Datum: (1752 dagen oud)
PR: P&B Communicatie

Motorola Solutions biedt meer keuze in portofoons en mobilofoons met lancering 5 nieuwe MOTOTRBO-modellen

MOTOTRBO-portfolio biedt met nieuwe, digitale modellen passend aanbod voor industrie, retail, hospitality, beveiliging en dienstverlening

Utrecht, 27 september 2013 –Motorola Solutions heeft het bestaande portfolio digitale portofoons en mobilofoons aangevuld met vijf MOTOTRBO™ tweewegradio’s. De nieuwe producten verbreden de keuzemogelijkheid van gebruikers binnen industrie, retail, de hospitalitybranche, beveiliging en dienstverlening. Op basis van verschillen in prijs, functionaliteit en uitvoering kunnen zij kiezen voor een apparaat dat het beste aansluit bij hun branche en behoeften.

De MOTOTRBO-productfamilie bestaat uit digitale tweewegradio’s die voldoen aan de DMR-standaard (Digital Mobile Radio). Ze bieden uitstekende audio-kwaliteit en zijn zeer robuust. Bovendien is er een uitgebreid pakket applicaties beschikbaar die zorgen voor aansluiting op de behoeftes binnen specifieke marktsegmenten. De MOTOTRBO-productfamilie biedt de meest betrouwbare digitale technologie voor de professionele en de zakelijke markt.

Met de DP1400-portofoon kunnen organisaties snel de voordelen ervaren van de overstap van analoog naar digitaal. De portofoon is eenvoudig te bedienen, heeft een handzaam formaat, makkelijk op te laden batterijen en mogelijkheden voor digitale spraak. De radio kan werken in twee standen; of alleen analoog, of gelijktijdig analoog én digitaal waardoor de DP1400-portofoon naadloos aansluit op bestaande communicatiesystemen. Organisaties kunnen zo in hun eigen tempo migreren van analoog naar digitaal.

Voor gebruik in een auto komt Motorola Solutions met de DM1400 (tweecijferig kanaaldisplay) en de DM1600 (alfanumeriek display) als aanvulling op de DP1400-portofoon. Deze mobilofoons beschikken over dezelfde functionaliteit, maar zijn krachtiger en hebben een groter bereik. Voor gebruikers die hogere eisen stellen aan hun mobilofoons, is er de DM2600 met meer mogelijkheden, inclusief een uitgebreide beveiliging. Optioneel is MOTOTRBO trunking communicatie mogelijk.
Tenslotte komt Motorola Solutions met de geavanceerde DP3441. Deze portofoon biedt alle MOTOTRBO-functionaliteit samengebracht in een compact, waterproof model.

KEY FACTS
  • De DP1400-portofoon is een efficiënt werkend en kosteneffectief instapmodel. In de digitale modus heeft de portofoon verbeterde audio-mogelijkheden en een groter bereik. De portofoon doet 40% langer met zijn batterijen dan de bestaande analoge systemen. De DP1400 kan meer oproepen verwerken door verdubbeling van de capaciteit binnen het 12,5 kHz spectrum met de Dual Capacity Direct Mode. Om de migratie naar digitaal te vereenvoudigen kan de DP1400 ook analoog functioneren.

• Het MOTOTRBO-portfolio is in het middensegment uitgebreid met twee eenvoudige en efficiënte mobilofoons: de DM1400 en de DM1600. Deze zijn eveneens verkrijgbaar als analoge radio’s of als analoge/digitale radio’s. Ze bieden de voordelen van de nieuwste technologie: superieure audio-kwaliteit en een groter bereik. Deze apparatuur is speciaal ontworpen voor dagelijks gebruik en biedt de mogelijkheid om in contact te blijven met chauffeurs en bestuurders zonder ze van hun werk af te houden.

• Motorola Solutions introduceert ook de nieuwe breed-inzetbare en krachtige DM2600 mobiele radio. Deze ondersteunt alle functionaliteit van de DM1600, plus onder meer geavanceerde features zoals Transmit Interrupt (de mogelijkheid om in te breken in een lopend gesprek of actie), Integrated Analogue 5 Tone Signalling, tekstberichten van radio naar radio en Over The Air Programming (OTAP). OTAP houdt in dat radio’s op afstand kunnen worden geconfigureerd en dus niet eerst terug hoeven naar de werkplaats of garage. DM2600 ondersteunt ook de mogelijkheid het geografisch bereik te vergroten of meer gebruikers toe te laten door IP Site Connect, Capacity Plus en Linked Capacity Plus MOTOTRBO trunking oplossingen.

• De DP3441 is een opvallend kleine portofoon die hoge kwaliteit biedt en is uitgevoerd met het complete aanbod van MOTOTRBO voice- en data-mogelijkheden. Dat alles in een robuuste, compacte en waterproof behuizing. Het apparaat past in de palm van de hand. Het beschikt over GPS, Bluetooth en systeemcapaciteiten die normaal gesproken alleen worden geboden door veel grotere portofoons. Het apparaat is IP67 getest en dus geschikt om te worden gebruikt in natte en stoffige omgevingen.

• MOTOTRBO is een productfamilie bestaande uit een brede range van verschillende modellen tweewegradio’s met digitale mogelijkheden, die beschikken over een uitstekende audio-kwaliteit en excellente betrouwbaarheid. Ze zijn uitgevoerd met krachtige audio- en draadloze Bluetooth-accessoires, batterijen en opladers en draagmogelijkheden. Sinds de introductie in 2007 wordt MOTOTRBO op grote schaal ingezet door een grote groep gebruikers. Zowel voor voice- en data-applicaties met zeer uitgebreide functionaliteit die de operationele efficiëntie verhogen als voor eenvoudige spraak communicatie die de persoonlijke veiligheid verbetert.
ONDERSTEUNENDE QUOTE
Tim Clark, PCR product director, Europe and Africa, Motorola Solutions:
“Motorola Solutions kan door uitbreiding van de MOTOTRBO™ professionele digitale tweewegradioportfolio voldoen aan de verschillende functionaliteiten en budgetten die onze klanten in Europa en Afrika van ons vragen. Motorola is toonaangevend in de snel groeiende vraag naar digitale technologie in de belangrijkste verticale markten, zoals industrie, retail, transport en logistiek, hospitality, nutsbedrijven en beveiliging. We blijven ons inzetten voor innovatie en verbetering van onze tweewegradio-oplossingen, zodat we onze klanten kunnen helpen op hun best te zijn op de momenten die er toe doen.”

ACHTERGRONDINFORMATIE
Website: MOTOTRBO
Twitter: @MotoSolsEmea

Met de DP1400-portofoon van Motorola Solutions kunnen organisaties snel de voordelen ervaren van de overstap van analoog naar digitaal.

De DP3441 van Motorola Solutions is een opvallend kleine en waterproof portofoon die hoge kwaliteit biedt en is uitgevoerd met het complete aanbod van MOTOTRBO voice- en data-mogelijkheden.

Voor gebruik in een auto biedt Motorola Solutions de DM1400 met tweecijferig kanaaldisplay. De mobilofoon beidt superieure audio-kwaliteit en een groot bereik.

De DM1600 van Motorola Solutions met alfanumeriek display is een eenvoudige en efficiënte mobilofoon bedoeld voor het middensegment.

De DM2600 van Motorola Solutions is een breed-inzetbare en krachtige mobiele radio. Hij biedt geavanceerde features zoals Transmit Interrupt, Integrated Analogue 5 Tone Signalling, tekstberichten van radio naar radio en OTAP.

Over Motorola Solutions
Motorola Solutions is de toonaangevende aanbieder van zakelijke en bedrijfskritische producten en diensten op het gebied van communicatie voor zowel ondernemingen als overheden. Dankzij maatgevende communicatietechnologie en innovaties helpt Motorola Solutions klanten op hun best te zijn, juist op momenten die er toe doen. Motorola Solutions staat genoteerd op de New York Stock Exchange onder de naam MSI. Kijk voor meer informatie op motorolasolutions.com en breng voor recent nieuws een bezoek aan het media center of neem een abonnement op de news feed.

NOOT VOOR DE REDACTIE:
Voor meer informatie en illustratiemateriaal kunt u contact opnemen met:
Elvan Lindberg
Motorola Solutions
Mobile: +46 (0)70 744 88 93
Elvan.Lindberg@motorolasolutions.com

Anne-Marie Brouwer
P&B Communicatie
media@penb.nl

MOTOROLA, MOTO, MOTOROLA SOLUTIONS en de Stylized M Logo zijn (geregistreerde) handelsmerken van Motorola Trademark Holdings, LLC en worden onder licentie gebruikt. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars. © 2012 Motorola, Inc. Alle rechten voorbehouden.