www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (7 jaar en 4 dagen geleden)
PR: AxiCom

T-Systems en Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems werken samen aan cyber security

BSI-gecertificeerde LANCOM-routers vormen basisinfrastructuur voor nieuwe, strategische security-producten

Amsterdam, 6 december 2013 — LANCOM Systems, de toonaangevende Duitse producent van professionele netwerkapparatuur voor de private en publieke sector, levert de basisinfrastructuur voor een aantal strategische security-producten van de nieuwe CyberSecurity-businessunit van T-Systems, een dochteronderneming van Deutsche Telekom. Het eerste product, Clean Pipe, werd deze week gepresenteerd aan de pers in München, Duitsland. Voor het eerst zijn LANCOM-routers – ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland – een integraal onderdeel van een standaardoplossing die Deutsche Telekom aanbiedt.

Clean Pipe, een cloud-gebaseerde allround security-oplossing voor het mkb, is voorzien van Duitse componenten die voldoen aan de geldende regelgeving op het gebied van dataprotectie en data-security in Duitsland. Hoewel Clean Pipe inmiddels succesvol draait bij een aantal pilotklanten, staat de officiële marketinglancering gepland tijdens CeBIT 2014, van 10 t/m 14 maart 2014 in Hannover, Duitsland.

LANCOM hielp bij de ontwikkeling van de basisinfrastructuur voor Clean Pipe. Alle communicatie tussen de bedrijven die Clean Pipe en de cloud-gebaseerde security-functies van de oplossing gebruiken, vindt plaats via versleutelde verbindingen. Deze verbindingen eindigen bij de VPN-routers van LANCOM op locatie van de klant. Het systeem maakt gebruik van sterk beveiligde modellen gecertificeerd door de BSI, het Duitse federale bureau voor informatiebeveiliging.

De keuze voor de routers van LANCOM was bewust. Die zijn ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland en de modellen die gebruikt zijn voor Clean Pipe, zijn door de BSI gecertificeerd als veilige en betrouwbare infrastructuurcomponenten die voldoen aan de Common Criteria (EAL4+). Bovendien hanteert LANCOM een rigoureuze ‘no backdoor’-policy, wat betekent dat het bedrijf geen verborgen toegangswegen tot zijn producten heeft.

“Vertrouwen is de fundamentele basis van onze nieuwe cyber security-oplossing”, zegt dr. Jürgen Kohr, hoofd van de Cyber Security-businessunit van T-Systems. “Nergens op de markt vind je een betrouwbaarder oplossing.”

“Clean Pipe is het unieke resultaat van twee Duitse bedrijven die hun expertise bundelen”, zegt Stefan Herrlich, Managing Director en mede-eigenaar van LANCOM Systems. “Dankzij de combinatie van de knowhow van Deutsche Telekom op het gebied van risicobeheersing, en onze expertise in de ontwikkeling van zeer veilige netwerken kunnen we van Duitsland een veiliger plek maken.”

LANCOM-routers zijn al jaren succesvol in gebruik bij veel netwerkprojecten bij T-Systems en Deutsche Telekom AG, waaronder  grote internationale projecten op duizenden verschillende locaties. Clean Pipe is het eerste product als gevolg van de samenwerking tussen Deutsche Telekom en LANCOM. Naast Clean Pipe staan er nog meer gezamenlijke security-oplossingen op basis van de BSI-gecertificeerde routers van LANCOM in de planning.

Over T-Systems
T-Systems heeft een wereldwijde infrastructuur van datacenters en netwerken, en levert daarmee informatie- en communicatietechnologie (ICT) aan multinationals en publieke instellingen. T-Systems biedt geïntegreerde oplossingen voor zakelijke en maatschappelijke netwerken. Dankzij een combinatie van industrie-expertise en ICT-innovatie voegen de 52.700 medewerkers van T-Systems aantoonbare waarde toe aan de kernactiviteit van klanten over de gehele wereld. In het boekjaar 2012 genereerde T-Systems circa tien miljard euro aan inkomsten.

Over LANCOM Systems
LANCOM Systems is de toonaangevende Duitse producent van betrouwbare, innovatieve netwerkoplossingen voor zakelijke klanten. De twee businessunits van LANCOM, VPN Network Connectivity en Wireless LAN, bieden professionele gebruikers veilige, flexibele infrastructuuroplossingen voor lokale en multisite-netwerken. De gehele productreeks wordt ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland. Vanaf mei 2013 levert LANCOM Systems Common Criteria-gecertificeerde VPN-oplossingen voor het beveiligen van kwetsbare netwerken en kritische infrastructuren (EPCIP) tegen cyberaanvallen. Het hoofdkantoor van LANCOM Systems GmbH is gevestigd in Würselen bij Aken, Duitsland. Het bedrijf heeft verder kantoren in geheel Europa. Klanten zijn mkb-ondernemingen, overheidsinstanties, instellingen en grote bedrijven in Duitsland, Europa en in toenemende mate in de rest van de wereld.

LANCOM-contactpersoon
Jan Buis
T: +31 (0)6 5026 5655
E: pers@lancom.eu

LVTPR
Gijs van Beek / Michael Ros
T: +31 (0)30 65 65 070
E: lancom@lvtpr.nl
Laatste van LANCOM Systems
Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

LANCOM Systems benoemt Ajin Ku als Regional Manager Benelux

LANCOM XS-5116QF: verdere uitbreiding Aggregation Switch-portfolio
Verstreken tijd: 7 jaar en 4 dagen
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Orange Cyberdefense
Logo Ivanti
Logo Eaton