Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (7 jaar en 14 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Verint versterkt leiderschap in fraude- en risicoanalyse met overname van Victrio

Geavanceerde technologische oplossingen helpen organisaties fraude te bestrijden, verliezen terug te dringen en klanten te beschermen; tegelijkertijd is snellere identiteitsauthenticatie mogelijk voor betere klantervaring

Amsterdam, 11 november 2013 Verint® Systems, Inc. (Nasdaq: VRNT) neemt Victrio over, een innovator op het gebied van fraudepreventie en identiteitsauthenticatie. De combinatie van Verint en Victrio zorgt voor een complete set van toonaangevende spraakbiometrie- en voorspellende analytics-oplossingen, gecombineerd met klantgerichte Workforce Optimization-software (WFO). Dit versterkt de positie van Verint in fraude- en risicoanalyses.

Risicomanagement, fraudepreventie en identiteitsauthenticatie staan bij steeds meer organisaties hoog op de agenda. In verband met een toenemende focus op het beschermen van de identiteit en de privé-informatie van consumenten investeren bedrijven wereldwijd in technologie en diensten die risico’s verminderen, fraude terugdringen, fraudegerelateerd verlies verlagen en de klantervaring verbeteren. Dat alles met het gelijktijdig terugdringen van operationele contactcenterkosten. Volgens onderzoeksbureau Ovum “wordt op risico gebaseerde authenticatie een steeds belangrijker eis. Dit staat voor een realistischer benadering voor zakelijke gebruikers die zich, elke keer als zij inloggen, niet langer met verschillende gegevens moeten identificeren.”1

De oplossingen van Victrio combineren een nieuwe-generatie ‘passieve’ spraakbiometrie met unieke voorspellende analysemogelijkheden. Die zijn in staat om heel accuraat fraudeurs te detecteren en klanten te authenticeren zonder onderbreking van het gesprek. De innovatieve biometrieoplossing is ideaal voor grote financiële instellingen, zoals (zaken)banken, creditcardtuitgevers, serviceproviders en organisaties die zich bezighouden met fraudedetectie. Gartner riep Victrio eerder dit jaar uit tot “Cool Vendor in Security: Identity and Access Management, 2013’.2

“We heten Victrio van harte welkom binnen de Verint-familie en zijn enthousiast over de technologie die Victrio toevoegt aan het bestaande Verint-portfolio voor fraude- en risicoanalyse. Deze overname breidt ons aanbod uit en zorgt voor een groot aantal mogelijkheden waarmee onze klanten beschikken over een complete oplossing voor fraudepreventie en identiteitsauthenticatie”, zegt Elan Mariah, President Verint Enterprise Intelligence Solutions en Video and Situation Intelligence Solutions.

Vergroten van marktleiderschap in fraude- en risicoanalyse
Uitgerust met Actionable Intelligence®, zijn Verint- en Victrio-klanten in de unieke positie om effectiever te reageren op diefstal. Zij detecteren gedrag dat afwijkt van regels of bedrijfsbeleid en kunnen actie ondernemen. Verder ondersteunen ze dataprivacy compliance.

Door het leveren van oplossingen die risico’s verminderen, fraude bestrijden en compliance ondersteunen, speelt Verint met geavanceerde technologieën in op specifieke risicogebieden. Dit is een aanvulling op het bestaande leiderschap in fraude- en risicoanalyse. Verint levert al videoanalyse, gezichtsherkenning, spraak en data-analyse en desktop- en procesanalyses. Verint heeft uitgebreide ervaring in fraude, risico en compliance in verschillende sectoren en levert speciale oplossingen voor financieel dienstverleners, retail, telecommunicatie en overheid.

1 Ovum, Security Challenges in the Authentication Sector, 15 augustus 2013.
2 Gartner, Inc., Cool Vendors in Security: Identity and Access Management, 2013, 29 april 2013.

Over Victrio
Victrio™ loopt voorop in biometrische oplossingen voor callcenterauthenticatie en fraudedetectie. Klanten van Victrio zijn banken en creditcardmaatschappijen. Op basis van nieuwe-generatie spraakbiometrie en dataonderzoek screent Victrio telefoongesprekken om fraudeurs op te sporen en klanten te authenticeren. De systemen van Victrio hebben invloed op de totale beveiliging, klantervaring en kosten van callcenter-agents. Victrio integreert probleemloos met bestaande gespreksopnamesystemen en fraudemanagementsystemen. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Menlo Park, Californië (VS).

Over Verint Systems
Verint® (Nasdaq: VRNT) loopt wereldwijd voorop in het leveren van Actionable Intelligence®-oplossingen. Het portfolio met Enterprise Intelligence Solutions™ en Security Intelligence Solutions™ helpt organisaties bij het benutten van hun Big Data door de mogelijkheid om grote volumes data – zoals spraak, video en ongestructureerde tekst – uit vaak onbenutte bronnen te verzamelen, te analyseren en te benutten. Met de oplossingen en diensten van Verint nemen bedrijven van elke omvang betere en effectievere beslissingen. Meer dan tienduizend organisaties in ruim 150 landen – waaronder tachtig procent van de Fortune 100-bedrijven – vertrouwen op de Verint-oplossingen voor het verbeteren van hun prestaties en het veiliger maken van de wereld. Verint heeft zijn hoofdkantoor in New York (VS). Daarnaast zijn er wereldwijd vestigingen en beschikt het bedrijf over een uitgebreid wereldwijd partnernetwerk. Meer informatie is te vinden op www.verint.com.

Verint Systems
Marije Gould
T +44 (0)1932 509298
E Marije.Gould@verint.com
www.verint.com

Progress Communications
Linda Heida/ Inger Hund
T +31 (0)20 363 11 52
E verint@progresscommunications.nl
www.persberichtonline.nl
Laatste van Verint
Verint en Frontline slaan handen ineen om Customer Engagement-oplossingen in Nederland uit te breiden

Verint Mobile Work View helpt werknemersbetrokkenheid te vergroten

Onderzoek Verint: twee derde Nederlandse consumenten blijft trouw aan dienstverlener
Verstreken tijd: 7 jaar en 14 dagen

Logo Progress Communications
Verint contact

Logo Verint

info.nl@verint.com
  www.verint.com
Verint sociaal

Verint tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4