www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!

Ipswitch File Transfer's MOVEit 8.0: onbelemmerd veilig mobiel werken

Biedt bedrijven als eerste de mogelijkheden van volledige Mobile Secure Managed File Transfer, waarbij belangrijke barrières worden overwonnen op het gebied van

27 September 2013. SCOS Software te Hoofddorp, leverancier van Ipswitch File Transfer, de keuze van duizenden bedrijven voor het beheer van hun bestandsoverdracht, komt met release MOVEit 8.0. Met dit softwarepakket kunnen werknemers die mobiel werken voor het eerst op een betrouwbare en productieve manier bestanden uitwisselen als onderdeel van de belangrijkste bedrijfsprocessen. Daarnaast biedt het pakket IT-afdelingen een veilige manier voor document/bestandsoverdracht met uitgebreide logging en monitoring.

MOVEit 8.0 lost de problemen op waar bedrijven al jaren tegenaan lopen, zoals mobiel werkbeleid ontwikkelen met een balans tussen veiligheid en productiviteit. In een poging het werk gedaan te krijgen, hanteren mobiele gebruikers nu direct beschikbare file-sharing opties buiten de IT-structuur van het bedrijf. Deze aanpak zorgt voor zwakke plekken op het gebied van veiligheid, zichtbaarheid en controle binnen het bedrijf. Bovendien zijn de verzonden files niet automatisch gekoppeld aan bedrijfsprocessen.

Door mobiele apparaten te integreren in een Secure Managed File Transfer-systeem kunnen alle bestanden betrouwbaar en veilig afgeleverd worden. Bovendien houdt IT zicht en controle op het bestandsverkeer. Ook blijven bestanden dan gelinkt aan originele bedrijfsprocessen of zakelijke documenten. De nieuwe MOVEit 8.0 Mobile MFT stellen ondernemingen en organisaties in staat ‘mobiel werken’ te omarmen zonder het gevoel te hebben onaanvaardbare veiligheidsrisico’s te nemen.

Veilig informatie delen
MOVEit 8.0 breidt de Managed File Transfer-functionaliteit uit voor mobiel gebruik op iOS- en Android-apparaten, zodat ‘mobiel’ geïntegreerd kan worden in bestaande processen van bestandsuitwisseling bij een bedrijf. Het maakt bestanden die binnen bedrijfssystemen gebruikt worden beschikbaar voor mobiele gebruikers. Gebruikers kunnen nieuwe bestanden uploaden, waarbij het bestandsverkeer automatisch wordt teruggevoerd naar de bedrijfssystemen. Daarnaast kunnen mobiele gebruikers veilig bestanden naar elkaar sturen en onderling informatie delen.

Bestandsoverdrachten bewaken en controleren
"Wij gebruiken MOVEit 8.0 om grote bestanden en patches naar onze klanten te versturen, waaronder beveiligingsreferenties”, aldus Patrick Akkerman, support engineer van SCOS Benelux. "We gebruiken MOVEit intern omdat we hiermee eenvoudig en veilig grote .exe- en .msi-bestanden via Outlook email kunnen versturen. Daarnaast kunnen onze klanten nu veilig bestanden naar ons sturen via ons uploadportal. We hebben ook centrale controle over de gebruikerstoegang en de levenscyclus van een bestand. We weten nu zeker dat bestanden worden verwijderd als ze zijn ontvangen. Het is ook belangrijk dat we in staat zijn elke bestandsoverdracht te bewaken en te controleren."

Extra functies
MOVEit 8.0 voegt ook extra functies toe die IT-afdelingen helpen te voldoen aan beveiligings- en compliance-eisen. Nieuwe beveiligingsfuncties zijn:
  • Bescherming tegen kwetsbaarheden - uitgebreid met de nieuwste bescherming tegen de top 10 bedreigingen uit het Open Web Application Security Project (OWASP);
  • Anti-virus beveiliging met ondersteuning voor McAfee , Symantec en Sophos;
  • Verbeterde beveiligingswizard - gestroomlijnd met lockdown processen om de veiligheidsconfiguratie te verbeteren en noodzakelijke maatregelen te nemen om de veiligheid te waarborgen;
  • De mogelijkheid van file-tracking met auditing-, zichtbaarheids- en controlemogelijkheden voor de naleving van PCI (Payment Card Industry), HIPAA/HITECH (Health Insurance Portability en Accountability Act) en SOX (Sarbanes - Oxley);
  • Ondersteuning voor serverplatforms en -systemen van Windows Server 2012 , Microsoft SQL Server 2012 en Microsoft Exchange/Outlook 2013;
  • Verbeterd beheerdersdashboard - beheerders hebben nu de mogelijkheid gevoelige e-mailberichten te beschermen door ook bijlagen altijd te beveiligen.
“Werknemers moeten met hun mobiele apparaten kunnen deelnemen aan bedrijfsprocessen en daarbij de efficiëntie en hetzelfde gemak ervaren als met hun desktopcomputers." Dit zegt Michael Osterman, directeur van analistenbureau Osterman Research. "Maar de beschikbaarheid van kant–en-klare software-oplossingen om veilig bestanden van en naar mobiele apparaten te versturen, inclusief controle en zichtbaarheid, is in veel gevallen beperkt. Zeker als je die bestanden automatisch onderdeel wilt laten zijn van een zakelijke workflow. De MOVEit 8.0-oplossing breidt deze mogelijkheden uit naar mobiele apparaten, zodat bedrijven over de benodigde mogelijkheden beschikken om het werk overal en altijd gedaan te krijgen."

Voorbeelden van sectoren waar MOVEit 8.0 gebruikt kan worden:

Verzekeringsbranche: Een schadebehandelaar kan nu veilig documenten en afbeeldingen versturen direct vanaf zijn tablet. Ter plaatse van het ongeluk, kan de medewerker de verzekeringsclaim automatisch de workflow insturen voor controle. Dit bespaart tijd en verhoogt de productiviteit. In het verleden moest worden gewacht op direct toegang tot de server, of was de behandelaar afhankelijk van een collega om het proces te starten.

Gezondheidszorg: Een arts kan met zijn mobiele telefoon routinefoto’s maken van bijvoorbeeld de infectiekenmerken van een patiënt en direct informatie toevoegen, zoals dossiernummers. Met deze gegevens kan hij veilig het patiëntendossier updaten. De afdeling waar medische gegevens worden opgeslagen ziet dat er nieuwe beelden beschikbaar zijn en voegt deze toe aan het juiste patiëntendossier en het managementsysteem van de afdeling. Het hele proces is volledig in overeenstemming met alle relevante landelijke normen, waaronder HIPAA/HITECH.

Detailhandel: Een vertegenwoordiger kan bij de klant met zijn tablet veilig een goed te keuren prijsopgave genereren. Eenmaal goedgekeurd, wordt de informatie elektronisch bij de klant afgeleverd en direct veilig verwerkt in de bedrijfssystemen.

Meer informatie:
www.scos.nl
info@scos.nl
Eerder van SCOS Software bv
2 okt 2019 Wireshark University: WiFi / 802.11 Network Analysis and Security

3 sep 2019 Wireshark University en SharkFest Europe 2019

11 jun 2019 WaveXpert: WiFi Packet Capture Oplossing en WiFi Training
Persberichten van woensdag 13 november 2019
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Financial Management

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

Sitecore gebruikt de kracht van AI voor het automatiseren van personalisering op schaal

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Dell Technologies stelt zich nieuwe doelen voor maatschappelijke verandering in 2030

Op 1 januari gaat nieuw btw-identificatienummer in

Helft consumenten verwacht in 2024 meeste online aankopen via mobiel te doen
NEG-ITSolutions, HP Gold Services Partner of the Year

Nieuwe devolo Magic 2 LAN triple: snelste Powerline-adapter met drie Gigabit LAN-poorten

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

Global Knowledge neemt Hodac Training B.V. over

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Women in the Boardroom-rapport: vrouwen nemen slechts 16,9 procent van bestuursfuncties wereldwijd in

Hilversum klaar voor Gigabit-internet

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl