Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (8 jaar en 160 dagen geleden)

Verleg je grenzen met de nieuwe Sony Action Cam

Nieuwe spatwaterdichte, handzame videocamera voor hoogwaardige Full HD-actiebeelden in XAVC S en 50 Mbps

• BIONZ X-beeldprocessor voor Full HD-actiebeelden in XAVC S en 50 Mbps
  • Live-View Remote voor tot wel vijf camera’s
  • Spatwaterdicht: geen aparte behuizing nodig en dus nog compacter
  • Advanced SteadyShot voorkomt trillingen en schokken 2,5x beter dan voorgaande modellen
  • Creëer ‘maps’ landkaartweergaven met GPS Data Overlay of voeg opnames van meerdere camera’s samen met PlayMemories-thuisbewerkingssoftware
Las Vegas – Badhoevedorp, 7 januari 2014 - In de sneeuw, op het racecircuit of op een modderig fietspad: de nieuwe Action Cam HDR-AS100V presteert feilloos onder de meest extreme omstandigheden.

Action Cam levert betere beeldkwaliteit dan ooit. De verbeterde ZEISS Tessar 170 graden groothoeklens, de lichtsterke 18,9 megapixel Exmor R CMOS-sensor en de krachtige nieuwe BIONZ X-beeldprocessor zorgen voor de meest heldere, scherpe beelden.

Deze nieuwe Action Cam kan Full HD-filmbeelden vastleggen met een hoge bit rate tot wel 50 Mbps in het nieuwe XAVC S-videoformaat. Je ziet het verschil: uitstekende beeldkwaliteit, ieder frame opnieuw – zelfs bij snelle panoramaopnames die bij andere camera’s vaak wazig en schokkerig zijn.

En er is meer: met de meegeleverde draagbare RM-LVR1[i] Live-View Remote in horlogestijl kun je nu draadloos tot vijf Action Cam AS100V-toestellen tegelijk bedienen. Start en stop de opnames, bekijk ze en pas de instellingen aan – allemaal met een druk op de knop. Je hebt alles gemakkelijk in de hand, ook als je dikke skihandschoenen draagt.

Sony’s nieuwste, handzame Full HD-videocamera is speciaal ontworpen voor spannende avonturen te land, ter zee en in de lucht. Het gestroomlijnde design en de spatwaterdichte behuizing maken dat je deze videocamera echt overal kunt meenemen, zonder waterdichte hoes en zonder dat het ten koste gaat van de snelheid. De nieuwe, witte finish reflecteert zonlicht wanneer je bijvoorbeeld in de hitte een zandduin afstuift.

Terwijl jij je concentreert op je skitraject of op de fiets de diepste kuilen in de weg ontwijkt, houdt Advanced SteadyShot je opnames 2,5x stabieler en meer schokvrij in vergelijking met voorgaande modellenii. Vooral bij mechanische trillingen op een quad of motor merk je het verschil.

Daarnaast zorgt de Action Cam voor hoogwaardige video’s tot wel 120 of 240 fps (beelden per seconde) met geluid. Speel na de opnames je beelden af bij een normale snelheid voor een extreem vloeiende slowmotion weergave van de coolste BMX-salto’s of skateboardstunts.

Interval Still Recording biedt nog meer creatieve mogelijkheden. De camera neemt automatisch een reeks foto’s op met een selecteerbare interval van 1 tot 60 seconden. Die kun je opeenvolgend weergeven voor een time lapse-document van je avonturen. Er is ook een handige ‘flipfunctie’ waarmee de beelden worden gedraaid wanneer je de camera ondersteboven of zijwaarts op je helm of aan je microlight hebt bevestigd.

Een tweede tally (opname indicatie lichtje) bovenop de Action Cam laat zien of de camera opneemt of niet, duidelijk waarneembaar van ieder zicht op het toestel. De nieuwe statiefadapter maakt het veel simpeler om het toestel te bevestigen: een skeletframe is daarom niet nodig.

De nieuwe Action Cam biedt nog tal van andere functies voor serieuze videomakers. De ruime keuze aan kleurinstellingen biedt extra creatieve flexibiliteit wanneer je de opnames bewerkt. Kies voor een ‘Neutrale’ beeldkwaliteit of ga voor ‘Vivid’: rijke, krachtige tinten voor extra impact. En voor professioneel georiënteerde filmregisseurs legt de Action Cam de video’s nu vast met tijdcodes. Zo kun je de opnames gemakkelijker synchroniseren wanneer het resultaat van meerdere camera’s gecombineerd wordt. Een andere nieuwe functie is User Bit: informatie zoals de datum, het tijdstip en het scènenummer (8-cijferige getallen) kunnen worden vastgelegd om het monteren van films op basis van twee of meer camera’s eenvoudiger te maken.

Dankzij NFC kun je de Action Cam met een enkele aanraking verbinden met je Xperia of met andere NFC compatibele smartphones en tablets. Breng de opnames draadloos over naar je mobiele toestel om ze vervolgens direct met je vrienden te delen – zonder extra handelingen van geheugenkaarten of kabeltjes. Via NFC One-Touch Connection wordt ook de PlayMemories Mobile App op je smartphone geactiveerd (indien geïnstalleerd). Zo kun je de camerahoek rechtstreeks vanaf je mobieltje controleren en bedienen.

Vanaf de zomer van 2014 zal Live Video Streaming als update worden toegevoegd. Gebruikers van de Action Cam kunnen hun avonturen dan in real time delen. Live video wordt draadloos naar je smartphone verstuurd, vanwaar de beelden op het internet worden gezet. Zo kan iedereen live het moment meebeleven.

Na het opnemen kun je de actiefilms gemakkelijk en plezierig bewerken met PlayMemories Home Software voor Windows of Mac (beschikbaar als download). En met Map Views kun je je avonturen letterlijk in kaart brengen, terwijl PlayMemories Home je in staat stelt om tot wel vier video’s met elkaar samen te voegen. Ook kun je op hoge snelheid opgenomen beelden bewerken voor een split video met gepositioneerde gps-gegevens voor een extra krachtige impact.

Er zijn meerdere accessoires in bijpassende stijl beschikbaar om nog meer actie uit je Action Cam te halen – waar je ook bent en wat je ook doet. Gebruik de HDR-AS100VB Bike Mount Kit of de HDR-AS100VW Wearable Mount Kit en laat het avontuur beginnen.

Prijs en beschikbaarheid
De consumentenadviesprijs van de Sony Action Cam (HDR AS100VR) is 400,- euro en verkrijgbaar in wit vanaf april 2014.

[i] Om de Multi Camera Control te kunnen gebruiken, kan een upgrade naar versie 2.00 nodig zijn.

--------------------

De belangrijkste specificaties van de genoemde producten staan hier.

Over Sony
Sony biedt een geïntegreerde entertainment ervaring met elektronica, mobiel, muziek, films, games en het Sony Entertainment Network. Sony is daarmee het meest complete elektronica merk ter wereld.

Sony is bekend om zijn audiovisuele producten voor zowel de consumenten als professionele markt, zoals de 4K Ultra HD and Full HD LED BRAVIA™ televisie, Cyber-shot™ digitale camera, Handycam ®-camcorder, “α” (Alpha) digital SLR camera, Sony Tablet en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en 3D HD professionele HD-uitzendapparatuur.

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", “α”, "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site, sony.net, presscentre.sony.eu of neem contact op met:

Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland
Tel:   020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com

Gijs Fennell / Winnie Silvertand – Whizpr
Tel:   0317 410 483 / sony(at)whizpr.nl

Informatie voor consumenten
Customer Information Center – 020- 658 1888
Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 8 jaar en 160 dagen
Sony Nederland contact

Logo Sony Nederland

Sony Nederland sociaal

Sony Nederland tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric