Royal Brinkman investeert in toekomst met nieuwe ERP en E-Commerce software

Veenendaal, 10 september 2013 – Royal Brinkman investeert in haar toekomst met de overstap naar het ERP-systeem Microsoft Dynamics AX 2012. Met dit omvangrijke traject, uitgevoerd door HSO, kan de verdere uitbreiding van de webshop, de internationalisering en optimalisatie van de logistiek worden gerealiseerd.

De slogan ‘Voorop in tuinbouw’ uit zich bij Royal Brinkman onder andere op het gebied van e-commerce. De Royal Brinkman webshop is een belangrijke online aanvulling op de bestaande klantbenadering waarvan het belang alsmaar toeneemt. Als enige tuinbouw totaaltoeleverancier biedt Royal Brinkman een overzichtelijke, klantvriendelijke, goed werkende webshop.

Met de verdere ontwikkeling van de e-commerce activiteiten is niet alleen een extra verkoopkanaal gecreëerd, maar is ook een aanjagende kracht achter de optimalisering van bedrijfsprocessen ontstaan. Met de geplande vernieuwing van het ERP-systeem komt er een basis waarmee ook de e-commerce activiteiten verder kunnen worden ontwikkeld en worden uitgebreid.

Optimalisatie logistiek
Ook qua verdere internationalisering en logistieke verbeteringen zijn er stappen te nemen en een goed ERP-systeem speelt daarin een belangrijke rol. Kostenbesparing door efficiënter werken is een van de voornaamste doelen. Met de nieuwe Microsoft ERP-software kan ook deze optimalisatie worden gerealiseerd.

---------------------

Over Royal Brinkman
Royal Brinkman is toeleverancier, adviseur en installateur voor de professionele glastuinbouw. Het bedrijf is opgericht in 1885 en in 1985 verwierven zij het predicaat ‘Koninklijk’. Inmiddels is Royal Brinkman één van de grootste, gerenommeerde toeleveranciers in de glastuinbouw ter wereld. Met niet alleen vestigingen in Nederland, maar ook in Engeland, Frankrijk, Spanje, Polen, Turkije en Hongarije is Royal Brinkman ook internationaal georiënteerd. Kijk voor meer informatie op: www.brinkman.nl.

Over HSO
HSO is een succesvol internationaal ICT-bedrijf dat in de afgelopen 10 jaar is uitgegroeid tot een organisatie met 300 medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. Het hoofdkantoor staat in Veenendaal. HSO houdt zich bezig met implementatie, beheer en onderhoud van Microsoft Dynamics AX, CRM, Sharepoint en BI-oplossingen. Verder behoort HSO tot de Microsoft Dynamics Inner Circle en zijn wij in het trotse bezit van het predicaat ‘Meest klantgerichte partner van Microsoft’.

Voor meer informatie:
Hans Broer, marketing manager HSO, telefoon 0610916479, email hbroer@hso.com

Vlnr. Gert-Jan van Peer en Ton van Mil van Royal Brinkman & Marcel Kroon en Hans Koevoet van HSO.