Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (7 jaar en 4 dagen geleden)
PR: Whizpr

Bijna 40 procent van de Nederlanders niet blij met cadeau

Niet dure, maar persoonlijke cadeaus worden het meest gewaardeerd

Amsterdam, 6 december 2013 – Uit onderzoek van het online uitgeversplatform Blurb blijkt dat 38 procent van de Nederlanders weleens een cadeau met de feestdagen heeft ontvangen dat niet in de smaak viel. Nederlandse mannen (39 procent) zijn daarbij iets vaker de pineut dan vrouwen (37 procent). Duitsers zijn het minst vaak in hun nopjes met hun cadeau. Het merendeel van onze oosterburen (53 procent) heeft recent een cadeau ontvangen dat niet als attent werd beschouwd.

Als meest onpersoonlijke cadeaus worden veelal sokken, te kleine kleren en bonnen genoemd. Deze laatste worden regelmatig als een te makkelijk cadeau of als onpersoonlijk ervaren. Toch bewaren wij Nederlanders dergelijke cadeaus meestal wel (54 procent). Mannen gooien met 11 procent ongewenste cadeaus iets vaker weg dan vrouwen (6 procent). Daarnaast geeft 20 procent deze cadeaus door aan iemand anders, een kleine 10 procent geeft het aan een goed doel en nog eens 7 procent verkoopt het online.

Wat wel te geven?
Bijna de helft van alle Nederlandse respondenten geeft aan liever iets persoonlijks te ontvangen dan iets duurs. Zo’n 47 procent zegt juist blij te worden van een cadeau dat met zorg is uitgezocht of gemaakt, vrouwen met 55 procent iets vaker dan mannen (37 procent). Daarbij valt op dat mannen vaker iets voor hun vrouw kopen dan andersom. Vrouwen nemen daarentegen wel langer de tijd om iets voor hun partner uit te zoeken.

Charles Davies, European Managing Director bij Blurb: “De feestdagen draaien om gezelligheid, samen zijn en samen genieten. Cadeaus horen daar ook bij, maar bedoeld als een attentie voor een geliefd familielid, vriend of vriendin. Een persoonlijk of origineel cadeau dat met zorg geselecteerd is, valt altijd in de smaak. Bij Blurb zien we dat steeds meer mensen de moeite nemen om zelf iets te maken. Zo doen agenda’s met foto’s van kleinkinderen het al jaren goed bij opa’s en oma’s. Daarnaast we zien in onze online boekwinkel dat rondom de feestdagen het aantal verkopen van boeken over een bepaalde hobby of niche flink toenemen. Een attent cadeau betekent dus niet altijd dat je het zelf moet maken, met zorg uitzoeken maakt het verschil.”

Inspiratie
Of het nu gaat om een zelfgemaakte agenda of een bijzonder kookboek, op de website van Blurb vind je tal van originele cadeau-ideeën. Mocht je geen tijd hebben om een cadeau te maken, dan zijn er in de Blurb boekwinkel tal van mooie boeken. Voor iedereen die weleens voorleest aan kleine kinderen, zijn er diverse originele Nederlandse kinderboeken te vinden. Maar ook de kunstliefhebber kan zijn hart ophalen in de online boekwinkel. Prachtig werk van Nederlandse fotografen is verkrijgbaar in verschillende formaten over zeer diverse onderwerpen.

--------------

Over het onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Nederland door One Poll. Per land hebben 1000 respondenten aan het onderzoek meegedaan.

Over Blurb
Blurb is een online uitgeefplatform dat het creatieve genie in iedereen naar boven haalt. Het platform biedt mogelijkheden voor het zelf samenstellen, uitgeven, promoten en verkopen van fysieke boeken en ebooks van professionele kwaliteit. Dankzij de online boekwinkel van Blurb en marketinginstrumenten zijn klanten in staat om hun boeken te promoten en verkopen. De volledige winst is voor de auteur. Het boek of een voorvertoning kan vervolgens worden gedeeld via social media.

Blurb is in 2005 opgericht door Eileen Gittins, is gevestigd in San Francisco en heeft een kantoor in Londen. Voor meer informatie en het downloaden van de software: http://nl.blurb.com.

Whizpr, PR-bureau Blurb
Jarka Bloemberg, Renée Rijken
blurb(at)whizpr.nl
Laatste van Blurb
Zelf uitgeven van magazines wint aan populariteit

Vijf tips voor een origineel kookboek voor kerst

Blurb introduceert online marktplaats van creatieve professionals
Verstreken tijd: 7 jaar en 4 dagen
Blurb contact

Logo Blurb

blurb@whizpr.nl
  nl.blurb.com
Blurb sociaal

Blurb tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Orange Cyberdefense
Logo Ivanti
Logo Eaton