www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl

Vijf tips voor een duurzamer kantoor

Naarden - 28. November 2013 - Bedrijven van nu zijn sterk afhankelijk van technologische ontwikkelingen om mee te kunnen draaien in de hedendaagse, continu evoluerende markt. Er wordt dan ook gretig gebruik gemaakt van technologie om bedrijfsprocessen te stroomlijnen en de productiviteit te verbeteren. Hierbij wordt echter het duurzaamheidsaspect over het hoofd gezien. Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) heeft een aantal tips samengesteld die bedrijven helpen om door middel van technologie hun kantoren groener te maken en toch effectief te werken.

1. Beperk het aantal apparaten
Er zijn bedrijven die aparte apparaten gebruiken voor faxen, scannen, kopiëren en printen. Kies voor één multifunctionele printer waarin deze functies gecombineerd worden. Hierdoor kunnen de kosten voor IT-ondersteuning en energieverbruik worden beperkt.

2. Het begint bij jezelf

Dit klinkt erg cliché, maar de betrokkenheid van alle medewerkers is vereist bij het realiseren van een duurzamer kantoor. Technologie kan veel doen om een bedrijf groener en effectiever te maken, maar zorg dat medewerkers bewust zijn van hun persoonlijke bijdrage aan het duurzamer maken van het bedrijf. Als medewerkers bijvoorbeeld het licht uitdoen in ruimtes die niet in gebruik zijn en ’s avonds de computers uitzetten, kan er veel energie worden bespaard.

3. Stel een duurzaamheidsbeleid op

Zorg dat er een duidelijk duurzaamheidsbeleid is en maak gebruik van de daartoe beschikbare programma’s en middelen. Zet bijvoorbeeld afgedankte kantoorapparaten niet aan de kant van de weg, maar maak gebruik van één van de vele gratis inzamelings- en recyclingprogramma’s die fabrikanten hebben opgezet om CO2 uitstoot te verminderen. Daarnaast zijn er ook print-oplossingen die op maat gemaakt kunnen worden, waardoor goed ingespeeld kan worden op de behoefte van het bedrijf. Er zijn bijvoorbeeld identificatie-oplossingen voor printers beschikbaar die printopdrachten pas verwerken als medewerkers zich hebben geïdentificeerd en de printopdrachten hebben bevestigd. Hierdoor kunnen bedrijven op eenvoudige wijze onnodige papier-, inkt- en energieverspilling beperken.

4. Maak gebruik van digitalisering en mobiliteit

Een groot voordeel van de huidige technologische ontwikkelingen is dat het nu mogelijk is om op grote schaal documenten te digitaliseren. Dit betekent dat bedrijven documenten kunnen scannen, verwerken en opslaan, zonder dat dit veel tijd in beslag neemt. Daar komt bij dat de documenten in de cloud kunnen worden opgeslagen, waardoor minder fysieke servers en elektriciteit nodig zijn. Bovendien hebben medewerkers op afstand toegang tot bestanden, waardoor ze eenvoudig vanuit huis of onderweg kunnen werken. Dit scheelt ook nog eens in onnodige reiskosten. Door dit soort kansen volledig te benutten, zijn bedrijven in staat om zowel kosten als CO2 uitstoot te beperken.

5. Continue ontwikkeling
Technologie is constant in ontwikkeling. Bedrijven die in staat zijn om hun infrastructuur te blijven evolueren, zijn beter in staat om zich op een succesvolle wijze te positioneren dan bedrijven die hierin achterlopen. Bedrijven moeten daarom regelmatig hun infrastructuur evalueren en waar nodig aanpassingen doen en nieuwe oplossingen implementeren, zodat hun duurzaamheidsinitiatieven blijven verbeteren.

Over Lexmark
Lexmark heeft een unieke focus op het verbinden van ongestructureerde, geprinte en digitale informatie binnen bedrijven met de processen, applicaties en mensen die dit het meeste nodig hebben. Wilt u meer informatie over Lexmark? Surf dan naar www.lexmark.nl.

Blijf op de hoogte van Lexmark: bekijk de Lexmark Facebook-pagina en volg ons op Twitter via @LexmarkNL.

Lexmark en Lexmark met het diamantlogo zijn handelsmerken van Lexmark International, Inc., gedeponeerd in de Verenigde Staten en/of in andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Rosalie Heikens van LEWIS PR

Tel: +31 (0)40 235 4600
E-mail: rosalie.heikens@lewispr.com
www.lewispr.com

Petra Nemitz van Lexmark
E-mail: petra.nemitz@lexmark.com
Laatste van Lexmark International
Lexmark verbetert wereldwijd partnerprogramma

Lexmark levert veelzijdige A3-MFP's voor middelgrote werkgroepen

Lexmark ontvangt Summer 2018 Pick-award
Lexmark Intern.. contact

Logo Lexmark International

Lexmark Intern.. sociaal

Lexmark Intern.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.