Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 160 dagen geleden)

Sony introduceert ‘s werelds kleinste en lichtste digitale wifi-camera met verwisselbare lens

De A5000 biedt DSLR-kwaliteit en volop creativiteit in een lichtgewicht vormgeving

• Grote 20,1 MP Exmor APS HD CMOS-sensor en BIONZ X-beeldprocessor voor zeer gedetailleerde foto’s
  • 180 graden kantelbaar lcd-scherm: ideaal voor zelfportretten
  • Lichte, compacte behuizing met pop-upflitser
  • NFC en wifi voor One-Touch draadloos delen / afstandsbediening via smartphones & tablets
  • Ondersteuning voor PlayMemories Camera Apps en bijkomende creatieve foto-apps
Las Vegas – Badhoevedorp, 7 januari 2014 - ‘s Werelds kleinste en lichtste digitale wificamera met verwisselbare lens toont zich een zwaargewicht gezien de uitstekende beeldkwaliteit en de creatieve mogelijkheden. De A5000 is voorzien van een grote 20,1 effectieve megapixel Exmor APS HD CMOS-sensor en een BIONZ X-beeldprocessor. Het resultaat is verrassend goed.

De nieuwe A5000 is een serieuze stap voorwaarts in vergelijking met de standaard compactcamera’s. Professionele beeldkwaliteit gaat gepaard met een mooi ontworpen toestel. Deze camera is klein en licht genoeg om overal mee naartoe te nemen. Bovendien is het een perfect alternatief voor grotere DSLR-toestellen. De camera weegt slechts 210g[i] en ondanks de zeer compacte body is toch plaats voor een ingebouwde flitser. De handgreep is ergonomisch, zodat het toestel met iedere E-mount-lens uitstekend in de hand ligt.

De 20,1 effectieve megapixel Exmor APS HD CMOS-sensor van DSLR-formaat legt enorme hoeveelheden gedetailleerde beeldinformatie vast. De nieuwe BIONZ X-beeldprocessor, die ook te vinden is in de veelgeprezen α7 en α7R full frame camera’s, geeft de beeldkwaliteit een extra impuls. Detailweergave, specifieke ruisonderdrukking en diffractie reductietechnologieën zorgen voor een nog fijnere textuur en nog minder ruis, waar en wanneer je ook fotografeert. De lichtgevoeligheid kan nu handmatig tot wel ISO 16000 worden aangepast voor sfeervolle beelden, zelfs bij weinig licht.

Snel een ‘selfie’ maken is gemakkelijker dan ooit dankzij de comfortabele handgreep en het 180° kantelbare lcd-scherm, waarmee je jezelf op een armlengte afstand perfect in beeld krijgt. Gezichtsdetectie en Soft Skin Effect verzachten huidoneffenheden en verbeteren de teint, zodat je er nog beter op staat. En dankzij de handig geplaatste tuimelknop kun je de optische zoom met een enkele vinger aanpassen[ii].

De ingebouwde wifi maakt door aanraken een snelle verbinding met je Xperia of je NFC-compatibele Android-smartphone of -tablet mogelijk. Draadloos foto’s delen met je mobieltje is gemakkelijker dan ooit[iii]. Ook de Smart Remote Control wordt met een enkele aanraking geactiveerd. Zo kun je handig via je smartphone of tablet foto’s nemen met je camera.

PlayMemories Camera Apps biedt nog meer mogelijkheden dankzij vele gratis en betaalde apps voor spannende creatieve effecten, en meer. Time-lapse Versie 2.0 volgt wijzigingen in de lichtintensiteit handig op. En de nieuwe functie Sync to Smartphone stuurt foto’s automatisch door naar een van te voren geregistreerde smartphone of tablet, steeds wanneer je de camera uitschakelt. De doorgestuurde foto’s zijn automatisch gelinkt aan je PlayMemories Online account als je mobiele apparaat beschikt over de PlayMemories Online App en de ‘All Sync’ functie is ingeschakeld.

Lees meer op www.sony.net/pmca/

Photo Creativity, een bijzondere tool van Sony, geeft creatieve controle over instellingen zoals foto-effecten en een onscherpe achtergrond. Druk op de knop en gebruik de bedieningsschijf om meteen het resultaat van je fotoaanpassingen op het lcd-scherm te zien, inclusief een beschrijving op het scherm voor minder ervaren fotografen.

Er zijn meerdere accessoires voor de A5000, zoals de nieuwe, elegante LCS-EBB-hoes. De LCS-BBN zachte draaghoes en de STP-XSR1 schouderriem zorgen voor een stijlvolle, complete look in afgestemde kleuren. De LCS-BBN is een zachte ‘bag-in-bag’ hoes die gemakkelijk in een rugzak of koffer past. Verder is er de ACC-TRW, een complete accessoireset met een BC-TRW-batterijlader en een NP-FW50 oplaadbare batterij.

De veelzijdige SEL55210 (E55-210 mm F4.5-6.3 OSS)-telezoomlens is nu verkrijgbaar in een zwarte finish die perfect bij de A5000 past.

Prijs en beschikbaarheid
De A5000 digitale camera met verwisselbare lens van Sony is beschikbaar vanaf maart 2014 in zwart en wit en de consumentenadviesprijs is 500 euro,-.

[i] (ca., zonder lens)

[ii] Met powerzoomlens bevestigd, Digital Zoom (incl. Clear Image Zoom) wordt aangepast wanneer een andere lens wordt bevestigd

[iii] Alleen voor smartphones of tablets met Android OS (Versie 4.0 of later). De nieuwste PlayMemories Mobile App moet op het mobiele toestel zijn geïnstalleerd

-----------------

De belangrijkste specificaties van de genoemde producten staan hier

Over Sony
Sony biedt een geïntegreerde entertainment ervaring met elektronica, mobiel, muziek, films, games en het Sony Entertainment Network. Sony is daarmee het meest complete elektronica merk ter wereld.

Sony is bekend om zijn audiovisuele producten voor zowel de consumenten als professionele markt, zoals de 4K Ultra HD and Full HD LED BRAVIA™ televisie, Cyber-shot™ digitale camera, Handycam ®-camcorder, “α” (Alpha) digital SLR camera, Sony Tablet en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en 3D HD professionele HD-uitzendapparatuur.

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", “α”, "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site, sony.net, presscentre.sony.eu of neem contact op met:

Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland
Tel:   020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com

Gijs Fennell / Winnie Silvertand – Whizpr
Tel:   0317 410 483 / sony(at)whizpr.nl

Informatie voor consumenten
Customer Information Center – 020- 658 1888
Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 8 jaar en 160 dagen
Sony Nederland contact

Logo Sony Nederland

Sony Nederland sociaal

Sony Nederland tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric