Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (8 jaar en 155 dagen geleden)

NETGEAR demonstreert nieuwe 'power to connect' producten op CES 2014

NETGEAR onthult producten voor een slimmere en snellere connectiviteit en wordt onderscheiden met drie CES Innovation Awards

Las Vegas, 6 januari 2014 - NETGEAR®, Inc. (NASDAQGM: NTGR), een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten aan consumenten, bedrijven en service providers levert, demonstreert nieuwe producten op de internationale CES® Trade Show 2014 in Las Vegas. De nieuwe producten van NETGEAR bieden de hoogst mogelijke WiFi-snelheden, zowel voor thuisgebruik als op kantoor. Alle CES-gerelateerde aankondigingen van NETGEAR zijn ook te volgen via: www.netgear.com/ces.

NETGEAR is dit jaar drievoudig winnaar binnen de CES Innovations Design and Engineering Awards competitie, die gesponsord wordt door de Consumer Electronics Association (CEA®). De NETGEAR producten die de hoogste onderscheiding ontvingen in de categorie ‘Home Networking’ zijn:
  • Nighthawk™ AC1900 Smart WiFi Router (R7000)
  • AC750 WiFi Range Extender (EX6100)
  • AC1200 High Power WiFi Range Extender (EX6200)
De onderscheiden innovators worden op CES onder de aandacht gebracht in een speciale showcase in The Venetian®, Las Vegas.

“Het is een eer om onderscheiden te worden met CES Innovations Awards,” zegt Patrick Lo, CEO van NETGEAR. “Het motiveert ons om nóg innovatievere producten te ontwikkelen. Elk jaar leggen we de lat hoger om te zorgen dat we onze missie vervullen: de wereld aansluiten op het internet. Zonder een betrouwbaar, veilig en snel netwerk kun je de nieuwste mobiele telefoons en tablets niet optimaal benutten. Daarom laten we op CES producten zien die het bereik en de prestaties van het draadloze thuisnetwerk een enorme boost geven.”

Next-Gen WiFi en Home Networking
Op CES introduceert NETGEAR een nieuwe reeks van ruimtebesparende DOCSIS® 3.0 kabelmodem routers die sneller internet en een ultrasnelle WiFi-verbinding mogelijk maken door optimaal gebruik te maken van de kabelverbinding. De NETGEAR AC1750 WiFi Cable Modem Router (C6300) is een gateway die de allerhoogste kabelmodemsnelheden (tot maar liefst 680 Mbps**) combineert met Gigabit WiFi-snelheden tot wel 1750 Mbps*. Ontworpen voor de ‘connected home’ van nu met de alsmaar toenemende hoeveelheid mobiele apparaten, zorgt de AC1750 voor supersnelle HD-dekking door het hele huis. De NETGEAR N450 WiFi Cable Modem Router is een gateway die modemsnelheden tot 340Mbps haalt, gecombineerd met de hoogste 2.4GHz WiFi snelheden en prestaties tot wel 450 Mbps*.

Het vlaggenschip van NETGEAR, de next-generation 802.11ac Gigabit WiFi router Nighthawk™ AC1900 Smart WiFi Router (R7000), winnaar van een CES Innovations Award, laat de concurrentie achter zich met een 1GHz dual core processor die voor de snelste WiFi-verbinding zorgt die momenteel beschikbaar is (AC1900 WiFi=600+1300 Mbps*), voor een optimale game-, video- en surfervaring. De geavanceerde specificaties en de vooruitstrevende technologie van de Nighthawk zorgen voor minder interferentie en een betrouwbaardere WiFi-verbinding voor mobiele apparatuur, home entertainment systemen en spelcomputers, zoals de nieuwe Playstation® 4 (PS4™) en de Xbox One™.

NETGEAR zal eveneens de verbeteringen demonstreren van de NETGEAR genie® software, een persoonlijk dashboard dat een eenvoudige installatie en onderhoud van het thuisnetwerk vanaf PC’s, Mac®s, en iOS of Android™ smartphones en tablets mogelijk maakt. Zo is er nu NETGEAR genie voor Windows® 8, een app die het beheer van het thuisnetwerk vereenvoudigt en die in Q1 van 2014 zal worden uitgebracht. Meer dan drie miljoen klanten hebben de NETGEAR genie software al geïnstalleerd.

Ook verbeteringen aan de productreeks van NETGEAR NeoTV ® mediaspelers, die in het eerste kwartaal van 2014 op de markt zal komen, worden gedemonstreerd op CES. Zo is er een nieuwe mobiele app voor iOS en Android™ telefoons en tablets, waarmee het vinden en afspelen van media nog makkelijker wordt. Er is ook nieuwe content voor NeoTV, waaronder Spotify ® en Target Ticket. De NeoTV productreeks omvat NeoTV, NeoTV PRO en NeoTV MAX. Meer informatie over NeoTV is te vinden op: www.netgear.com/landing/stream/tv/#neotv.

Overal WiFi
NETGEAR introduceert twee CES Innovations Award winnaars: de AC1200 High Power WiFi Range Extender (EX6200) en de AC750 WiFi Range Extender (EX6100). Beide apparaten zijn ideaal voor het vergroten van het bereik van een bestaand thuisnetwerk en voor het elimineren van ‘dode’ WiFi-zones, terwijl ze next generation WiFi-prestaties leveren voor de mobiele apparatuur van vandaag. Beide extenders ondersteunen oudere a/b/g/n WiFi-apparaten en bieden tegelijkertijd verbeterde prestaties voor de nieuwste 802.11ac WiFi-apparatuur. De AC750 WiFi Range Extender is de allereerste extender die tot 750 Mbps* 802.11ac WiFi-prestaties levert, die u eenvoudig in het stopcontact kunt steken en die is voorzien van een slimme LED indicator die de optimale plaatsing aangeeft voor de beste WiFi-dekking. De AC1200 High Power WiFi Range Extender is ontworpen voor ultieme prestaties, met ondersteuning van de nieuwste generatie 802.11ac WiFi-technologie met snelheden tot 1200 Mbps*, 700mW hoog vermogen versterkers, high gain 5dBi externe antennes en een dual core processor (CPU) voor een zo groot mogelijk bereik met de hoogst mogelijke WiFi-snelheden.

Omdat steeds meer mensen snelle en veilige WiFi nodig hebben wanneer ze onderweg zijn, onthult NETGEAR nu ook de nieuwe NETGEAR Trek™ N300 Travel Router en Range Extender (PR2000), die het mogelijk maakt om direct een openbare internetverbinding te delen, beschermd door de firewall. Het apparaat kan worden ingezet als router, range extender, access point of bridge en dankzij een krachtige, uitvouwbare externe antenne, zal het bereik toenemen. Trek integreert de voedingsadapter in een enkele, robuuste en makkelijk draagbare unit en krijgt stroom door het apparaat direct in een stopcontact te steken of aan te sluiten op een USB-poort van een laptop met een micro-USB kabel. Dankzij NETGEAR genie® is de installatie eenvoudig en is het mogelijk een persoonlijk dashboard in te stellen om het thuisnetwerk te monitoren, te beheren en te repareren. Trek zal nog dit kwartaal beschikbaar zijn via grote retailers.

NETGEAR werkt samen met Facebook® om Facebook Wi-Fi aan kleine bedrijven te leveren. Facebook Wi-Fi is een toepassing die ondernemers in staat stelt gratis internet aan te bieden, wanneer klanten bij de onderneming inchecken. Hierdoor kunnen ondernemers nauwere banden aanknopen met hun klanten door aanbiedingen en nieuws direct vanaf hun Facebook-pagina te delen. Bedrijven hebben ook toegang tot geaggregeerde Facebook Page Insights binnen hun klantenbestand. NETGEAR maakt de Facebook WiFi-login beschikbaar op de premium lijn van de volgende generatie draadloze routers die dual-band 802.11ac WiFi ondersteunt.

Begin 2013 voorzag NETGEAR de ReadyNAS® productreeks van upgrades, waardoor alle apparaten nu op het revolutionaire ReadyNAS OS 6 met ReadyCLOUD™ technologie draaien. NETGEAR introduceert op CES de nieuwe ReadyCLOUD mobiele app voor iOS en Android™ mobiele telefoons en tablets. Gebruikers van de ReadyCLOUD mobiele app hebben op elk moment van de dag, overal toegang tot bestanden, zonder de doorlopende kosten of privacyzorgen die men associeert met cloud-gebaseerde abonnementsdiensten. Daarnaast kan ReadyCLOUD automatisch foto’s van een mobiel apparaat uploaden naar een ReadyNAS. De ReadyCLOUD mobiele app is gratis beschikbaar in de Apple® App Store en de Google Play™ store. Meer informatie over de volledige ReadyNAS productlijn: www.netgear.com/readynas.

Nieuwe producten voor Service Providers
NETGEAR lanceert tijdens CES meerdere nieuwe producten die geschikt zijn voor service providers, inclusief een productlijn van draadloze IP-camera’s voor providers van huisbeveiligingssystemen. De Ocuity™ 100 Wireless IP Camera (HMNC100), biedt hoogwaardige 720p HD-videoresolutie en maakt gebruik van selecteerbare dual-band 802.11n WiFi voor de snelste verbinding en uitgebreide dekking door het hele huis. De NETGEAR Ocuity™ 500 Wireless IP Camera (HMNC500) is de eerste camera die hoge kwaliteit HD-video combineert met multifunctionele detectie en monitoring algoritmen waardoor de functionaliteit veel uitgebreider is dan simpele waarschuwingen. Naast de video- en netwerkmogelijkheden van de Ocuity 100, bevat de Ocuity 500 ook een aanwezigheidssensor, een veiligheidssensor, communicatiemogelijkheden en beschikt hij over het MagnaFast™ magnetische bevestigingssysteem voor uitgebreide modulaire montageopties. Beide camera's hebben een discreet, compact ontwerp en printbare hoesjes die opgaan in het interieur.

De NETGEAR NTV300D NeoMediacast™ HDMI Dongle is een volledig uitgerust, aanpasbaar platform dat de Android™ SDK integreert, zodat telecommunicatieproviders elke tv direct in een Smart TV kunnen veranderen. Serviceproviders gebruiken de nieuwste Android applicaties om hun eigen ‘gecureerde content store’ te bouwen met zowel premium als gratis Over-The-Top (OTT) content. De NeoMediacast dongle maakt gebruik van next-gen 802.11ac draadloze connectiviteit, full HD 1080p/60 decodering en geïntegreerde DRM-ondersteuning voor een kwalitatief hoogwaardige kijkervaring. De geïntegreerde Miracast®-compatibele draadloze weergave faciliteert het intuïtief delen van content vanaf mobiele schermen met grote tv's. Omdat de NTV300D zorgt voor een naadloze overdracht van bestaande Android-applicaties en een kosteneffectieve ontwikkeling van nieuwe toepassingen, hebben providers nu de middelen om een plug-and-play oplossing voor hun abonnees te bieden, met mogelijkheden voor een extra inkomstenstroom.

Meer informatie over CES
  • Pers die aanwezig is op CES kan in contact komen met NETGEAR tijdens de Digital Experience! Media event (www.pepcom.com) in de Mirage van 7:00 -10:30 PM op 6 januari.
  • NETGEAR ontvangt pers, analisten en channel partners in een invitation-only suite in het Marriott Las Vegas van 7 tot en met 10 januari.
  • NETGEAR toont de AirCard 4G LTE Mobile Hotspots, de AT&T Unite Pro™ en AT&T Unite™ in de MommyTech TechZone op Level 2 van het Venetian, stand 71209.
  • Blijf op de hoogte van al het CES-gerelateerde nieuws van NETGEAR via: www.netgear.com/ces.
  • Bekijk alle NETGEAR-persberichten op: netgear.com/about/press-releases/.
* Maximum wireless signal rate gebaseerd op IEEE standaard 802.11 specificaties. AC1900 is gelijk aan 600 Mbps @2.4GHz met 256 QAM support + 1300 Mbps @5GHz 802.11ac. 802.11ac 1300 Mbps is ongeveer 3x sneller dan 802.11n 450 Mbps. 2.4GHz Performance Mode heeft 256 QAM support nodig op de WiFi client. Tot 1300 Mbps wireless snelheid haalbaar wanneer er verbonden wordt met andere 802.11ac 1300 Mbps apparaten. Daadwerkelijke data doorstroom en draadloze dekking kan variëren. Netwerkomstandigheden en omgevingsfactoren, zoals de hoeveelheid netwerkverkeer, bouwmaterialen en constructie en netwerk overhead, zorgen voor een lagere data doorstroom en draadloze dekking.

** Maximale kabel rate is afgeleid van DOCSIS® 3.0 specificaties and Daadwerkelijke data doorstroom en draadloze dekking kan variëren afhankelijk van MSO provisioning en speed tier subscription.

Voor meer informatie:
Pride PR
Laura de Vries
netgear@pridepr.nl

NETGEAR
Lander Smekens
lsmekens@netgear.com
www.netgear.com

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. Voor de consument maakt het bedrijf hoogwaardige, betrouwbare en eenvoudige thuisnetwerk, opslag en digitale media producten, voor mensen die via het internet hun inhoud en apparaten met elkaar willen verbinden. Voor het bedrijfsleven biedt NETGEAR netwerken, opslag- en beveiligingsoplossingen, zonder de kosten en complexiteit van ‘grote IT’. Het bedrijf levert service providers thuisoplossingen voor hun klanten. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 28.000 winkellocaties over de hele wereld, en door meer dan 37.000 value-added resellers. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. NETGEAR is een ENERGY STAR ®-partner. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
Verstreken tijd: 8 jaar en 155 dagen
NETGEAR contact

Logo NETGEAR

+31(0)182-587000
  info@netgear.nl
  www.netgear.nl
NETGEAR sociaal

NETGEAR tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks