www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!

Sony presenteert nieuw 4K Ultra HD en Full HD LED BRAVIA televisie-assortiment met revolutionaire Wedge-structuur

Meer dan alleen beeldkwaliteit: anders tv kijken met Sony

• Meer 4K-tv’s en meer schermformaten
  • Ongeëvenaarde beeldkwaliteit met X-tended Dynamic Range PRO
  • ‘Wedge’-structuur biedt nog betere geluidskwaliteit, ruimtebesparing en eenvoudig aansluiten
  • One-Flick Entertainment voor gemakkelijk bladeren door tv-programma’s, videostreaming, apps en persoonlijke content
Las Vegas – Badhoevedorp, 7 januari 2014 - De Sony breedbeeld BRAVIA-televisies van dit seizoen bieden ongeëvenaarde beeld- en geluidskwaliteit in een grensverleggende vormgeving. Daarnaast kun je op een nieuwe manier aan de slag met je favoriete tv-content. Het 4K tv-assortiment bestaat uit 3 series met elk 7 modellen. En het Full HD-assortiment bestaat uit 6 series met 14 modellen. Beide series zijn vanaf voorjaar 2014 te koop.

Zeer gedetailleerde en contrastrijke beelden
Beeldkwaliteit is waar het bij de BRAVIA-tv’s allereerst om draait. Of je nu in Full HD of nog meer gedetailleerde 4K Ultra HD kijkt, je wordt gegarandeerd meegesleept door de realistische beelden die zich voor je ogen ontvouwen.

Geniet van nog krachtiger beelden dankzij de nieuwe X-tended Dynamic Range met meer helderheid en versterkt contrast. Lichtpuntjes sprankelen zo des te sterker in een dieper donker. Topmodel BRAVIA X95 is het ultieme toestel qua beeldkwaliteit. Het is als enige uitgerust met X-tended Dynamic Range PRO voor diepere zwarttinten, gedetailleerdere kleurschakeringen en krachtigere beelden. Het energieverbruik wordt beperkt gehouden doordat de backlight in donkere zones op het scherm wordt gedimd, terwijl de heldere gedeeltes waar nodig driemaal zoveel stroom krijgen. Dankzij het bijzondere algoritme biedt X-tended Dynamic Range PRO het meest diepzwart en helder licht – met een veel dynamischer kijkervaring als resultaat[i]. Lichtlekkage wordt geminimaliseerd en de backlightniveaus worden per schermzone beheerst voor extreem donkere en extreem lichte scènes.

Ben je een sportliefhebber? Dan is 4K/60p de ideale standaard om naar snelle actie te kijken. De nieuwe 4K-tv’s van Sony zijn hier perfect voor, want ze ondersteunen de nieuwste HDMI-standaard: HDMI 2.0. Deze tv-toestellen zijn ook compatibel met MHL 3.0, dat 4K-output van smartphones en tablets ondersteunt. Daarnaast zit er een nieuwe decoder in die HEVC-decoding ondersteunt en streaming van 4K/60p-content vanaf het internet kan weergeven – bijvoorbeeld afkomstig van diensten zoals Netflix[ii].

De 4K-modellen gaan in alles een stapje verder dankzij de krachtige 4K X-Reality PRO-processor. Of je nu in 4K of HD kijkt, Sony’s speciale 4K-beelddatabase staat garant voor levensechte textuur, realistische kleuren en schitterend contrast.

Het TRILUMINOS Display van Sony brengt de emotie van elke scène volledig over met krachtige roodtinten en smaragdgroen. Alles oogt levensecht: de lucht, de zee, de natuur, gezichten en meer. Ook bij weergave van foto’s en video’s die je met de nieuwste camera’s en camcorders van Sony met ondersteuning voor TRILUMINOS Colour hebt genomen, zijn de resultaten fenomenaal.

Innovatieve ‘Wedge’-structuur
Geef je woonkamer extra karakter met de opvallende nieuwe ‘Wedge’-structuur. Die biedt meer stabiliteit nu de tv-schermen steeds groter worden. Het zwaartepunt van het toestel wordt naar beneden gehaald, waardoor een minder grote (diepe) voet nodig is vergeleken met conventionele toestellen. De tv kan nu tegen de muur of op een smalle tafel staan zonder dat een grote onderbouw nodig is.

Tv-toestellen met de slimme Wedge-structuur hebben extra ruimte aan de binnenkant. Daardoor is er plaats voor de nieuwe 2-wegs ´Long Duct Speaker´. De vorm biedt extra capaciteit aan de luidsprekerbox, die daardoor krachtige bassen levert en geluidsvervorming onder controle houdt. De BRAVIA X9 biedt een sensationeel geluid dankzij de naar voren gerichte Magnetic Fluid Speakers – uniek voor Sony – voor een ongeëvenaard heldere, krachtige audio-ervaring. Het dempervrije ontwerp is nu voorzien van met mica versterkte glasvezel om vervorming tegen te gaan. Je hoort het verschil: prachtig gearticuleerde midden- en topnoten, zowel bij zang als solo-instrumenten en dynamische rock.

Enkele modellen zijn uitgerust met een nieuwe en slimme manier van kabelmanagement zodat alle kabels netjes zijn gebundeld. Van spelconsoles tot Blu-ray-spelers – alle aansluitsnoeren zitten keurig aan de achterkant.

BRAVIA: een krachtiger, helder geluid
Alle BRAVIA-toestellen van dit jaar[iii] zijn uitgerust met “ClearAudio+”. “ClearAudio+” is een combinatie van verschillende digitale audioverwerkingstechnologieën van Sony voor een zeer hoge geluidskwaliteit. Krachtige, heldere stemklanken en een breed spectrum aan authentiek klinkende geluiden zorgen dat je helemaal opgaat in de audiobeleving.

Voor wie een echte thuisbioscoopervaring wil met meer krachtige, diepe bassen is een optionele draadloze subwoofer beschikbaar: de SWF-BR100. Dit draadloze toestel is eenvoudig te installeren. Het past zich automatisch aan het tv-geluid aan voor een optimale frequentie en fasering.

Om het tv-geluid nog meer impact te geven, adviseert Sony de HT-CT770 Sound Bar. Een stijlvolle oplossing voor een nog intiemer dialoog. Een andere mogelijkheid is de HT-XT1 TV Base Speaker. Die past ‘opvallend onopvallend’ onder je tv. De dunne, maar krachtige woofer levert een krachtige basis voor explosieve actie op het scherm. De fraaie glazen bovenzijde is stevig en mooi om te zien. Voor een volledige 5.1-kanaals ervaring is er het BDV-N9200W Home Cinema Systeem. Blu-ray Disc-films en muziek komen er mee tot leven en audio wordt in hoge resolutie weergegeven dankzij de vijf Magnetic Fluid Speakers. Dit surroundsoundsysteem maakt gebruik van Sony’s unieke Surround Digital Signal Processing-technologie. Hierdoor krijg je het gevoel dat je in de concert- of bioscoopzaal zit.

Soepel, snel, moeiteloos entertainment
Uitstekende beeld- en geluidskwaliteit gecombineerd met een frisse, soepele gebruikservaring. Door content bladeren is eenvoudiger dan ooit dankzij One Flick Entertainment. Met de nieuwe BRAVIA-interface kun je content van YouTube of persoonlijke bestanden zoals bij PlayMemories bekijken naast de conventionele televisie uitzendingen. Het menu is toegankelijk door via de ‘One-Flick Remote’. Door omhoog en omlaag te ‘flicken’ is eenvoudig en snel door de beschikbare content te navigeren. ‘Top Picks’ is het bovenste kanaal, en laat de meest recent bekeken programma’s, Video on demand (VOD) en foto’s en video’s van je vrienden zien. Daarnaast staan er ook contentsuggesties op basis van je kijkgedrag. Via je televisie kun je zo nieuwe content ontdekken. Het gebruiksvriendelijke startscherm toont de categorieën bloksgewijs in rijen bovenaan het programma waar je op dat moment naar kijkt. Zo vind je in één oogopslag wat je zoekt. Blader door de meest bekeken ‘Hot TV shows’, ‘You might like’ internetvideoaanbevelingen, fotoalbums van vrienden en je eigen opnames. Alles is handig ingedeeld in eenvoudig te doorbladeren pagina’s: net zo handig, snel en aangenaam als door een stijlvol magazine bladeren.

Met Quick TV kom je rechtstreeks uit bij de content die je zoekt. De tv start in minder dan 2 seconden[iv] op en apps zoals YouTube worden rechtstreeks vanaf de startpagina sneller dan ooit opgestart. Met BRAVIA vind je in een oogwenk wat je zoekt.

Interactie met de tv is intuïtiever dan ooit met de nieuwe One-Flick Remote. Blader comfortabel door je content en kies snel met de afstandsbediening met touchpad. De afstandsbediening hoeft zelfs niet op je tv gericht te worden. De afstandsbediening is voorzien van NFC voor draadloze aansluiting via aanraken op andere mobiele toestellen: One-Touch Mirroring laat in een handomdraai op het grote scherm zien wat er op je smartphone[v] gebeurt.

Social Viewing is een nieuw snufje waarmee tv kijken een nog socialere, gemeenschappelijke activiteit wordt. Volg de tweets van je vrienden over het tv-programma waar je naar kijkt. Chat via de ingebouwde camera en microfoon met je vrienden en familie via Skype terwijl je tv kijkt. De videokwaliteit blijft ook in het halfdonker uitstekend, terwijl de unieke echo-onderdrukkingstechnologie van Sony de conversatie helder en duidelijk houdt.

Met Live Football Mode zit je middenin de wedstrijd. Het beeld en geluid wordt geoptimaliseerd voor een authentieke stadionervaring met fris groen gras, soepele actie op het veld en het gevoel dat je omgeven wordt door juichende supporters. De nieuwe fraaie interface omvat ook nieuws en hoogtepunten van de FIFA. Wil je je zonder afleiding op de actie concentreren? Druk op de knop en de commentaarstem valt weg.

Upload foto’s en video’s[vi] naar ‘PlayMemories Online’, Sony’s eigen cloud, vanaf je smartphone, tablet of pc. Vervolgens kun je ze gemakkelijk benaderen vanaf je tv en bekijken in 4K-kwaliteit op je 4K Ultra HD BRAVIA-tv. Bekijk je vakantiefoto’s als diavoorstelling met de achtergrondmuziek naar  keuze en beleef al die mooie momenten opnieuw, samen met je familie en vrienden.

Ook is er een bijzondere fotogemeenschap genaamd “500px”[vii]. Daarmee bekijk je extreem hoge resolutie 4K-foto’s van over de hele wereld, gewoon op je tv.

Beschikbaarheid
De nieuwe BRAVIA-serie 4K Ultra HD en Full HD LCD tv’s van Sony is vanaf de lente van 2014 te koop.

[i] Dynamic Range-helderheid is niet hetzelfde als luminantie. Het is een brede weergave-index van de luminantie, de schakering en het zwartniveau.

[ii] *2 Op dit moment is Netflix beschikbaar in Amerika, in het Verenigd Koninkrijk, in Ierland, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland en Nederland. Leer meer over Netflix op https://signup.netflix.com/MediaCenter

[iii] Behalve BRAVIA R4

[iv] Met Auto Start ingeschakeld

[v] One-Touch Mirroring-compatibele smartphone

[vi] Video available in Full HD

[vii] Leer meer over 500px op http://500px.com/about
Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl