www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (8 jaar en 155 dagen geleden)
PR: Progress Communications

LaCie Sphère: elegante harde schijf ontworpen in samenwerking met Christofle

LAS VEGAS, 6 JANUARI 2014 – LaCie introduceert – in samenwerking met Christofle – de  Sphère™, een elegante, verzilverde harde schijf. De twee merken combineren zo moderne technologie met klassieke luxe. De producten van Christofle maken indruk op gebruikers – of dit nu een CEO of iemand thuis is. Eerder sloegen Christofle en LaCie de handen ineen voor de prachtige Galet™ usb-stick.

De Sphere is een harde schijf met ronde handgemaakte behuizing van verzilverd staal. De unieke ronde vorm is zeer nauwkeurig met de hand verzilverd. Dit gebeurt in de zilversmederij van Christofle te Yainville (Normandië), Frankrijk. Hier smeedt, verzilvert en polijst Christofle de schijf voor een perfecte glans. De spiegelende afwerking zorgt ervoor dat de schijf prachtig staat als sierobject in elke huiskamer of kantoor.

“De vorm van de aarde was de inspiratie achter het ontwerp van de LaCie Sphère. Het sferische en afgetekende silhouet hielp ons aan de productnaam”, zegt Thierry Oriez, voorzitter en CEO van Christofle. “We combineerden onze passie voor zilverspiegeling met de technische expertise van LaCie om zo een unieke harde schijf te maken met een elegante uitstraling.”

“Voor de Sphère hebben LaCie en Christofle wederom outof the box gedacht. En dat in een sector waar vaak binnen bestaande grenzen wordt gedacht. Dit product is dan ook een voorbeeld van de innovativiteit van LaCie”, zegt Philippe Spruch, uitvoerend vicepresident van Seagate, CEO en voorzitter van de raad van bestuur van LaCie.

Een voorproefje zien van deze elegante harde schijf kan hier:

LACIE-TECHNOLOGIE
De LaCie Sphère is aan te sluiten op een pc via een usb 3.0-kabel, die ook dient als voeding. De usb 3.0-verbinding stelt je in staat snel back-ups maken van zakelijke documenten of een mediabibliotheek. De status van de schijf is aan de voorzijde van de LaCie Sphère te zien via een blauw ledlampje. De schijf van 1TB is verder standaard voorzien van de softwaresuite van LaCie: de Backup Assistant voor snelle, automatische back-ups, Private-Public-software voor wachtwoordencryptie en Eco Mode voor energiebesparing.

BESCHIKBAARHEID
De LaCie Sphère van 1TB is vanaf 390,00 euro (incl. BTW) verkrijgbaar in de LaCie Online Store, geselecteerde conceptwinkels en Christofle-winkels en -afdelingen. De LaCie Sphère wordt geleverd met een beperkte garantie van twee jaar.

Beelden kun je hier downloaden.

OVER CHRISTOFLE
Sinds de oprichting in 1830 heeft het Franse luxemerk Christofle zijn unieke kennis van zilverbewerking steeds verder ontwikkeld. Het merk heeft zijn technieken en toepassingen in de loop der jaren gemoderniseerd en er is samengewerkt met wereldberoemde designers. De uitzonderlijke collecties van Christofle omvatten onder andere sieraden, accessoires, bestek, babygeschenken, decoratieve artikelen en uitzonderlijke Haute Orfèvrerie-stukken. Ontdek het complete assortiment op www.christofle.com.

OVER LACIE
Met locaties in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië is LaCie wereldleider op het gebied van opslagapparatuur voor de pc, Apple® en Linux. LaCie onderscheidt zich door gestroomlijnde ontwerpen en opmerkelijke technische prestaties. Meer informatie over onze producten is te vinden op www.lacie.com.

Neem voor meer informatie of reviewexemplaren contact op met:

LaCie
Ekaterina Wilk
T: +33 (0)1 58 49 57 53
E: ewilk@lacie.com

Progress Communications
Lianne van Dijk
T: +31 (0)20 - 363 11 52
E: LaCie@progresscommunications.nl

© 2013 LaCie S.A. Alle rechten voorbehouden. Voor de capaciteit van de schijf geldt dat één terabyte (TB) overeenkomt met duizend miljard bytes. Het is mogelijk dat het besturingssysteem van uw computer een andere meetstandaard gebruikt en een lagere capaciteit weergeeft. Bovendien wordt een deel van de genoemde capaciteit gebruikt voor formatteren en andere functies en is daardoor niet beschikbaar voor gegevensopslag. De voor verschillende programma's genoemde aantallen zijn voor illustratieve doeleinden. De daadwerkelijke aantallen zijn afhankelijk van verschillende factoren, waaronder bestandsgrootte, bestandsindeling, kenmerken en software.
Laatste van LaCie Benelux
LaCie d2 Thunderbolt 2: nieuw ontwerp en professionele snelheden met SSD Upgrade

LaCie verbetert zijn iconische Rugged-schijf

NAB-aankondigingen LaCie
Verstreken tijd: 8 jaar en 155 dagen

Logo Progress Communications
LaCie Benelux contact

Logo LaCie Benelux

sales.benelux@lacie.com
  www.lacie.nl
LaCie Benelux sociaal

LaCie Benelux tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks