www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!

Veilige voornemens voor het nieuwe jaar

G Data roept op tot veiligere pc’s in het nieuwe jaar

Badhoevedorp, 30 december 2013

Stoppen met roken, een paar pond afvallen, meer tijd doorbrengen met je familie – de lijst met mogelijke goede voornemens is lang. Een voornemen dat veel mensen niet op hun lijstje zetten, maar dat niet zou moeten ontbreken, is het voornemen om veiliger te internetten en je gegevens en identiteit beter te beschermen. G Data doet een beroep op iedereen die het nieuwe jaar goed wil beginnen om zijn computer, smartphone en tablet goed te updaten om alle veiligheidlekken te dichten en geeft acht tips die helpen om het goede voornemen tot een goed einde te brengen.

Goede cyberveiligheidsvoornemens voor 2014

Algemene voornemens voor internetgebruikers
  • Installeer een goede beveiligingsoplossing: Een solide beveiligingssoftware zou tot de standaard uitrusting van elke internetgebruiker moeten behoren. Deze zou niet alleen moeten bestaan uit virusbescherming, maar ook uit een firewall en realtime bescherming tegen spam en online bedreigingen. Voor een optimale bescherming moet de beveiligingssoftware regelmatig worden geüpdatet.
  • Installeer alle updates: Installeer updates en patches om er zeker van te zijn dat uw besturingssysteem, software en apps altijd volledig up-to-date zijn en alle gekende beveiligingslekken zijn gedicht.
  • Verwijder online accounts die u niet meer gebruikt: Elke online account die u heeft kan mogelijk gehackt worden. En aan elke online account zijn gegevens gekoppeld die iets over uw identiteit zeggen. Als u een bepaalde account dus niet meer gebruikt, is het verstandig om die helemaal te verwijderen, voordat persoonlijke informatie via die weg in verkeerde handen kan vallen.
  • Gebruik voldoende wachtwoorden: Elke gebruikersaccount op het internet moet worden beveiligd met een veilig wachtwoord. Dat bestaat uit een onwillekeurige reeks van cijfers en letters, zowel hoofdletters als kleine letters en speciale karakters. Dergelijke wachtwoorden zijn moeilijker voor cybercriminelen om te hacken.
  • Maak back-ups: Digitale foto’s en filmpjes van je familie en vrienden verliezen is heel vervelend. Het is dan ook verstandig om een back-up te maken van alles wat u niet zou willen verliezen. Op die manier kunt u de gegevens weer op je pc zetten na een crash of een malware-infectie. Veel goede beveiligingssoftware biedt ook een module voor het maken van back-ups.
Voornemens voor smartphone- en tabletgebruikers
  • Beveilig uw smartphone en/of tablet: Mobiele apparaten moeten, net als pc’s, met een goede beveiligingssoftware worden uitgerust, zodat cybercriminelen niet de kans hebben om malware op het apparaat te installeren. Daarbij is het van belang dat de gekozen software ook bescherming biedt tegen de gevolgen van verlies of diefstal van het apparaat. Idealiter biedt de beveiligingsoplossing de mogelijkheid om belangrijke apps en contacten met een wachtwoord te vergrendelen.
  • Gebruik alleen apps uit veilige bron: Download alleen apps vanuit de officiële apps-market, zoals Google Play voor Android, of van de website van de maker van de app. Kijk vooraf naar het aantal downloads en naar de waardering van de app en controleer tijdens de installatie welke rechten de app allemaal wil krijgen. Als hier onlogische functionaliteiten tussen zitten, breek de installatie dan af.
  • Maak back ups op uw pc: Back-ups in de cloud zijn handig, maar niet genoeg, omdat er geen garanties worden gegeven over bescherming van de data. Als de cloudleverancier uw gegevens per ongeluk verliest, kunt u ze niet meer terugkrijgen. Zorg daarom altijd voor een extra back-up waar u fysiek controle over heeft.
Over G Data
IT beveiliging is in Duitsland uitgevonden: G Data Software AG wordt gezien als de uitvinder van AntiVirus. Meer dan 25 jaar geleden ontwikkelde het bedrijf, dat in 1985 in Bochum werd opgericht, het eerste programma dat de strijd aanbond met computervirussen. Tegenwoordig is G Data één van ’s werelds leidende leveranciers van IT beveiligingsoplossingen.

Testresultaten bewijzen dat “Made In Germany” IT beveiliging internetgebruikers de best mogelijke bescherming biedt. Consumentenbonden over de hele wereld testen sinds 2005 intetnet security-oplossingen. G Data won zes van de testen van Nederlandse Consumentenbond. Ook internationaal werden vele overwinningen behaald, waaronder in Australië, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spanje en de Verenigde Staten. In vergelijkende testen van AV Comparatives laat G Data ook regelmatig de beste resultaten zien op het gebied van malwaredetectie.

Het productportfolio bevat beveiligingsoplossingen voor consumenten, kleine zelfstandigen, het MKB en grote ondernemingen. G Data’s beveiligingsoplossingen zijn wereldwijd verkrijgbaar in meer dan 90 landen.

Meer informatie over G Data en zijn oplossingen is te vinden via www.gdata.nl en www.gdata.be.
Laatste van G Data Security
AV-TEST: maximale score G DATA Internet Security voor Android

G DATA DeepRay levert een doorbraak in de strijd tegen cybercriminaliteit met behulp van Artificial Intelligence

G DATA kondigt nieuwe versie van zijn bekroonde security oplossing aan
KnowBe4 presenteert tweede seizoen van spannende videoserie voor security awareness-training: ‘The Inside Man 2’

Thales maakt einde aan wachtwoordtijdperk met een badge die zowel pc’s ontgrendelt als veilige toegang tot cloud biedt

Xerox introduceert PrimeLinkTM B9100 serie multifunctionele printers

4 kansen in process excellence die je in de gaten moet houden

SentinelOne haalt 200 miljoen dollar op in nieuwe investeringsronde
Duidelijkheid over vakmanschap installatiebranche in Centraal Register

PA Consulting boekt recordomzet van £500 miljoen in 2019

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Previder versterkt landelijke positie na samenvoeging met Platani

LEO neemt Nederland mee in de wereld van de logistiek op SBS 6

USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Scheiding tussen IT en Business kan negatieve impact hebben op de klantervaring, blijkt uit onderzoek van Pegasystems

MeetingpointAdvies breidt dienstverlening bij vergelijkers voor schade particulier verder uit

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden

Orange Business Services selecteert Ekinops en Dell Technologies voor uCPE-platforms

AntTail realiseert logistieke doorbraak voor farmaceutische industrie met IoT-app gebouwd met Mendix

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Fujitsu presenteert end-to-end retailmogelijkheden tijdens Euroshop 2020

Panasonic Toughbook-tablets optimaliseren Zwitsers openbaar vervoer

Yourhosting reset preventief wachtwoorden van e-mailaccounts

Dell Technologies presenteert innovatieve oplossingen voor de edge

Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense
G Data Securit.. contact

Logo G Data Security

+49 234 / 97 62 - 0
  int.marketing@gdata.de
  www.gdata.nl
G Data Securit.. sociaal

G Data Securit.. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Workday

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl