www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (8 jaar en 159 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Intel voorziet apparaten dit jaar van menselijke interactie

Intel onthult ’s werelds eerste en kleinste geïntegreerde camera die zowel in 2D als in 3D ’ziet’; volgende generatie “persoonlijke assistent” herkent natuurlijke spraak

SAMENVATTING
  • Samen met andere bedrijven zal Intel 2-in-1 apparaten, tablets, Ultrabooks, notebooks, all-in-ones en andere mobiele toestellen voorzien van ‘menselijke’ zintuigen, via nieuwe hard- en software onder de naam Intel RealSense-technologie.
  • Tot de eerste producten in deze nieuwe productfamilie behoren de Intel RealSense 3D-camera: ’swerelds eerste en kleinste cameramodule die zowel in 2D als in 3D ‘ziet’, en de volgende generatie Nuance Dragon Assistant, ontworpen voor Intel RealSense-technologie.
  • Samenwerkingsiniatieven met onder andere 3D Systems, Autodesk, DreamWorks, Metaio, Microsoft Skype en Lync, Scholastic en Tencent brengen Intel RealSense tot leven.
International Consumer Electronics Show (CES), Las Vegas, 6 januari 2014 - Intel heeft nieuwe initiatieven onthuld die onze interactie met technologie eenvoudiger, natuurlijker en ‘echter’ moeten maken. Samen met tal van andere bedrijven gaat het bedrijf apparaten op basis van Intel-technologie voorzien van menselijke zintuigen, via een nieuwe familie van hardware- en softwareproducten genaamd Intel RealSense-technologie.

Een van de eerste producten in deze nieuwe familie is de Intel RealSense 3D-camera. Dit is de eerste geïntegreerde cameramodule die zowel in 2D als in 3D ‘ziet’, waardoor het mogelijk is om diepte waar te nemen, vergelijkbaar met hoe het menselijk oog dat doet.

“De afgelopen decennia moesten we nieuwe talen, technieken en commando’s leren om ervoor te zorgen dat apparaten deden wat we wilden”, zegt Mooly Eden, senior vice president en general manager van de Perceptual Computing Group. “Onze visie met Intel RealSense-technologie is om dit om te draaien, zodat onze apparaten ons leren begrijpen. Door ze te voorzien van technologie die menselijke zintuigen nabootst, kunnen alledaagse interacties, zoals leren, communiceren en gamen, getransformeerd worden en worden ook totaal nieuwe ervaringen mogelijk.”

Tijdens een persbijeenkomst op CES 2014 ging Eden tevens in op de samenwerking van Intel met diverse bedrijven, waaronder 3D Systems, Autodesk, DreamWorks, Metaio, Microsoft Skype en Lync, Scholastic en Tencent. Ook introduceerde hij de volgende generatie Nuance Dragon Assistant.

Apparaten gaan ‘zien’ zoals mensen
De eerste Intel RealSense 3D-camera beschikt over een kwalitatief hoogwaardige dieptesensor en is een 1080p kleurencamera. De camera is in staat om bewegingen van individuele vingers te detecteren waardoor gebaarherkenning zeer nauwkeurig wordt. Maar ook emoties en gezichten kunnen herkend worden. De camera kan ook voorgrond en achtergrond van elkaar onderscheiden om interactieve augmented reality mogelijk te maken. Daarnaast kunnen heel makkelijk voorwerpen in drie dimensies worden gescand.

De Intel RealSense 3D-camera zal geïntegreerd worden in een groeiend aanbod aan apparaten op basis van Intel-technologie, waaronder 2-in-1 apparaten, Ultrabooks, notebooks en all-in-one (AIO) modellen. Systemen met de nieuwe camera zullen van het begin van de tweede helft van dit jaar beschikbaar komen van Acer, Asus, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo en NEC. Tijdens de persbijeenkomst demonstreerde Intel zeven verschillende apparaten met de geïntegreerde camera, van Dell, Lenovo en Asus.

Volgens Eden zal Intel RealSense-technologie nieuwe, levensechte belevingen mogelijk maken. Zo zal het de manier veranderen waarop mensen via videoconferencing met elkaar communiceren en nieuwe vormen van leren, ‘edutainment’ en gaming mogelijk maken. Intel heeft samengewerkt met Microsoft om videogesprekken via Skype en Lync met de Intel RealSense 3D-camera nog levensechter te maken. Met de 3D-camera is het bijvoorbeeld mogelijk om zelf een achtergrond te kiezen voor een videogesprek, of om deze volledig te verwijderen. Op die manier wordt wel de beller weergegeven, maar niet achtergrond waar hij of zij zich voor bevindt.

Intel verwacht dat kinderen via gebaren, spraak en aanrakingen actiever gaan deelnemen aan educatieve games. Eden kondigde daartoe een samenwerkingsverband aan met Scholastic, mediabedrijf en wereldwijd uitgever van onderwijsmateriaal. Beide bedrijven zullen levensechte belevingen ontwikkelen voor twee van de merken van Scholastic: Clifford the Big Red Dog en I SPY. Tijdens de persbijeenkomst werd de multiuser functionaliteit gedemonstreerd, waarbij kinderen van 3 jaar en ouder in een Clifford-game de interactie aangaan via arm- en handbewegingen, spraak en aanraking.

“Het is prachtig dat de Intel RealSense 3D-cameratechnologie geïntegreerd wordt in tal van aantrekkelijk geprijsde apparaten”, zegt Lincoln Wallen, chief technology officer bij DreamWorks Animation. “Hiermee kunnen consumenten onze content en personages op nieuwe manieren beleven. We kijken er dan ook naar uit om met Intel samen te werken aan deze innovatie.”

3D Systems (3DS) brengt samen met Intel 3D-scanning en -printing binnen het bereik van een brede groep gebruikers. Al in de tweede helft van 2014 zal 3DS zijn Sense scanning-, editing- en 3D-printing softwaretoepassingen voor consumenten beschikbaar maken op apparaten met de nieuwe Intel RealSense 3D-camera. Dit betekent dat studenten, hobbyisten en consumenten straks gemakkelijk en voordelig zelf 3D-voorwerpen kunnen ontwerpen en vervaardigen. Daarnaast zal 3DS zijn 3D-scantechnologie beschikbaar maken voor ontwikkelaars, als onderdeel van de Intel RealSense software development kit (SDK).

Persoonlijke assistent begrijpt natuurlijke spraak
Om het ‘gehoor’ van computers te verbeteren, is de volgende generatie Dragon Assistant van Nuance nu beschikbaar op 2-in-1 apparaten, Ultrabooks, notebooks en alles-in-een apparaten van Acer, Dell en Lenovo, en binnenkort ook bij Asus en Toshiba. Dragon Assistant komt voor het eerst ook beschikbaar op tablets, te beginnen met een Lenovo-tablet die begin 2014 zal verschijnen.

De nieuwe Dragon Assistant is een persoonlijke assistent waar je tegen kunt praten en die werkt met populaire websites en toepassingen. Hij wordt geleverd met een aantal ‘persoonlijkheden’ en maakt het mogelijk om op natuurlijke wijze te spreken tegen apparaten. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld de opdracht geven om muziek af te spelen, antwoorden op vragen op te zoeken, contact te maken met vrienden en content te zoeken. Dragon Assistant kan ook de agenda bijwerken of checken voor afspraken, routebeschrijvingen en vluchten opzoeken, of een reservering maken bij een restaurant. Ook wanneer er geen internetverbinding is, kunnen gebruikers nog altijd hun apparaat bedienen, aantekeningen dicteren en andere taken uitvoeren.

Uitgebreide informatie over de aankondigingen van Intel tijdens CES 2014, inclusief achtergrondinfo, foto’s en video’s, is te vinden op http://newsroom.intel.com/docs/DOC-4620.

Over Intel
Intel, marktleider in computerinnovatie, ontwikkelt en bouwt essentiële technologieën die dienen als de bouwstenen voor computerapparatuur over de hele wereld. Meer informatie over Intel is te vinden op www.intel.com/pressroom en op http://blogs.intel.com. Intel is ook te volgen via Twitter: http://twitter.com/intel of http://twitter.com/IntelNederland.

Voor meer informatie:
Intel Benelux, Kristof Sehmke, Communicatie Manager, telefoon +32 (0)3 450 08 11,
e-mail: kristof.sehmke@intel.com, of
MCS PR, Perlita Fränkel, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: perlita@mcspr.nl.

Intel en het Intel-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen en merken kunnen geclaimd worden als het eigendom van anderen.
Laatste van Intel
Intel versnelt proces- en verpakkingsinnovaties

Onderzoek Intel: Transparantie over security bevordert aankoopbeslissingen

Intel gaat samenwerken met Microsoft aan DARPA-programma
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
Verstreken tijd: 8 jaar en 159 dagen

Logo Progress Communications
Intel contact

Logo Intel

Intel sociaal

Intel tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric