www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau
2502 volgers blijven op de hoogte!

CES 2014: Sony biedt consumentenelektronica met nieuwe technologieën voor entertainment op hoge kwaliteit

Centrale thema tijdens CES 2014 is ‘Play’: speelsheid en gebruikservaring

Las Vegas (Sony CES-stand #14200) / Badhoevedorp, 7 januari 2014 - Sony introduceert tijdens CES 2014 nieuwe technologieën voor consumentenelektronica, van 4K-televisies, met de allerhoogste resolutie en beste beeldkwaliteit, tot camera’s voor elk type fotograaf en smartphones die telecommunicatie een nieuwe dimensie geven, en zelfs een nieuw concept voor de actieve consument: de SmartWear-ervaring. De productintroducties tijdens CES 2014 tonen Sony’s vastberadenheid om de gebruikerservaring van de verschillende producten steeds van nieuwe dimensies te blijven voorzien. Het centrale thema is daarbij ‘Play’.

Onderstaand een korte samenvatting van de nieuwe introducties met een link naar de letterlijk vanuit het Engels vertaalde, volledige persberichten en productspecificaties.

Afbeeldingen in verschillende formaten zijn te downloaden via de Europese perssite van Sony

Het thema ‘Play’
Het thema ‘Play’ is op verschillende manieren te interpreteren. Denk aan gamen, muziek afspelen, sporten, naar sport kijken of de ‘Play’-knop van je favoriete toestel indrukken. Het doel is een prettige ervaring te bieden De producten van Sony zijn volledig afgestemd op de gewenste ervaring van de consument. Ze maken de dingen die zij graag doen nog prettiger. Dat is de essentie van Sony: technologie en emotie samenbrengen op een manier zoals alleen Sony dat kan.
Tijdens CES 2014 brengt Sony producten, content en online diensten samen voor een sensationele entertainmentervaring – thuis en onderweg.

4K-tv’s en 4K-content
Sony’s 4K-ecosysteem omvat alle aspecten van het vastleggen, het produceren en het weergeven van 4K-content. Naast nieuwe Ultra HD 4K-tv’s in diverse formaten zijn er ‘s werelds eerste 4K-mediaspeler en -downloaddienst en een serie 4K-camcorders voor consumentengebruik. Tijdens CES 2014 toont Sony zijn vooruitgang in al deze domeinen. Op de Europese Sony-perssite leest u meer over de UltraHD/4K-strategie van Sony.

4K Ultra HD BRAVIA-televisies

Het 4K Ultra HD BRAVIA-assortiment is uitgebreid met de X9-serie en wordt nu aangevoerd door de X95 met een scherm van 85-inch (216 cm). Dit toestel is uitgerust met X-tended Dynamic Range PRO, hét backlightalgoritme voor een ongeëvenaarde dynamische helderheid, veel contrast en diepere zwarttinten. De fraaie ‘Wedge’-structuur werkt ruimtebesparend, zowel op een voet als aan de wand. De televisie is voorzien van een ingebouwde woofer, tweeter en subwoofer voor een rijker en kamervullend geluid. Alle nieuwe 2014 Ultra HD 4K BRAVIA-tv’s zijn uitgerust met Sony’s eigen 4K 60P HEVC-hardwaredecoder. Het afspelen van nieuwe 4K-contentformaten wordt gemakkelijker gemaakt.

Sony introduceert ook vier nieuwe BRAVIA Full HD-televisies met nieuwe schermformaten, kijkmogelijkheden, meer interactiviteit en meer realistische en natuurlijke beelden dankzij de X-Reality PRO-beeldprocessor. Om de consument nog meer keuze te bieden op het gebied van content, werkt Sony samen met verschillende aanbieders, waaronder 500px voor foto’s, YouTube en meer. Daarnaast heeft Sony zijn samenwerking met Netflix uitgebreid voor de levering van hoogwaardige 4K-content voor BRAVIA-tv’s en wordt de PlayMemories Online dienst voor BRAVIA-tv’s uitgebreid naar meer dan 27 landen en regio’s.

Klik hier voor het 4K Ultra HD BRAVIA-televisie persbericht, specificaties en prijzen.

Sound Bar en TV Base Speaker
De twee nieuwe stijlvolle Sound Bars en de nieuwe TV Base Speaker met 170 Watt 2.1-kanaals S-Master Digital Amplifier geven je televisie extra power en werken ruimtebesparend. De TV Base Speaker (HT-XT1) past onder ieder tv-toestel en is zo een perfecte combinatie met BRAVIA-televisies tot 50-inch. Door de strakke vormgeving en hoogwaardige afwerking passen ze in elk interieur. Met de nieuwe SongPal-app werkt je smartphone of tablet als afstandsbediening (via Bluetooth) voor je Sound Bar of TV Base Speaker.

Klik hier voor het Soundbar en TV Base Speaker bericht, specificaties en prijzen.

Digital Imaging
Sony is niet alleen thuis in de weergave van content. De creatie van content is immers ook een essentieel onderdeel van de gebruikerservaring. In het afgelopen jaar heeft Sony grote vooruitgang geboekt op het gebied van digitale beeldverwerking, van de QX-serie lens style camera’s tot de zeer compacte, uiterst sterk presterende Alpha 7 en Alpha 7R Full Frame camera’s met verwisselbare lens en de RX10 bridge camera met vaste lens.

Sony’s A5000, ‘s werelds kleinste en lichtste digitale wifi-camera met verwisselbare lens
Een nieuwkomer op CES is de Sony’s Alpha 5000, ‘s werelds kleinste en lichtste APS-C camera met verwisselbare lens. Deze spiegelloze camera combineert zeer gedetailleerde beeldkwaliteit met wifi en NFC One Touch draadloze verbinding. Dit toestel is ideaal voor fotoliefhebbers die op zoek zijn naar een camera die klein en handzaam genoeg is om overal mee te nemen en voor gebruikers van compactcamera’s die voor het eerst met verwisselbare lenzen aan de slag willen. De gratis en betaalde PlayMemories camera-apps van Sony bieden extra fotoplezier dankzij nieuwe creatieve effecten en tools.

Klik hier voor het Alpha 5000 bericht, specificaties en prijzen.

4K Handycam
Naast de al beschikbare 4K Handycam (FDR-AX1) introduceert Sony de FDR-AX100E. Deze 4K-consumentencamera is circa 75% kleiner en 66% lichter dan zijn grote broer en leent zich dus perfect voor opnames vanuit één hand. De nieuwe FDR-AX100E-camcorder heeft een lichtsterke 1.0-inch CMOS-sensor en een BIONZ X-beeldverwerker voor de beste beeldkwaliteit, ook bij weinig licht. Het grotere ZEISS-objectief is geoptimaliseerd voor video-opnames. Via wifi en NFC is eenvoudig verbinding te maken met andere toestellen, zoals smartphones en tablets. Verder kan deze camcorder 4K-content converteren naar een internetvriendelijk (gecomprimeerd) formaat.

Klik hier voor het 4K Handycam bericht, specificaties en prijzen.

Handycam
Sony komt ook met nieuwe Handycams. Topmodel is de compacte HDR-CX900E, een toestel dat een nieuwe standaard biedt voor de beeld- en geluidskwaliteit. Het is de eerste Handycam met een grote 1.0-inch lichtsterke Exmor R CMOS-sensor en ZEISS Vario-Sonnar T*-lens voor de meest gedetailleerde beelden. Deze high-end camera kan ook Full HD-video’s vastleggen op een zeer hoge bit rate van 50 Mbps in het nieuwe XAVC S-videoformaat. Dankzij High Frame Rate Recording zijn maar liefst 120 fps beelden per seconde vast te leggen. Deze opnames zijn ook in professionele slowmotion te bekijken.

Daarnaast worden nog vijf modellen geïntroduceerd met verschillende mogelijkheden, zoals Balanced Optical SteadyShot voor zeer stabiele beelden, verbeterde projectie, NFC en op afstand te bedienen vanaf je smartphone.

Klik hier voor het handycam bericht, specificaties en prijzen.

Action Cam
Ook Sony Action Cam is verbeterd en beschikt nu over een BIONZ X-beeldverwerker, een nieuwe ZEISS Tessar 170 graden groothoeklens en een lichtsterke 18,9 megapixel Exmor R CMOS-sensor voor betere beeldkwaliteit. High Frame Rate Recording maakt het mogelijk om opvallend scherpe slowmotion beelden te creëren. De nieuwe HDR-AS100 is spatwaterdicht en heeft dus niet direct een watervaste behuizing of beschermhoes nodig. Via de Live-View Remote zijn tot vijf Action Cams tegelijk te bedienen voor opnames vanuit verschillende hoeken. De afstandsbediening werkt ook met andere digitale toestellen van Sony, zoals de QX-lens Style Camera, Handycam, Cyber-shot en Alpha.

Klik hier voor het Action Cam bericht, specificaties en prijzen.

Nieuwe Cyber-shots met Party Mode voor feestjes
De nieuwe Cyber-shot compactcamera’s W830 en W810 zijn uitgerust met een 20,1 MP CCD-sensor en de mogelijkheid om HD-films op te nemen. Met Beaty Effect (video) is automatisch de huid van afgebeelde personen te verbeteren. De omgeving breng je op een verrassende en meest complete manier in beeld met 360 graden Sweep Panorama-opname. Tijdens sfeervol verlichte feestjes past de nieuwe Party Modeautomatisch de instellingen aan op de lichtomstandigheden.

Klik hier voor het Action Cam bericht, specificaties en prijzen.

High Resolution Audio Home Cinema-systemen
Audio is al sinds de oprichting voor Sony belangrijk, getuige ook de introductie van High Resolution Audio vorig jaar. Tijdens de CES demonstreert Sony zijn High-Resolution audioassortiment, een initiatief dat ondersteuning krijgt uit de hele industrie, en presenteert nieuwe producten zoals Hi-Res-compatibele pc-speakers, luidsprekers voor thuis, draagbare spelers en hoofdtelefoons. Daarnaast introduceert Sony drie complete Home Cinema-systemen met High-Resolution Audio met Magnetic Fluid Speaker-technologie voor de meest rijke kijk- en luisterervaring. Digital Music Arena legt voor het eerst het authentieke geluid van de O2 London Arena, dé concertlocatie uit Engeland, vast. Muziek is draadloos af te spelen via een NFC-compatibele smartphone of tablet met One-Touch Listening. Met One-Touch Mirroring zie je het scherm van je smartphone op je televisie.

Bekijk hier de video: Capturing the sound of London’s O2 Arena

Klik hier voor het High Resolution Audio Home Cinema-systemen bericht, specificaties en prijzen.

High-Resolution Wireless Speaker en All in One Wireless Audio-systeem
Het nieuwe assortiment draadloze speaker- en audiosystemen wordt aangevoerd door het SRS-X9 wifi-model met High Resolution Audioweergave. Sony’s geavanceerde Digital Sound Enhancement Engine verfijnt en herstelt het audiosignaal. De luisteraar hoort zo de muziek zoals de artiest het bedoeld heeft. Het hoogwaardige 2.1-kanaals systeem met bi-amp subwoofer en dubbele passieve radiator heeft een 8-kanaals S-Master HX Audio Amplifier met een vermogen van 154 Watt.

De All-in-One Wireless Audio systemen met NFC via Bluetooth en wifi (CMT-X5CD en CMT-X7CD) zijn net als de draadloze speakers stijlvol vormgegeven. Verder beschikken deze luidsprekers over aptX-codingtechnologie, S-Master Digital Amplifier en DAB-radio.

Klik hier voor het High-Resolution Wireless Speaker en All in One Wireless Audio-systeem bericht, specificaties en prijzen.

Blu-ray Disc-spelers met High Res Audio en 4K-upscaling
Sony heeft de nieuwe Blu-ray Disc-spelers voorzien van Super Quick Start, hiermee is de opstarttijd minder dan 1 seconde. Met Screen Mirroring via Miracast is de inhoud van je Android-smartphone of -tablet te tonen op het televisiescherm. De weergaveopties zijn zeer uitgebreid. Van .mkv-films tot de nieuwste geluidscodecs voor High-Resolution Audio. Dankzij de snelle Dual Core processor en IP Content Noise Reduction Pro zijn webvideo’s in de beste beeldkwaliteit te bekijken op groot beeld.

Klik hier voor het Blu-ray Disc-spelers met High Res Audio en 4K-upscaling bericht, specificaties en prijzen.

Xperia Z1 Compact
Tijdens CES kondigt Sony mobile de Xperia Z1 Compact aan, een smartphone met de power en premium eigenschappen van de Xperia Z1 in een compact formaat dat perfect in de hand ligt. Ontworpen voor de consument die een ‘mini’ formaat wenst, zonder in te moeten leveren op de eigenschappen van een high end smartphone zoals;  de “G Lens”, “Exmor RS for mobile” en “BIONZ for mobile”; TRILUMINOS HD-scherm en X-Reality for mobile; een premium stof- en waterbestendig2 (IP55/IP58) ontwerp; de snelste processor; en een breed assortiment aan ‘one-touch’ accessoires.

De Xperia Z1 compact heeft een stevig aluminium frame en komt in de kleuren; zwart, wit, lime en pink. Het toestel is vanaf februari verkrijgbaar in Nederland voor een adviesverkoopprijs van 549,- euro.

Xperia Transfer Mobile
Xperia Transfer Mobile maakt het makkelijker dan ooit om over te stappen van je huidige besturingssysteem naar deze Android smartphone. Het is een makkelijke en simpele manier om naadloos contacten, foto’s, apps, berichten en meer op een veilige en snelle manier te verplaatsen vanaf je oude smartphone. En nog beter, er is geen PC meer voor nodig. Draag de informatie simpel rechtstreeks over van telefoon naar telefoon met behulp van NFC of de meegeleverde Xperia Transfer kabel 10.

Lees hier meer over de Xperia-berichten.

Spelen met nieuwe technologieën
Sony presenteert ook twee nieuwe technologieën (prototypes) waarmee het concept “Play” verder wordt uitgewerkt.

De Head Tracker Sensor is aan de achterzijde van Sony’s HMZ-T3W persoonlijke 3D-viewer te bevestigen. De sensor neemt de hoofdbewegingen van de drager waar en past het beeld van links naar rechts en van boven naar beneden aan. Met de HeadTracker kunnen consumenten de Action Cam-beelden vanuit verschillende hoeken zien doordat het blikveld wordt aangepast aan de positie van het hoofd.
Een ander nieuw Sony prototype dat tijdens CES te zien is, is de Tennis Sensor. Deze sensor wordt aan een tennisracket bevestigd. De opslag van de tennisser wordt geanalyseerd en vastgelegd, met informatie over de slagsnelheid, het spineffect en de snelheid van de bal. Dit is ook achteraf via de smartphone te bekijken.

Sony SmartWear
Naast smartphones, doet Sony zijn SmartWear Experience-visie uit de doeken, inclusief een assortiment SmartWear-producten met Sony Xperia-smartphones en de nieuwe Lifelog-app.

De ‘Smartband’ is het eerste nieuwe SmartWear product van 2014.  Het is een polsband die grip biedt op het dagelijks leven, door dagelijkse fysieke, sociale en entertainment activiteiten te registreren en deze te visualiseren in Sony’s Lifelog applicatie. Zo kan je meten hoe actief je bent (hoeveel je slaapt, loopt, rijdt, sport etc.) maar ook wanneer en waar je foto’s hebt gemaakt, naar welke muziek je luistert hebt geluisterd en hoeveel je welke applicaties gebruikt. Ook functioneert de polsband als afstandsbediening voor je media applicaties, houdt je op de hoogte van notificaties en als wekker. Met de SmartBand kunnen gebruikers het verleden ophalen, het beste maken van het heden en plannen maken voor de toekomst.

De SmartBand wordt geïntroduceerd in de kleuren zwart, wit en paars en wordt in april op de Nederlandse markt verwacht. De adviesverkoopprijs is € 99,-.

Het leven is meer dan alleen het aantal stappen dat je zet. De Sony SmartWear-ervaring draait om beweging, maar ook om wat je beweegt. Entertainment en informatie; wat je doet en hoe je je daarbij voelt. Het gaat om beide.

Door gebruik te maken van open software en hardware gaat Sony nieuwe samenwerkingen aan om de consument meer keuze te bieden en de SmartWear-ervaring zich verder te laten ontwikkelen.

Een groeiende wereld van 4K-toestellen en 4K-content, een industriebreed Hi-Res Audio-initiatief voor een nieuwe geluidsbeleving, nieuwe digital imaging-toestellen en een hele reeks draagbare toestellen voor in de hand, op zak of aan het hoofd – tijdens CES 2014 laat Sony zien dat speelsheid een zeer serieus kenmerk kan zijn.

Over Sony
Sony biedt een geïntegreerde entertainment ervaring met elektronica, mobiel, muziek, films, games en het Sony Entertainment Network. Sony is daarmee het meest complete elektronica merk ter wereld.

Sony is bekend om zijn audiovisuele producten voor zowel de consumenten als professionele markt, zoals de 4K Ultra HD and Full HD LED BRAVIA™ televisie, Cyber-shot™ digitale camera, Handycam ®-camcorder, “α” (Alpha) digital SLR camera, Sony Tablet en Walkman MP3-speler alsmede de VAIO personal computers en 3D HD professionele HD-uitzendapparatuur.

"Sony", "WALKMAN", "VAIO", "Cyber-shot", "Handycam", “α”, "BRAVIA" en "XDCAM" zijn geregistreerde handelsmerken of handelsmerken van Sony Corporation. Alle andere handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars.

Voor meer informatie kijk op de Sony perssectie op de Whizpr-site, sony.net, presscentre.sony.eu

Of neem contact op met:
Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland
Tel:   020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com

Gijs Fennell / Winnie Silvertand – Whizpr
Tel:   0317 410 483 / sony(at)whizpr.nl

Informatie voor consumenten
Customer Information Center – 020- 658 1888
Laatste van Sony Nederland
Laatste kans om deel te nemen aan de 2018 Sony World Photography Awards

Sony breidt professionele geheugenkaartassortiment uit met CFast-reeks

Sony maakt winnaars bekend categorieën ‘Open’ en ‘Youth’ van de Sony World Photography Awards 2016
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl