www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (8 jaar en 155 dagen geleden)
PR: Progress Communications

LaCie introduceert Little Big Disk Thunderbolt 2 op CES 2014: snelste, draagbare opslagapparaat ooit

LAS VEGAS, 6 JANUARI 2014 – LaCie introduceert de Little Big Disk Thunderbolt 2, de snelste draagbare opslagoplossing verkrijgbaar. De schijf is een van de eerste apparaten met Thunderbolt 2 en biedt snelheden tot wel 1.375 Mb/s. Hiermee is het vele malen sneller dan welke mobiele harde schijf met USB 3.0 ook. Voor het ontwerp heeft LaCie samengewerkt met designer Neil Poulton. Hierdoor is dit de eerste Little Big Disk met een gestroomlijnde zwarte afwerking voor de volledig uit aluminium vervaardigde behuizing. Het apparaat wordt officieel geïntroduceerd op de CES beurs in Las Vegas, Verenigde Staten.

De LaCie Little Big Disk is zeer geschikt voor videoprofessionals, omdat ze met dit apparaat 4K- en 3D-video streamen en bewerken, waar ze zich ook bevinden. Dit is een grote stap vooruit op het gebied van postproductie van mobiele video. De LaCie Little Big Disk is uitgerust met twee PCIe Gen 2 SSD’s in RAID 0 van 500 GB en biedt zo een perfecte combinatie tussen hoogwaardige prestaties en een grote opslagcapaciteit, zelfs voor de meest veeleisende gebruiker. LaCie beschikt over de snelste SSD's en heeft daarmee de binnenzijde van de Little Big Disk geoptimaliseerd. Zo is de koeling nog efficiënter en de schijf nog stiller. De thermogereguleerde ventilator gaat alleen aan als het nodig is en produceert daarbij nauwelijks geluid. Hierdoor biedt de LaCie Little Big Disk optimale prestaties zonder onderbreking van de creatieve processen bij de gebruiker.

“Thunderbolt 2 biedt een volledig nieuwe kijk op werken met 4K-video en in het bijzonder op de mogelijkheid om RAW 4K-video's en data tegelijk over te brengen”, zegt Jason Ziller, marketingdirecteur Thunderbolt bij Intel®. “De Little Big Disk van LaCie combineert ongekende prestaties met een compact, gestroomlijnd en draagbaar opslagapparaat dat op locatie met 4K-streams werkt op een manier die hiervoor ondenkbaar was.”

“Het is niet eenvoudig om de meest geavanceerde opslagtechnologie in een draagbaar product te verwerken”, zegt Erwan Girard, Business Unit Manager bij LaCie. “Met de Little Big Disk heeft LaCie een zeer krachtig product gemaakt dat ook nog eens in de palm van de hand past. Dat kan niemand in deze sector zeggen.”

Op de CES toont LaCie hoe videobewerkers de Little Big Disk gebruiken bij het werken met RAW-bestanden. Zo benutten ze de volledige kwaliteit van het beeldmateriaal en bewerken dit in realtime. LaCie toont hoe professionals 250 gigabytes aan 4K-beeldmateriaal op locatie opnemen op een Little Big Disk en dat vervolgens in minder dan tien minuten aanbieden aan het post-productieteam. De lancering van de Little Big Disk volgt op het succes van de Thunderbolt Series van LaCie. Het onderstreept daarnaast de inzet van het bedrijf om kwaliteitsproducten met Thunderbolt-technologie te leveren.

BESCHIKBAARHEID
De Little Big Disk Thunderbolt 2 van LaCie is vanaf het eerste kwartaal van 2014 verkrijgbaar via de LaCie-resellers en LaCie.com. Een Thunderbolt-kabel wordt meegeleverd. De Little Big Disk van LaCie heeft een garantie van drie jaar.

Beelden kun je hier downloaden.

OVER LACIE
Met locaties in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië is LaCie wereldleider op het gebied van opslagapparatuur voor de pc, Apple® en Linux. LaCie onderscheidt zich door gestroomlijnde ontwerpen en opmerkelijke technische prestaties. Meer informatie over onze producten is te vinden op www.lacie.com.

MEER OVER LACIE
Met locaties in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië is LaCie wereldleider op het gebied van opslagapparatuur voor Apple, pc en Linux. LaCie onderscheidt zich door gestroomlijnde ontwerpen en opmerkelijke technische prestaties. Meer informatie over onze producten is te vinden op www.lacie.com

Neem voor meer informatie of reviewexemplaren contact op met:

LaCie
Ekaterina Wilk
T: +33 (0)1 58 49 57 53
E: ewilk@lacie.com

Progress Communications
Lianne van Dijk
T: +31 (0)20 - 363 11 52
E: LaCie@progresscommunications.nl

Thunderbolt en het Thunderbolt-logo zijn handelsmerken van Intel Corporation in de VS en/of andere landen.

Alle handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

© 2013 LaCie S.A. Alle rechten voorbehouden. Voor de capaciteit van de schijf geldt dat één terabyte (TB) overeenkomt met duizend miljard bytes. Het is mogelijk dat het besturingssysteem van uw computer een andere meetstandaard gebruikt en een lagere capaciteit weergeeft. Bovendien wordt een deel van de genoemde capaciteit gebruikt voor formatteren en andere functies en is daardoor niet beschikbaar voor gegevensopslag. De voor verschillende programma's genoemde aantallen zijn voor illustratieve doeleinden. De daadwerkelijke aantallen zijn afhankelijk van verschillende factoren, waaronder bestandsgrootte, bestandsindeling, kenmerken en software

Laatste van LaCie Benelux
LaCie d2 Thunderbolt 2: nieuw ontwerp en professionele snelheden met SSD Upgrade

LaCie verbetert zijn iconische Rugged-schijf

NAB-aankondigingen LaCie
Verstreken tijd: 8 jaar en 155 dagen

Logo Progress Communications
LaCie Benelux contact

Logo LaCie Benelux

sales.benelux@lacie.com
  www.lacie.nl
LaCie Benelux sociaal

LaCie Benelux tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.