatieve mogelijkheden. In combinatie met de grote beeldsensor van de camcorder kun je zo de meest professionele bokeh-achtergrond (scherpte-diepte) creëren zonder de sluitertijd in te korten – ook buiten, zelfs als de zon schijnt.

Een comfortabel geplaatste lensring kan worden gebruikt om de focus, zoom en belichting met je vingertoppen aan te passen. Videoliefhebbers zullen ook blij zijn met de controleschijf aan de zijkant, waarmee bijvoorbeeld de helderheid kan worden aangepast. Alles is binnen direct handbereik, ook terwijl je door de elektronische zoeker kijkt met het lcd-scherm uitgeschakeld.

My Voice Cancelling is een nieuwe audio troef waarmee geluidsfrequenties van vlak achter de camera automatisch worden gedempt, terwijl de stem van de hoofdrolspeler volledig wordt vastgelegd. Onbedoeld geluid en opmerkingen komen nu niet meer op de geluidsopname terecht. Alle focus ligt op de spreker zelf.

NFC aanraakverbinding met je telefoon, tablet of tv
Via de ingebouwde wifi en NFC maak je verbinding door middel van een simpele aanraking en verstuur je filmclips en foto’s draadloos van de Handycam naar je smartphone of tablet. Download de gratis PlayMemories Mobile App voor je iOS- of Android-toestel om direct van start te gaan.

Dankzij de wifi kun je ook content vanaf je Handycam draadloos op je tv met wifi-verbinding afspelen (DLNA-compatibele tv en wifi-toegang noodzakelijk. Niet compatibel met XAVC S-formaat).

Raak je Handycam aan met je NFC-compatibele mobiele toestel en de Smart Remote Control wordt geactiveerd. Daarmee start en stop je de opnames via je mobieltje. Ideaal voor solo-opnames of groepsscènes waarbij je subtiel deelneemt en niet heen en weer wilt rennen tussen de groep en de camcorder.

Prijs en beschikbaarheid
De FDR-AX100E 4K camcorder is beschikbaar in zwart vanaf april 2014 met een consumentenadviesprijs van 2000,- euro

[i] De beste beeldkwaliteit die ooit bij deze frame rate met een Handycam® is behaald

---------

De belangrijkste specificaties van de genoemde producten staan hier

Over Sony
Sony biedt een geïntegreerde entertainment ervaring met elektronica, mobiel, muziek, films, games en het Sony Entertainment Network. Sony is daarmee het meest complete elektronica merk ter wereld.

Sony is bekend om zijn audiovisuele producten voor zowel de consumenten als professionele markt, zoals de 4K Ultra HD and Full HD LED BRAVIA™ televisie, Cyber-shot™ digitale camera, Handycam ®-camcorder, “α” (Alpha) digital SLR camera, Sony Tablet en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en 3D HD professionele HD-uitzendapparatuur.

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", “α”, "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site, sony.net, presscentre.sony.eu of neem contact op met:
Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland

Tel:   020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com
Gijs Fennell / Winnie Silvertand – Whizpr
Tel:   0317 410 483 sony(at)whizpr.nl

Informatie voor consumenten
Customer Information Center – 020- 658 1888

Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 8 jaar en 160 dagen
Sony Nederland contact

Logo Sony Nederland

Sony Nederland sociaal

Sony Nederland tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric