www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau
Datum: (7 jaar en 99 dagen geleden)

Veilige voornemens voor het nieuwe jaar

G Data roept op tot veiligere pc’s in het nieuwe jaar

Badhoevedorp, 30 december 2013

Stoppen met roken, een paar pond afvallen, meer tijd doorbrengen met je familie – de lijst met mogelijke goede voornemens is lang. Een voornemen dat veel mensen niet op hun lijstje zetten, maar dat niet zou moeten ontbreken, is het voornemen om veiliger te internetten en je gegevens en identiteit beter te beschermen. G Data doet een beroep op iedereen die het nieuwe jaar goed wil beginnen om zijn computer, smartphone en tablet goed te updaten om alle veiligheidlekken te dichten en geeft acht tips die helpen om het goede voornemen tot een goed einde te brengen.

Goede cyberveiligheidsvoornemens voor 2014

Algemene voornemens voor internetgebruikers
  • Installeer een goede beveiligingsoplossing: Een solide beveiligingssoftware zou tot de standaard uitrusting van elke internetgebruiker moeten behoren. Deze zou niet alleen moeten bestaan uit virusbescherming, maar ook uit een firewall en realtime bescherming tegen spam en online bedreigingen. Voor een optimale bescherming moet de beveiligingssoftware regelmatig worden geüpdatet.
  • Installeer alle updates: Installeer updates en patches om er zeker van te zijn dat uw besturingssysteem, software en apps altijd volledig up-to-date zijn en alle gekende beveiligingslekken zijn gedicht.
  • Verwijder online accounts die u niet meer gebruikt: Elke online account die u heeft kan mogelijk gehackt worden. En aan elke online account zijn gegevens gekoppeld die iets over uw identiteit zeggen. Als u een bepaalde account dus niet meer gebruikt, is het verstandig om die helemaal te verwijderen, voordat persoonlijke informatie via die weg in verkeerde handen kan vallen.
  • Gebruik voldoende wachtwoorden: Elke gebruikersaccount op het internet moet worden beveiligd met een veilig wachtwoord. Dat bestaat uit een onwillekeurige reeks van cijfers en letters, zowel hoofdletters als kleine letters en speciale karakters. Dergelijke wachtwoorden zijn moeilijker voor cybercriminelen om te hacken.
  • Maak back-ups: Digitale foto’s en filmpjes van je familie en vrienden verliezen is heel vervelend. Het is dan ook verstandig om een back-up te maken van alles wat u niet zou willen verliezen. Op die manier kunt u de gegevens weer op je pc zetten na een crash of een malware-infectie. Veel goede beveiligingssoftware biedt ook een module voor het maken van back-ups.
Voornemens voor smartphone- en tabletgebruikers
  • Beveilig uw smartphone en/of tablet: Mobiele apparaten moeten, net als pc’s, met een goede beveiligingssoftware worden uitgerust, zodat cybercriminelen niet de kans hebben om malware op het apparaat te installeren. Daarbij is het van belang dat de gekozen software ook bescherming biedt tegen de gevolgen van verlies of diefstal van het apparaat. Idealiter biedt de beveiligingsoplossing de mogelijkheid om belangrijke apps en contacten met een wachtwoord te vergrendelen.
  • Gebruik alleen apps uit veilige bron: Download alleen apps vanuit de officiële apps-market, zoals Google Play voor Android, of van de website van de maker van de app. Kijk vooraf naar het aantal downloads en naar de waardering van de app en controleer tijdens de installatie welke rechten de app allemaal wil krijgen. Als hier onlogische functionaliteiten tussen zitten, breek de installatie dan af.
  • Maak back ups op uw pc: Back-ups in de cloud zijn handig, maar niet genoeg, omdat er geen garanties worden gegeven over bescherming van de data. Als de cloudleverancier uw gegevens per ongeluk verliest, kunt u ze niet meer terugkrijgen. Zorg daarom altijd voor een extra back-up waar u fysiek controle over heeft.
Over G Data
IT beveiliging is in Duitsland uitgevonden: G Data Software AG wordt gezien als de uitvinder van AntiVirus. Meer dan 25 jaar geleden ontwikkelde het bedrijf, dat in 1985 in Bochum werd opgericht, het eerste programma dat de strijd aanbond met computervirussen. Tegenwoordig is G Data één van ’s werelds leidende leveranciers van IT beveiligingsoplossingen.

Testresultaten bewijzen dat “Made In Germany” IT beveiliging internetgebruikers de best mogelijke bescherming biedt. Consumentenbonden over de hele wereld testen sinds 2005 intetnet security-oplossingen. G Data won zes van de testen van Nederlandse Consumentenbond. Ook internationaal werden vele overwinningen behaald, waaronder in Australië, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spanje en de Verenigde Staten. In vergelijkende testen van AV Comparatives laat G Data ook regelmatig de beste resultaten zien op het gebied van malwaredetectie.

Het productportfolio bevat beveiligingsoplossingen voor consumenten, kleine zelfstandigen, het MKB en grote ondernemingen. G Data’s beveiligingsoplossingen zijn wereldwijd verkrijgbaar in meer dan 90 landen.

Meer informatie over G Data en zijn oplossingen is te vinden via www.gdata.nl en www.gdata.be.
Laatste van G Data Security
AV-TEST: maximale score G DATA Internet Security voor Android

G DATA DeepRay levert een doorbraak in de strijd tegen cybercriminaliteit met behulp van Artificial Intelligence

G DATA kondigt nieuwe versie van zijn bekroonde security oplossing aan
Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Secureworks erkend als Leader door IDC MarketScape

Pre-orders Xbox Series X en Series S vanaf dinsdag 22 september

SHIFT Invest haalt 70 miljoen euro op voor het grootste Nederlandse impact VC fonds
Van Gelder wint Shopping Award in de categorie B2B

IaaS provider Worldstream investeert meer dan 500.000 euro in nieuwe webshop

NetApp Cloud Volumes Service nu beschikbaar in Google Cloud-regio Nederland

Roche Diabetes Care benoemt nieuwe General Manager, Head of Marketing en Head of Sales voor Nederland en België

Meepraten over de toekomst? Doe mee aan ‘AnyLinQ Draait Door’ op 1 oktober!

De slimme oplossing tegen zwakke WiFi: devolo WiFi Repeater+ ac

Criteo benoemt Tijmen Willems tot Country Manager Benelux

Workday biedt werkgevers middelen voor een gelijkwaardigere en inclusievere werkvloer met nieuwe VIBETMoplossingen

Conscia neemt cloud dienstverlener Damecon over

Nieuwe Razer Quartz- en Mercury-producten combineren prestaties met stijl

Zscaler vindt spyware in TikTok Pro-app

Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging in 2020 bijna verdubbeld

CSR Advies: Aanscherping en uitbreiding van maatregelen noodzakelijk voor een cyberweerbare samenleving

Arnhems IT-bedrijf viert 20-jarig jubileum corona-proof

Menselijke augmentatie toegejuicht, maar angst voor ‘body hacking’ is groot

Scholen in Ede stappen over op perfecte internetring van dark fiber

Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group
Logo Diamanti
Logo Veracode