Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 10 dagen geleden)

Gelukszoekers slaan massaal toe bij voorregistratie nieuwe domeinnaam extensies

Met de komst van nieuwe domeinnamen, zoals .shop en .blog, is er een massale stroom gelukszoekers op gang gekomen. Hostingprovider Argeweb heeft inmiddels al tienduizenden aanvragen ontvangen voor deze nog uit te komen extensies. Omdat domeinnamen met populaire zoektermen in het verleden voor hoge bedragen van eigenaar wisselden verwachten de huidige bestellers ook enorme bedragen te innen door het vastleggen van hun domeinnamen. Ook registreren veel bedrijven ter bescherming van hun bedrijfsnaam diverse extensies.

Populair
Van de meer dan 500 vrij uit te komen extensies zijn de .shop, .online en .app het populairst. Naast de populaire extensies komen er ook een hoop plaatsnamen zoals .amsterdam en beroepen als domeinnaam uit. Zoals verwacht is er grote vraag naar populaire zoektermen als hotel, sex en online, maar ook merknamen van bekende bedrijven zijn populair. Het voorregistreren van deze namen is overigens geen garantie op een definitieve registratie. Voor merknamen maakt de geregistreerd merknaamhouder via een zogenaamde sunrise periode als eerste aanspraak op de domeinnaam en voor hele populaire domeinnamen zijn er heel veel aanvragen. Ook kan de uitgever een blacklist opstellen voor het blokkeren van bepaalde trefwoorden of populaire trefwoorden veilen.

Meer dan 500 extensies
ICANN, de organisatie die wereldwijd verantwoordelijk is voor het toekennen van domeinnamen, opende in 2012 de inschrijving voor nieuwe extensies (gTLD’s). Bij de meer dan 1900 aanvragen zaten een hoop gesloten gTLD’s die niet door iedereen te registreren zijn. Bij meer dan 500 gTLD’s is het wel mogelijk om als particulier of bedrijf een domeinnaam te registreren.

Voorregistratie
Argeweb maakt het voor klanten mogelijk om via voorregistratie.nl vrijblijvend een reservering te plaatsen zodat de kans op een goede domeinnaam groter is. Gerben van Leeuwen, CEO van Argeweb: “Het is altijd spannend wat nieuwe domeinnamen gaan doen op de markt, maar voor deze populaire extensies is de belangstelling enorm. Er zitten voor ieder bedrijf wel een aantal interessante extensies bij.”.

Eerste sunrise van start
De eerste sunrise periode met domeinnamen die voor de Westerse wereld interessant zijn is gestart op 26 november en loopt tot 24 januari, dus merknaamhouders moeten snel actie ondernemen om hun merknaam te beschermen en nieuwe kansen te pakken. Gedurende 2014 en 2015 zullen er regelmatig nieuwe extensies uitkomen.

Over Argeweb
Argeweb is onderdeel van Argeweb Amsio Groep, dat met 55 mensen in dienst hét aanbevolen bedrijf is voor alle IT oplossingen; met Argeweb voor online oplossingen en Amsio voor managed hosting. Argeweb biedt diensten aan als Hosted Exchange, Online Opslag, Online Backup en Webhosting en heeft meer dan 160.000 domeinnamen en tienduizenden websites in beheer. Het bedrijf laat zien dat groei samen kan gaan met servicegerichtheid, kwaliteit en de juiste klantbeleving.
Laatste van Argeweb
Nog veel online kansen voor het MKB

Hogere positie in Google door nieuwe Argeweb SEO-tool

Argeweb biedt geavanceerde VPS gebruikers nog meer performance
Verstreken tijd: 7 jaar en 10 dagen
Argeweb contact

Logo Argeweb

info@argeweb.nl
  www.argeweb.nl
Argeweb sociaal

Argeweb tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx
Logo Schneider Electric
Logo USoft